Låsa in en häst i en box

Sv: Låsa in en häst i en box

Vad pinsam du/ ni är! Var det inte bättre att erkänna från början att det var samma stall det handlade om eller?

Märks att du inte har några bra argument, när du börjar slänga ur dig massa strunt.

Ja jag heter Petra och hästen min heter Lady Antique. Varför skulle du inte kunna skriva ut det, det är ingen hemlighet.

EN person har fått "nämden" på sig (hästens sk nya ägare, din kompis) 2 ggr,sista gången avskrevs, men du vet ju hur det har slutat för dennes båda hästar.:(
Annars har dom faktiskt bara varit ute vid ett par tillfällen på begäran för att kolla att stallar, lösdrift och allt är ok.Stallägaren har fått mkt bra betyg för god hästhållning. Hästarna är välmående och har bra hull allihopa.
Men varsågod och anmäl om ni inte har roligare saker för er;)
Men ni vet mkt väl att det inte finns något att anmärka på.

Det lustiga i det hela är att det är dina kompisar som stått hos oss som slarvat och inte betalat stallhyrorna. Det är dom som har hamnat i "tjafs" med stallägaren. Inte så konstigt med tanke på hur vissa skött sina hästar, och så det med uteblivna stallhyror då.

Jag var visst i stallet när hästen var "inlåst".

Ni måtte vara bra bittra, eller så är det något annat som gör att ni måste svartmåla stallägaren. Känns det bättre inombords på nåt vis eller? Vad får ni ut av det?
Varken jag, stallägaren eller de andra i stallet har gjort något fel.
Kankse dags att du/din kompis börjar se till sina brister i stället snart, istället för att sätta sig i konstiga och dåliga situationer gång på gång?
Lite knäppt också att starta en sådan här tråd på buke, där väldigt många ifrån stallet hänger. Ni lär knappast få någotsomhelst medhåll från nån därifrån:smirk:

Jag tänker inte skriva mer i denna tråd nu, då det kommer att tendera till en tjafstråd.
Men du får gärna fortsätta att skriva strunt om både stallägare, mig och alla andra som står där. Jag bryr mig liksom inte då jag vet vad som är rätt och fel.

Senast ändrad:

Jag kan inte begripa hur du kan ställa dig på den sk ägarens sida.

En grej till bara för att undvika missförstånd.
Jag står verkligen inte på den som jag kallar " sk nya ägaren" sida.
Det är din kompis som kom och löste ut skulden åt dom gamla ägarna och sade sig äga hästen from nu. Men som senare sa sig att h*n inte äger hästen:confused:

Däremot står jag givetvis på stallägarens sida, då hon handlat helt korrekt utifrån kontrakt och utifrån hästens bästa.

HUr tusan kan du skylla på stallägaren? Jag har varit medryttare på hästen i fråga och vet hur mkt båda dåvaranda och "nuvarande" ägare har brytt som om den... inte ett skit... sen din kompis kom och betalade skulden har h'n inte ens kommit för att hälsa på sin nya häst, inte sett till att han mår bra och bara låtit honom gå runt med sina skadade hovar. Jag har gjort allt för att få tag i gamla ägaren för att förhindra att de skulle sälja hästen till din kompis då alla i stallet vet hur det har gått förr den personens senaste hästar (och då kan vi snacka om att stå i sin egen avföring...usch säger jag bara). jag vet även hur stallägaren har kämpat för att få tag i diverse ägare men inget svar....

Och 12 timmar i en box...hur står hästarna som står uppstallade under natten när det inte är betestider? lider dom oxå? och såvitt jag vet vet så står det ett par hästar inne i stallet som inte kan gå på bete av olisa själ så ensam har han då inte varit...

Jag kan inte få in i huvudet hur du/ni kan starta en sån här tråd? vad trodde du/ni skulle hända?

Jag kan bara säga att ni, som håller med denna stallägare är riktigt puckade! Allt denna ägare gör är att sprida felaktiga rykten, detta borde även du PETRA (ska jag nämna ditt fullblods namn med??) fått känna på. Att tycka det är helt ok att låsa in en häst (och ja, jag vet hur länge han var inlåst och du var inte där då, haha!)
Vad jag märkt vänder du kapparn efter vinden.
Jag hoppas verkligen att de övriga hästarna mår bra!

(vem vet, kanske nämden knackar på igen???)

Och detta stall kommer att bli kollat på en det ena och än det andra!

Men, nästan så man skäms... :eek:

Ligger inte stallet i Småland länge? :angel:

Eller har du flyttat till Småland Antiqua? ;)

pinsamt förresten att du/ni försökte dölja vilket stall det var när vi märkte hur alla ändra uppfattning efter att ha hört den andra sidan av historien.... mkt pinsamt...

Måste säga att TS inte är så lite puckad själv... Bra gjort att flytta ett stall från småland till Sthlm på ett dygn typ.. :rofl: Snacka om dagis nivå!! Elakt å svartmåla en försvarslös person på nätet, ställ personen i fråga mot väggen istället så får du ju svar direkt TS, men dt törs du väl inte?? Meningslös tråd att skapa.

Men väx upp!
Först låg stallet i Småland, nu är det helt plötsligt samma stall som Antiqua pratar om.
Vill du fortfarande vi ska tro på din version?? ;)

Haha...........hur det kan bli:banana:

Finns det mera??????Värsta såpan,......

Jag kan bara säga att ni, som håller med denna stallägare är riktigt puckade! Allt denna ägare gör är att sprida felaktiga rykten, detta borde även du PETRA (ska jag nämna ditt fullblods namn med??) fått känna på. Att tycka det är helt ok att låsa in en häst (och ja, jag vet hur länge han var inlåst och du var inte där då, haha!)

Jamen det här var ju ett moget utspel från en person som ljuger värre än en häst travar! :eek:

Bara att försöka hävda att stallet du pratar om ligger i småland och inte alls är det stall som Antiqua pratar om är ju barnsligt så det är inte sant. :smirk: Du snackar om att andra vänder kappan efter vinden, det är väl du som försöker göra det? Som plötsligt förflyttade stallet till småland när du fick det lite varmt om öronen. :devil:

Tycker att Antiqua med flera som verkar insatta i den här historien framstår som mycket trovärdiga, till skillnad mot dig! :cool:

Om nu det är din kompis som köpt hästen så tycker jag att du ska se till att hon tar hand om hästen som hon köpt samt göra rätt för sig gentemot stallägaren, som i mitt tycke verkar vara en hyvens person!!

Den stora skitsnackaren här verkar utan tvekan vara du!!

Kicki :bump:

Oj asså jag vet inte men ja har stått i de här stallet i fem och ett halft år och aldrig haft en tanke på att flytta äns.. sen skaffar jag inte ifs häst om jag inte har råd att betala för den.

hoppas bara det löser sig för hästen, han förtjänar det. gamla ägarna var bra tills de slutade bry sig.:(

men är inte detta något som måste stå i ett kontrakt mellan två parter
precis som det gjort i denna tråd :confused:

Det kan jag inte svara på till hundra % har inte varit i den sitsen men ska kolla upp det så snart jag har tid, har för mycket att göra just nu. Får åter komma med svar så snart som jag bara får tid att kolla upp det.

Hej på dig!:)
Visst är det spännande att ts har gått upp i rök?:angel:

Senast ändrad:

Hej på dig!:)
Visst är det spännande att ts har gått upp i rök?:angel:

lite speciellt faktist.. har tänkt på en sak. om man äger en häst och slutar betala stallhyran då kan ju stallägaren sälja hästarna och ta pengarna för stallhyran men tänk om det är en gammal häst man inte får ut några pengar för då?

lite speciellt faktist.. har tänkt på en sak. om man äger en häst och slutar betala stallhyran då kan ju stallägaren sälja hästarna och ta pengarna för stallhyran men tänk om det är en gammal häst man inte får ut några pengar för då?

i denna tråd så var ju fallet så om jag nu förstått detta rätt att det stod i kontraktet att stallägaren har rätten att sälja hästen i fall inte stallhyrorna inbetalas, men hadde nu inte dett stått i kontraktet så har ju stallägaren gjort ett lagbrott :crazy:
klurigt, men en gammal häst ger väll lite plåster på såren

Jag undrar hur ni känner inför detta; stallägaren som inte fått betalt för stallhyra låser till sist in hästen i sin box och låter denna stå i sin egen avföring många timmar, tom dygn. Är detta verkligen rätt ur hästvårdens synvinkel? Hur kan denna stallägare komma undan när det gäller vanvård? Jag anser att detta i allra högsta grad är vanvård, att låsa in en häst när alla dennes kompisar är på sommarbete på samma gård. Tacksam för kommentarer!

Jag skulle vilja vända problematiken om, visst det är inte okej att stall ägaren beter sig så åt mot hästen. MEN hur länge har han/hon väntat på sin hyra? Och varför betalar häst ägaren inte sin hyra ordentligt.
Det finns alltid två sidor och jag skulle gärna vilja höra andra sidan innan man säger vad som är rätt och riktigt.

finns ju redan skrivet en andra sida på denna soppa om du läser längre fram i trå¨den

Jag skulle vilja vända problematiken om, visst det är inte okej att stall ägaren beter sig så åt mot hästen. MEN hur länge har han/hon väntat på sin hyra? Och varför betalar häst ägaren inte sin hyra ordentligt.
Det finns alltid två sidor och jag skulle gärna vilja höra andra sidan innan man säger vad som är rätt och riktigt.

läs hela tråden, det står om båda sidorna.

vad fjantigt att först ljuga om vart stallet ligger och sen totalt gå upp i rök ^ snacka om att inte ha nåt o försvara sig med.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej. Jag måste rådfråga er, som rubriken antyder så är det en häst som förstört boxdörren på utsidan av sin box. Han står och raspar med...
Svar
13
· Visningar
2 589
Senast: illusion
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 814
Senast: Zamira
·
Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 979
Senast: hoppeloppe
·
Anläggning (Vet inte om tråden ligger rätt men men, bara för Moderator att flytta annars:)) Hejsan, jo det är såhär att vi ska skaffa två ponnysar...
2
Svar
27
· Visningar
5 347
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar