Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr måste jag säga att det gör honom kåt när du borstar honom där. Hingstar och även vissa valackar onanerar genom att slå och stryka snoppen mot magen.
Sen måste jag bara fråga; varför är det alltid perverst om djur har sexuella känslor utanför parningstid?
Helt allvarligt så är det knappast något djur som parar sig för att "föra sina gener vidare".
De gör det för att de är kåta, det kliar mellan bena call it whatever. Så enkelt är det!
varför exempelvis lejon dödar andra hannars ungar. Om de nu bara parar sig för att de är kåta, så kunde de ju låtit ungarna leva.
Sedan kan man också undra varför en valack (som varit valack i mer än 5 år) parar sig med ett sto. Det kan ju inte bero på att han inte fattat att han är valack direkt.
Hur vet du att han fattat att han är valack? Och har han fattat det, varför kan det ändå inte bero på att han blivit sexuellt attraherad av stoet. Och tro mig, ett brunstigt sto är inte så kräsen med vem hon flirtar med....
Nu är jag ju inte jätteinsatt i just lejonens beteende, men troligt är väl att det är en instinkt? Hannen tänker knappast "de där ungarna har inte mina gener, de ska jag minsann inte hjälpa till att föda upp". Utan det är nog mera så att instinkten säger att när han får tillgång till honor med ungar under en viss ålder, så dödar han dem.
Naturens sätt igen att se till att den starkares gener går vidare.