Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En tråd går av.
Jag tycker tvärtemot alla andra att du SKA vara försiktig. En av våra medbukare har fått sin häst så illa sparkad i hagen att den fick avlivas efter mycket lång och smärtfylld konvalcens.
Själv har jag varit med om riktigt allvarliga olyckor vid hopsläpp, olyckor som skett ett par veckor efter hopsläpp också för den delen. En häst som jag vuxit upp med fick ett ben avsparkat av en ponny som gått i samma hage i två år. Avlivning på plats i hagen.
Vårt lånade sto hoppade in till valacken efter ett par dagar, då gick allt väl och vi beslutade oss för att de fick gå ihop eftersom det ändå fanns risker med att hon hoppade över 1,60 staketet när andan föll på. Två veckor senare hade vi ett rejält jack i en has (fredag kväll, givetvis!) Distriktsveteriär, 2000 kr i räkning för ett illa lagt bandage men ett konstaterande om änglavakt då jacket blottlade viktiga delar i hasen men inte skadat den. Dessa två hästar går ihop idag, men vi har dem nu i en rejält stor hage.
Det ÄR inte roligt när de ryker ihop ordentligt och det blir faktiskt skador av det i många fall. Förhoppningsvis sådana som läker fort, men det kan hända allvarliga saker också...
Är bara rädd för att dom ska skada varandra ordentligt. Visst är jag mesig?? Tar man dom ifrån varandra så blirdom oroliga av det. Något förvirrad.
Nu är det jag igen!!!
Mina hästar går i samma hage nu. Det går bra. 1månad sedan dom slogs. Jag vet vem som är ledaren, (det vet vi alla). Jag tycker dock att hon måste bevisa det lite för ofta. Då jag är ovan, undrar jag nu om detta kommer att fortgå eller om det lägger sig med tiden. Jag vet att det är djur och tänker inte förmänskliga dom, men jag tycker ändå att Jolly (som inte är ledare), inte ska behöva gå och sp
änna sig hela tiden och vänta på att bli bortjagad från sin grästuva.
Tacksam för svar från er som är erfarna.