Bruksnordis på 150

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bruksnordis på 150

KL

haha, då behöver ju inte jag ens undra om jag vlir för lång på kallblodstravaren :rofl:
(jag är 161.5 (sista 1.5cm viktig! :angel: ) och hästen ska vara antingen 152 eller 154..
Ja..inte för att jag oroat mig innan heller..

Kul med långa personer på korta hästar! ^_^

Ville bara säga att jag köpte hästen...känns som en diamant som behöver lite putsning:love: . Söt som socker, lite blyg och mjuk i sinnet.

Ville bara säga att jag köpte hästen...känns som en diamant som behöver lite putsning:love: . Söt som socker, lite blyg och mjuk i sinnet.

Jam en precis vi vill se KORT!!! :idea: :D

Gratti förresten!

är på jakt efter ny hästo ch har blivit mer och emr säker på att de är en nordis ja vill ha trots allt av lättare modell! :bump:

:p Jag rider en kallblodstravare av grövre modell på 156 cm. Själv är jag 152 cm. Han känns inte stor, men ser desto större ut... Jag skulle gärna vara 10-15 cm längre, alt krympa hästen så mycket, så såg vi kanske mer proportionerliga ut!

skrittBRA.jpg

:p Jag rider en kallblodstravare av grövre modell på 156 cm. Själv är jag 152 cm. Han känns inte stor, men ser desto större ut... Jag skulle gärna vara 10-15 cm längre, alt krympa hästen så mycket, så såg vi kanske mer proportionerliga ut!

skrittBRA.jpg

åh jag tycker det ser så härligt ut när det ser ut sådär. :love: Önskar att jag vore så liten (självfallet inget elakt menat med det) på mina hästar. Fast då skulle jag behöva krympa ett par dec :mad:

jätte fina var ni iaf :d

Tack:o . Som jag har kämpat med denna hästen för att få honom lugn och harmonisk....

skrittBRA.jpg

Haha, vilken underbart härlig bild!! Säker att det inte är en shire;)

Haha, vilken underbart härlig bild!! Säker att det inte är en shire

Bergsäker (jag känner uppfödaren:p ).

Han är ju inte ens speciellt hög, bara väldigt grov. När jag står på marken känns han inte stor, han är ju bara 4 cm högre än mig. Finns ju många tonårstjejer på typ 160-165 cm som rider stora halvblod på 175, det reagerar tydligen ingen på. Men jag vet ju hur det är, på mitt halvblod som är 164 cm men mycket klenare byggd ser jag inte alls liten ut.

Ja, det är som du säger, mankhöjden är bara en del av hela hästen o dess intryck.:idea: Den högsta hästen här i stallet är definitivt inte den där fötterna hänger högst:angel: utan snarare den minsta (lägsta)för hon är grymt bred:):rofl:

Puttar lite skulle vilja se fler som är långa me små hästar! har kollat litep å en nordistravare som är 150 hari ntre träffat han irl än... jag är 178 funkar de vekrligen tro? enligt ägaren ska de funka men ja vetetusan va tror ni?

ska nog antagligne åka och tittam en han står rätt långt bort.... så vore kul att se lite hurde ser ut innan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 807
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 702
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar