Sv: Låsa in en häst i en box
Det är skrämmande att se att detta händer även i andra stall. Eftersom du, Antiqua, verkar vara inblandad i en liknande historia i ditt stall, finner jag det intressant att du står mer på stallägarens sida än på hästens? (obs inte hästägarens)
Även om stallägaren behöver sina pengar så ska väl inte ett djur få lida för det? Du verkar sitta inne med så mycket kunskaper när det gäller liknande fall så du borde väl kunnat ingripa innan det gick för långt? Jag tycker bara synd om hästen som for illa i min mening.
Vidare håller jag med om att det är bra att få två sidor av en historia, men ännu bättre är det om det är samma historia.
Och jag hoppas den häst du talat om får det bra snart, för jag vet att den jag syftar på har det bra. Bukefalos är riksintäckande.
JAG är inte INBLANDAD i denna soppa, jag är endast åskådare till skiten då jag står i stallet.
SJÄLVKLART står jag på hästens sida, vad menar du med att jag inte gör det?? STALLÄGAREN står också på hästens sida, varför tror du att hon annars agerat som hon gjort?? Hon vill att hästen ska få komma till en ny ägare som bryr sig om hästen, är det att inte bry sig? HÄSTEN HAR INTE FARIT ILLA SEDAN RETENTIONSRÄTTEN TRÄTT IN , kan du inte läsa vad jag skrivit??
Förklara gärna för mig hur en häst som står på box 12 timmar i sträck med fri tillgång på hö och sen gått på bete med kompis har blivit utsatt för lidande?? Jag vill gärna ha svar på det!
Och vad menar du med att jag som inackorderad i stallet skulle ha gjort? Borde jag ha begått olagliga handlingar för att få hästen från ägare som skiter i hästen för att hästen skulle få ett nytt hem?
Skulle jag ha jagat ägarna som gått upp i rök land och rike runt och sen tvingat ut dom till stallet för att ta hand om sin häst under pistolhot?
Andra förslag från dig mottages tacksamt, HUR skulle JAG ha agerat?
Stallägaren tog tag i saken redan i våras, men att driva en sån här
sak LAGLIGT tar TID!
Jag vill gärna ha svar på ovanstående frågor från dig.
Och snälla, viktigaste frågan jag vill ha svar på - HUR har hästen lidit i stallägarens vård?? Hon har inte försummat hästen något.Enda förändringen i hans liv sen i våras är att han inte har sett sina ägare. Och haft eftersatt hovvård. Men det är åtgärdat nu, han är fin om fötterna. Det var vår knäppa stallägare som tog tag i saken, INTE hästägarna, och INTE heller den nya sk ägaren, som dessutom gått upp i rök h*n också.
Skrämmande att DU däremot verkar står mer på hästägarnas sida. Eller iaf på den sk nya hästägarens sida. Men det är ju inte så konstigt eftersom ni är kompisar:smirk:
Men iom att nya sk hästägaren har släppt hästen h*n också så fattar jag inte bara att ni lägger detta åt sidan, hästen kommer att få det bra.
En vettig person som känner hästen vill köpa hästen, men återigen går ägarna inte att få tag i......!?