sto å valack i samma hage?

Sv: sto å valack i samma hage?

Har alla mina pållar ihop, en travar valack på 16 år, ett dräktigt travar sto på 14 och bonusdotterns lilla russto på 9 år, och det har aldrig varit några problem. Dock tycker valacken inte alltid bra om sitt sällskap, han går gärna själv.
Helst vill han gå ihop med en annan leksen valack, men det finns det tyvärr inga här. Tanterna är så tråkiga:(
Travar stoet brukar kunna orsaka konflikter om hon går ihop med mer än en valack, då hon har en VÄLDIGT tydlig brunst.
Nu är hon som tur är dräktig:p

Har bara ston och tycker att det fungerar utmärkt i hagen. För ett par år sedan hade jag en försäljningshäst, en haflingervalack, som var kopiöst fet som fick gå tillsammans med mitt shettis sto eftersom hon oxå har en tendens att lägga på sig. det fungerade inte när hon brunstade då han hoppade på henne och nästan mosade henne mot marken. Detta betyder ju absolut inte att dina hästar inte skulle funka ihop men kolla till dem lite extra vid brunst är mitt tips!

Förra året gick de 3 ston och 1 valack. Och man verkligen såg på honom hur han led, de var på och flörtade med honom hela tiden och han ville bara att de skulle gå iväg och låta honom äta ;)

Jag har mitt sto och min valack i samma hage och det funkar kanonbra, de är som "ler och långhalm" ;), har liksom inte haft några andra val eftersom jag alltid haft bara de två hästarna.

Just nu går det ett sto till i hagen med honom och till hösten blir det förmodligen så att stoet får gå med tre valacker.

Så jag tycker du skall testa iallafall, det går säkert bra. :)

Jadå, vad jag vet i alla fall. Jag har aldrig hört något annat. Det funkar bra för mig i alla fall.

Jag har ett russ-sto och en kallblods-vallack i samma hage och det går UTMÄRKT. Fasst när mitt sto är brunsig så är hon inte så jobbig och vallacken kastrerades av förra ägaren när han var 1 år, så han fattar inte när stoet går och nosar honom i baken och vänder baken till!

Förra året gick de 3 ston och 1 valack. Och man verkligen såg på honom hur han led, de var på och flörtade med honom hela tiden och han ville bara att de skulle gå iväg och låta honom äta ;)

Vi har så stor hage att han kan gå länge utan att bli trakasserad:D

ja det funkar alldeles perfekt... har två uppsättningar av den varianten... har två stora valacker o två små shettis damer i stallet o de går valack + sto i varsin hage...

dessutom är det jätte skönt med små hästar... tycker det är lugnare i hagen o täckena håller mycket längre...

Brukar funka!!! Vi hade en varmblodsvallack, då 22 år och 154 cm hög, tillsammans med vårt lilla minishettissto, då 12 år och 85 cm hög;).

De kunde man inte skilja på!!

Vi har tre ston och en valack ihop, det funkar perfekt. Två av stona är shettisar och båda sätter valacken på plats. Stora tanten och valacken är bästisar.

Min kompis har ett shettissto ihop med två valacker och det fungerar alldeles utmärkt, sedan skulle de släppa ihop en till valack med dem men det fungerade inte med den nya valacken för han ville betäcka henne.De började ge munkpeppar till den valacken och sedan fungerade allt jättebra!

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 240
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 403
Senast: mars
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 304
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar