Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning har hjärnsläpp! har inte kommit på ngt vettit att träna i dressyren el hoppningen de närmaste veckorna!:o snälla kom med tips och...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: heidi maria
·
Träning Att longera en häst i fri form, kan det öka självbärigheten och stärka överlinjen, eller är det enbart meningslöst centruifugerande som...
Svar
9
· Visningar
1 695
Senast: Pluttlund
·
Träning Om en häst stått i ca 2år och är 17år (halvblod) - hur lång tid tar det att få igång den så att den kan ridas på skogsturer (i alla...
Svar
13
· Visningar
4 696
·
E
Träning Japp, snart kommer nog mitt nya stjärnskott hem till mitt stall om ngn vecka! Jag funderar på hur jag ska lägga upp arbetet på henne...
Svar
6
· Visningar
1 777
Senast: evrebellma
·
Träning Hej! Jag hoppas att jag lägger frågan i rätt forum! Min förfrågan gäller ett antal böcker. Jag ska läsa en utbildning i höst och det...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: Daisy
·
L
Träning Vad föredrar ni helst att rida med, bettlöst eller bett? Förklara gärna varför ni tycker som ni tycker också :)
Svar
19
· Visningar
1 203
·
D
Träning Jag undrar hur ni känner inför detta; stallägaren som inte fått betalt för stallhyra låser till sist in hästen i sin box och låter denna...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 132
Senast: Antiqua
·
P
Träning Hej! Jag köpte min häst för några månader sen, han är jättesnäll å så men han har sååå bråttom. Jag har kollat honom så han inte har...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: plommomgurkan
·
I
Träning det är så att jag ska börja lära min lilla dam att man faktiskt kan rida ut utan sällskap ibland . så den bästa taktiken måste väl...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: gullebarn
·
H
Träning Hej jag har ett litet hingst föl på 2 månader som bits och hans storebror som är 2 år bits också fortfarande. Jag undarr om någon har en...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: skuggi
·
Träning Ni som har ston med föl vid sidan. När börjar ni rida stoet igen?? Vad gör ni med fölet under tiden?? Springer fölet vid sidan eller...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: matador
·
Träning hej! har en häst som är trevlig, lydig och framåt när jag rider yte, men som bara lägger av och slutar lyssna när jag kommer in på...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Mitrolle
·
U
Träning ska bli skötare på en shettis i stallet till hösten, hon är inte alls mkt hanterad det senaste åren men hon är väldigt snäll och...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Catinca
·
H
Träning Kan någon hjälpa mig? När jag galopperar så byter min häst galopp på kortsidorna. Det går bra när ja står upp , men när ja sätter mig...
Svar
12
· Visningar
967
Senast: Annna_91
·
C
Träning Har nu haft min trevliga arabkille i 2 månader och det känns väldigt bra på alla vis:) Men han har en tendens att väldigt lätt spänna...
Svar
18
· Visningar
1 205
Senast: CalleNy
·
Träning Hej.. Jag rider 2 nordsvenskar (enbart en för tillfället, då den ena är skadad) som jag behöver lite hjälp att komma vidare med...
Svar
7
· Visningar
868
Senast: _Skifting_
·
S
Träning Är den någon som har erfarenhet av igångsättning efter vila. Vår ponny fick fång i februari hon var ganska illa däran. Hon har nu stått...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: FamPont
·
M
Träning Ja, hur mycket rider ni era 4-åringar? och hur länge? hur krävande arbete?
Svar
12
· Visningar
1 246
S
Träning Hej. Jag behöve rlite tips från folk. Har en fjroding som jag har börjat rida men Donna som hon heter. Hennes kondis är verkligne...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: Sini
·
M
Träning Ni som är äldre hur var hästarna att hantera då? Idag så gnälls det ju att våra hästar är så hispiga och svårhanterade osv. de kan...
Svar
8
· Visningar
1 589
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka