Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Min häst har inte åkt transport på 7 år. Hon är svår att lasta och det är som sagt väldigt sällan hon åker. Jag ska sälja henne men har...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Zephira
·
L
Träning Jag måste flytta min häst från norrbotten till Skara i höst och jag vet inte alls hur jag ska göra och hur det går till egentligen...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: Ia*
·
Träning Är jag en hästplågare? I midsommras red jag inte på ett par dagar, jag jobbade alldeles för mycket. Sedan dess har jag ridit...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 088
Senast: satanic
·
T
Träning Jag har börjat leta häst igen. Och jag är lite sugen på att ta ett nytt steg, kanske skaffa en yngre, oinriden häst? :angel: Men, jag...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: hillevie
·
K
Träning när jag ska sadla på min häst så blir hon arg och bits, och hon backar i ridhuset när man ska spänna sadelgjorden=/ är det för att hon...
Svar
11
· Visningar
1 702
Senast: JustMe
·
Q
Träning Om/när jag köper häst, så tror jag inte att jag vågar köpa en äldre häst med tanke på att man inte vet någonting om dess bakgrund (och...
Svar
11
· Visningar
1 084
Senast: Sevlan
·
Träning jag funderar lite på vad som e bäst för hästen. att åka med mellaväggen undanflyttad eller på plats. Har hört att många hästar vill stå...
Svar
10
· Visningar
964
Senast: pinky
·
E
Träning Det är när det är spring i stallet så häst inte kan koppla av, det är det alltid i mitt stall massa ungar som springer runt och lyssnar...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 623
Senast: elmelts
·
Ridning Hejsan! Nu har jag funderat igen..;) Hur väl går det egentligen att kombinera NH (nu tänker jag mest på PNH) och akademiskt? Jag har...
Svar
18
· Visningar
983
Senast: em76
·
L
  • Låst
Träning Kul om någon kunde dela med sig om dom har någon bra balansövning för oss ryttare :)! En bättre balans ger ju en bättre ryttare :D...
Svar
1
· Visningar
1 290
Senast: Nitronom
·
U
Träning hur får man en tjock häst vältränad?:D hästen har i fråga ganska bra kondis fast har väldigt mkt "buk fett" eftersom hon har fått gå och...
Svar
10
· Visningar
3 470
Senast: Lawendel
·
K
Träning hej! jag ska hyra en häst om någon månad, och undrar en grej... visst kan man använda vanliga fleecelindor samt paddar till transport...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: pinky
·
J
Träning Jag rider en häst som är slö-pigg. Ute är han lugn som en filbunke, men på bana måste man hela tiden göra förhållningar. Han lyssnar på...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Sparf
·
Träning hur långt in i dräktigheten kan/ska/bör man rida ett dräktigt sto? Hur hårt? Vad ska man tänka på? och sen hur snart efter fölningen kan...
Svar
7
· Visningar
1 327
Senast: Tazmaniandev
·
S
Träning Jag har ett föl som är snart två veckor gammalt. Jag har varit med henne sedan första dagen och både hon och hennes mamma låter mig vara...
2
Svar
31
· Visningar
2 305
Senast: sippsa90
·
Träning Jag var nyligen på semester i Spanien. En dag skulle vi gå på tivoli, ett helt vanligt trevligt tivoli med allt som det nu innebär Bla...
Svar
17
· Visningar
1 816
Senast: Belethien
·
Träning Hey, är en tjej på 20 år som skall köpa ett sto på 4 år (travare) som tyvärr av skada är triangelmärt men som tur väl är är jag liten...
Svar
8
· Visningar
2 151
Senast: FunnyFlyer
·
T
Träning Är det dåligt/skadligt för hästen att rida barbacka? / Tess
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Tess_87
·
W
Träning hej! jag har ridit ganska länge och är hyfsat bra på att rida, med det menar jag att jag kan rida dom flesta hästar i god form osv. har...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: KattisL
·
K
Träning Hej! Har hört att det ska vara enklare att lasta en svårlastad häst om man ställer transporten i nedförsbacke (alltså att hästen går in...
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: Klovis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama