Brist på ridning. pga väder.

Sv: Brist på ridning. pga väder.

Jag rider oavsett väder, årstid, insekter och annat.. Förstår inte riktigt varför man har häst om man "ställer av" dem på sommaren för insekterna och på vintern för halka och mörker..

Insekter: Det finns ridtäcken som skyddar mot bromsarna och olika medel att spraya på. Och så får man väl hålla lite tempo så man rider ifrån ohyran! Alternativt rida tidigt eller sent!

Jag håller helt med. Det enda som får mig att stanna hemma är när det blåser så att det knakar i grenarna ovanför dvs nästan storm. Då tycker jag att det är obehagligt. Annars rider jag året om.Utom då när det är massor av bromsar. Våra andra hästar kan jag rida även då men inte min egen hon blir helt hysterisk. Hon har ganska tunn hud/päls och får rätt rejäla utslag. Jag har letat efter båda ridinsektstäcke och medel mot bromsar. om du vet var det finns får du gärna berätta det.

Jag köpte mitt ridinsektstäcke på Hööks förra året, men jag tror inte de har dem kvar...

Snösulan behöver ju inte vara hel! De sulor jag använder, och de flesta jag sett, är "hästskoformad" och sitter alltså under skon och innanför. (Svårt att förklara...) I alla fall så gör den att det inte blir några styltor men den täcker inte strålen.

Tja, om det vore så enkelt... att det största problemet med regnandet var att man själv o hästen blev blöta :crazy:

Här har sommarens ihärdiga regnande förstört nästan alla ridställen, så att det knappt finns någonstans att rida alls.

Det lät ju inte kul alls!! Men man får väl ändå anpassa sig och rida där det går att rida... Har du ingen möjlighet att transportera och rida någon annanstans?? Vi har inte alls haft så mycket regn i sommar.

Det lät ju inte kul alls!! Men man får väl ändå anpassa sig och rida där det går att rida... Har du ingen möjlighet att transportera och rida någon annanstans?? Vi har inte alls haft så mycket regn i sommar.

Nej, det är riktigt stor-blä :(
Kan tyvärr inte transportera så ofta eftersom jag nästan alltid är ensam i stallet och måste ha hjälp att lasta min häst.
Men i övrigt håller jag ju med dig, man kan ju inte skita i att rida, utan får anpassa sig och rida där det går...vilket innebär att både jag o pållen är hjärtligt trötta på grusvägen vid det här laget :p
Hoppas hoppas på en torrare sensommar o höst!

Ja, det är ju upp till var och en (OBS inte pik). Jag ringer ut hovis om snön kommer och jag inte är förberedd. Annars, har du provat alternativen som glasslock, hovolja under sulorna?

Vad är det för metod med glasslock? *inresserad*

Man har häst av olika anledningar.Själv har jag inte som högsta intresse att enbart rida. Det blir mycket markarbete och ridningen kommer i andra hand.Det finns så mycket mer att njuta av när man har häst, men det är min åsikt :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 706
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar