Kan man tävla med fjording?

Sv: Kan man tävla med fjording?

Jag har tävlat två Fjordingar. Den första var en kat C som startat Msv B hoppning och hade placeringar tom LA. HOn var även tävlad LB dressyr & deb ft med plac.

Den andra är oxå kat C och henne har jag bara ridit som vuxen så hon är tävlad som häst i LA dressyr (bl.a. gått fyra Fjord SM), 90 cm hoppning, Bruksridnings DM, Western Trail C samt att jag tog mitt gröna kort i FT på henne som senior, dvs hoppade debutantbana för häst utan problem fast hon bara är kat C ponny.

Så visst kan du tävla fjordingen om den är tränad för sin uppgift. Den första av hästarna jag tävlat red jag sista tävlingen på hösten som 20-åring då vi vann både KM i hoppning & dressyr (gick i LB).

Sv: Kan man tävla med fjording?

För ett par år sedan vann en 28-årig Quarter,Sm i en Western gren(minns inte vilken)tror att det var pleasure..Tuta och kör:banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama