T
Tusse2
Sv: se o lär hur VI INTE ska göra----
Det är ju så hemskt.
Det är ju så hemskt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men vad är det för fel på dig! kan du inte informera odentligt! nu sitter det en hel jävla bunt tjejer och gråter här på buke för något som garanterat ALDRIG kommer att hända en häst som slaktas i sverige!
SLAKTA I SVERIGE! för din och andra hästars skull!
nu sitter det en hel jävla bunt tjejer och gråter här på buke för något som garanterat ALDRIG kommer att hända en häst som slaktas i sverige!
"i sverige har vi faktiskt lagar som reglerar hur djur får slaktas"!
garanterat ALDRIG kommer att hända en häst som slaktas i sverige!
i sverige har vi faktiskt lagar som reglerar hur djur får slaktas!
jag förstår bara inte, hur mkt jag än försöker, hur du med full sinnesnärvaro kan sitta och säga att "det händer ju inte i sverige". varför blir det mindre hemskt då? det händer ju fortfarande! det står fortfarande hästar nu på slaktbussarna i italien, dom dör fortfarande, dom plågas fortfarande.
det är PRECIS samma sak som att säga att barnsoldater, de har vi minsann inte i sverige, för här har vi regler som förbjuder det och händer det inte i sverige då ska det minsann inte tas upp bland folk överhuvudtaget!
slakt är inget man pysslar med hemmavid.. det regleras och kontrolleras av statliga väsen hela tiden.. läs PMMs inlägg så fattar du..*Det spelar väl mindre roll VAR i världen detta händer - det vansinniga är ju ATT det händer!
I Sverige har vi faktiskt lagar om hur man ska SKÖTA djur också! Tror du att ALLA följer lagen?
Kan tillägga att jag INTE är emot hästslakt.
TAS UPP??? ursprungsinlägget handlar om att ALL slakt är fel och elakt! det står INGET om att det inte gäller sverige!jag förstår bara inte, hur mkt jag än försöker, hur du med full sinnesnärvaro kan sitta och säga att "det händer ju inte i sverige". varför blir det mindre hemskt då? det händer ju fortfarande! det står fortfarande hästar nu på slaktbussarna i italien, dom dör fortfarande, dom plågas fortfarande.
det är PRECIS samma sak som att säga att barnsoldater, de har vi minsann inte i sverige, för här har vi regler som förbjuder det och händer det inte i sverige då ska det minsann inte tas upp bland folk överhuvudtaget!