Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning min 5åring har blivit lite konstig vid ridningen det senaste, han "snubblar" ofta med vänster bak, dvs han slår i tån och släper med en...
Svar
18
· Visningar
1 612
Senast: Tracyblue
·
A
Träning Nu vill jag ha lite tips och råd här.. :-) Jag har möjlighet att rida två hästar, promenadridning. De är halvblodsston, f. -87 och...
Svar
13
· Visningar
1 809
Senast: Totola
·
Y
Träning Min kära gamling har blivit riktigt vrickat i huvudet! Min trafiksäker, går överallt-häst har blivit istadig!! När man kommer till en...
2
Svar
23
· Visningar
1 851
Senast: Totola
·
G
  • Låst
Träning Hej! Hur mycket kostar det att ha en privatridlärare? På ett ungefär? :rofl:
Svar
1
· Visningar
672
Senast: IngelaH
·
N
Träning Hejsan, jag har börjat en islandshäst =) Han är jättesnäll att hålla på med, men ägaren sa att om man skulle rida han får man inte...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: Nisses333
·
M
Träning Hej, Hjälper till ett par dagar i veckan att motionera en supertrevlig och positiv men framtung häst som går på bogarna. Det är ett...
Svar
2
· Visningar
1 188
Senast: moldie
·
C
Träning Flytta den om den ligger fel :D. Brukar hjälpa en tjej som har en Travare! som Går i Passgång:eek: I stället för att trava så går...
2
Svar
21
· Visningar
4 830
Senast: norrland65
·
W
Träning min häst har små näsborrar! alltid när jag rider (i arbete då) frustar hon nästan varje andetag, men endel häster frustar ju mkt när dom...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: Jazzper
·
F
Träning Nu har jag problem med min 7-åriga ponny igen. Ja jag ska ta hjälp av tränare, men kan inte göra det förrän om två veckor och tränare...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Franko_81
·
K
Träning Hej! Min medryttarhäst slår i så det smäller ordentligt. Eftersom jag alltid rider ensam (och inte är så duktig att jag kan tolka...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: krax
·
R
Träning Min unghäst blev 3år nu i april, jag satt på honom i julas och efter ca 1 vecka av insittning var vi till och med ute en sväng i skogen...
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: Lancet
·
J
  • Låst
Träning Har ni några bra ridövningar som kan få en lite seg ponny att bli mera lösgjord och få mer framåtbjudning? Min kompis har nämligen lite...
Svar
2
· Visningar
1 403
Senast: IngelaH
·
M
Träning Ok, har suttit och läst lite och vart bara mer förvirrad... Kvalitetsbedömningen behövs det inget kval till? Utan man anmäler, åker...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: elle12
·
H
Träning Hejsan! Jag är väldigt sugen på att lära mej allt om hästar! Min flickvän har en häst och jag brukar följa med och titta nu på...
2
Svar
23
· Visningar
2 325
Senast: jezzscar
·
T
Ridning Har en sjuårig kallblodstravar valack som jag rider akademiskt. Har gjort i snart två år nu. Men vårt största problem är...
2
Svar
25
· Visningar
2 470
Senast: mackan
·
H
Träning Ja har hittat ett varmblod som e 17 år, undrar om det e för gammalt för att ha henne or ida med?? Ska inte tävla eller ngt sånt utan mer...
Svar
6
· Visningar
1 011
Senast: HeRomer
·
Träning hej alla glada! skulle vara roligt att få hära hur ni lägger upp träningen när ni ska börja sätta igång era hästar efter sommarbetet...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: ejn
·
Träning Fick erbjudande om att FÅ en häst. Hon tog sig inte på betäckningen iår så nu har ägaren ingen nytta av henne längre och hittar hon...
2
Svar
30
· Visningar
4 402
Träning Jag har nyligen köpt en häst varmblod på tre år. Hon är livrädd för bilar, förra ägaren sa att hon inte var bilrädd. Så här funkar...
Svar
16
· Visningar
1 881
Senast: jerseyko
·
Ä
Träning -------------------------------------------------------------------------------- Hej och tack för alla superbra svar i min andra tråd...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: ÄlskaGlass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama