Sv: Vild fölunge..
Ok, han är inte så farlig då. Varför då be om hjälp i en tråd??
Du kanske inte behöver vara så drastisk och lägga omkull honom nu, men om det fortsätter så är det nog enda utvägen inom 1-2 år....
Föl skall fostras i flock av hästar!
Vi människor kan aldrig ersätta det.
Om ni ändå ska flytta så kör hästarna till något bete där han får busa med andra. Jobba med honom kan du göra till hösten, för mig verkar han mer än nog tam redan och han glömmer inte det du lärt honom hittills.
Hälsningar Pocahontas som hittills fött upp 18 föl
Jag tycker inte att han är farlig, det är mest att han är jobbig... att shasa bort honom fungerar ganska bra, han springer då bort till mamma och stoppar mulen under svansen på henne. sen kan det ta en stund innan han vågar komma fram och hälsa, just att lägga omkull honom känns lite väl.. ville mest höra om någon hade något bra tips till en Busig fölunge inte till någon okontrollerbar vilding
men Björk: som sagt att shasa/jaga bort honom verkar hjälpa, bara han inte blir skyg..
Ok, han är inte så farlig då. Varför då be om hjälp i en tråd??
Du kanske inte behöver vara så drastisk och lägga omkull honom nu, men om det fortsätter så är det nog enda utvägen inom 1-2 år....
Föl skall fostras i flock av hästar!
Vi människor kan aldrig ersätta det.
Om ni ändå ska flytta så kör hästarna till något bete där han får busa med andra. Jobba med honom kan du göra till hösten, för mig verkar han mer än nog tam redan och han glömmer inte det du lärt honom hittills.
Hälsningar Pocahontas som hittills fött upp 18 föl