se o lär hur VI INTE ska göra----

Sv: se o lär hur VI INTE ska göra----

usch!!!:eek::eek:
det är riktigt hemskt alltså!!
dock tror jag inte att det är så på svenska slakterier och jag hoppas innerligt att människor tänker längre än vad näsan räcker!
det finns så mkt finare sätt att låta sin vän somna in på!:smirk:

:bow:

Fy vad hemskt, snacka om att tårarna började komma. Måste ut och pussa mina!

men vad är det för fel på dig! kan du inte informera odentligt! nu sitter det en hel jävla bunt tjejer och gråter här på buke för något som garanterat ALDRIG kommer att hända en häst som slaktas i sverige!

i sverige har vi faktiskt lagar som reglerar hur djur får slaktas!

Det som är på filmen är i USA och andra mindre nogräknade länder och är ENBART en propagandafilm som ska svartmåla djurslakt, men med din dåliga info tror nu de gråtande tjejerna i denna tråd att det där händer på svenska slakterier, vilket är FEL!

sånna här trådar med faktafel hör INTE hemma här på buke., jag är så ***** trött på dem!

Undra varför jag alltid måste in och titta på sådant här, vet ju med mig hur ledsen jag blir.

Aldrig kommer jag att sätta någon/några av mina hästar på en transport så, utan dom skall få dö fridfullt hemma.

Ord kan inte beskriva hur hemskt det är:cry:

Visst har vi lagar, men det hindrar oss inte från att skicka hästarna till tex Italien där slaktpriserna är betydligt högre och vi får bättre betalt för köttet. Sen skickas köttet tillbaka hit till Sverige och är plötsligt snordyrt.

Där tog den fina filosofin i att sanna hästvänner inte käkar hästkött slut.
Om vi proppar i oss mer kött ökar ju efterfrågan på hemmaplan och då kan hästarna få ett, åtminstone lite, värdigare avslut.

videon, för övrigt, var ju bara äckligt smörig och propagerande.

Senast ändrad:

men det känns ändå fel att en häst som blivit ens vän genom åren,ska ätas...hästen har ju trots allt varit någon man älskat/älskar....Jag håller med om en snabb o smärtfri död,men jag gillar inte transporten...o jag tycker fortfarande det är vldigt obehagligt att min älskade häst ska hamna på mackan...:confused::cry:

de där filmerna innehållet inte ett dugg av vad JAG skulle vilja framföra angående svenska slakterier..

PMM har en god idé om att göra ett bildkollage (ännu hellre vore om man gjorde ett TV-reportage) om en hästs sista dag i livet.. hur väl den behandlas och hur snabbt det går, hur proffsigt folket på slakteriet är..
bara för att visa vilken bra slakteriversamhet vi har i sverige och få folk att slakta sina hästar hemma istället för att skicka dem runt till hästhandlare som säljer till slakt utomlands..

för det enda filmerna i denna tråd gör är att övertyga folk om att sälja till hästhandlare (som givetvis lovar ett gott hem i annan del av sberige) och då är ju chansen hundra gånger större att hästen faktiskt hamnar i Belgien eller Italien för slakt..

SLAKTA I SVERIGE! för din och andra hästars skull!

nu sitter det en hel jävla bunt tjejer och gråter här på buke för något som garanterat ALDRIG kommer att hända en häst som slaktas i sverige!

*Det spelar väl mindre roll VAR i världen detta händer - det vansinniga är ju ATT det händer!

"i sverige har vi faktiskt lagar som reglerar hur djur får slaktas"!

I Sverige har vi faktiskt lagar om hur man ska SKÖTA djur också! Tror du att ALLA följer lagen?

Kan tillägga att jag INTE är emot hästslakt.

garanterat ALDRIG kommer att hända en häst som slaktas i sverige!

i sverige har vi faktiskt lagar som reglerar hur djur får slaktas!

jag förstår bara inte, hur mkt jag än försöker, hur du med full sinnesnärvaro kan sitta och säga att "det händer ju inte i sverige". varför blir det mindre hemskt då? det händer ju fortfarande! det står fortfarande hästar nu på slaktbussarna i italien, dom dör fortfarande, dom plågas fortfarande.

det är PRECIS samma sak som att säga att barnsoldater, de har vi minsann inte i sverige, för här har vi regler som förbjuder det och händer det inte i sverige då ska det minsann inte tas upp bland folk överhuvudtaget!

jag förstår bara inte, hur mkt jag än försöker, hur du med full sinnesnärvaro kan sitta och säga att "det händer ju inte i sverige". varför blir det mindre hemskt då? det händer ju fortfarande! det står fortfarande hästar nu på slaktbussarna i italien, dom dör fortfarande, dom plågas fortfarande.

det är PRECIS samma sak som att säga att barnsoldater, de har vi minsann inte i sverige, för här har vi regler som förbjuder det och händer det inte i sverige då ska det minsann inte tas upp bland folk överhuvudtaget!

Jag håller med fullständigt att det fortfarande är lika hemskt ÄVEN om det ej sker i sverige,hästarna plågas som sagt lika mkt iaf...:(

Usch fy:( är glad att min stypappa körde min förra häst till slakten.. så att jag vet var hon fick sluta sitt liv. Fattar inte hur han/hon som tex. kör hästbussen klara av det, han/hon kan inte ha något samvete. Jag förstår inte hur människor kan göra så mot djur:confused: tittar ut gemoom förnstret och ser min välmående älsklings häst..:) ska aldrig låta något hända med henne.. hon ska förhoppningsvis aldrig hamna i fel händer.. jag ska iaf göra allt för att det inte ska ske...

*Det spelar väl mindre roll VAR i världen detta händer - det vansinniga är ju ATT det händer!

I Sverige har vi faktiskt lagar om hur man ska SKÖTA djur också! Tror du att ALLA följer lagen?

Kan tillägga att jag INTE är emot hästslakt.
slakt är inget man pysslar med hemmavid.. det regleras och kontrolleras av statliga väsen hela tiden.. läs PMMs inlägg så fattar du..

TAS UPP??? ursprungsinlägget handlar om att ALL slakt är fel och elakt! det står INGET om att det inte gäller sverige!

varför bussarna fortfarande är fulla? jo för att sån här slaktpropaganda sprids i sverige och folk TROR att det är så i sverige och säljer hellre till en hästhandlare än att slakta själv.. med följd att hästen kanske åker till Italien för slakt! LURAD!

sverige behöver sprida BRA slaktPR om hur BRA svensk slakt är, hur VÄL hästarna tas om hand om och hur noga kontrollerat det är.. DÅ kan man få en vändning på det!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 537
Senast: Sezziyanen
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 165
Senast: skogaliten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 082
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar