Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
  • Låst
Träning Kul om någon kunde dela med sig om dom har någon bra balansövning för oss ryttare :)! En bättre balans ger ju en bättre ryttare :D...
Svar
1
· Visningar
1 290
Senast: Nitronom
·
U
Träning hur får man en tjock häst vältränad?:D hästen har i fråga ganska bra kondis fast har väldigt mkt "buk fett" eftersom hon har fått gå och...
Svar
10
· Visningar
3 472
Senast: Lawendel
·
K
Träning hej! jag ska hyra en häst om någon månad, och undrar en grej... visst kan man använda vanliga fleecelindor samt paddar till transport...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: pinky
·
J
Träning Jag rider en häst som är slö-pigg. Ute är han lugn som en filbunke, men på bana måste man hela tiden göra förhållningar. Han lyssnar på...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Sparf
·
Träning hur långt in i dräktigheten kan/ska/bör man rida ett dräktigt sto? Hur hårt? Vad ska man tänka på? och sen hur snart efter fölningen kan...
Svar
7
· Visningar
1 327
Senast: Tazmaniandev
·
S
Träning Jag har ett föl som är snart två veckor gammalt. Jag har varit med henne sedan första dagen och både hon och hennes mamma låter mig vara...
2
Svar
31
· Visningar
2 305
Senast: sippsa90
·
Träning Jag var nyligen på semester i Spanien. En dag skulle vi gå på tivoli, ett helt vanligt trevligt tivoli med allt som det nu innebär Bla...
Svar
17
· Visningar
1 816
Senast: Belethien
·
Träning Hey, är en tjej på 20 år som skall köpa ett sto på 4 år (travare) som tyvärr av skada är triangelmärt men som tur väl är är jag liten...
Svar
8
· Visningar
2 151
Senast: FunnyFlyer
·
T
Träning Är det dåligt/skadligt för hästen att rida barbacka? / Tess
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Tess_87
·
W
Träning hej! jag har ridit ganska länge och är hyfsat bra på att rida, med det menar jag att jag kan rida dom flesta hästar i god form osv. har...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: KattisL
·
K
Träning Hej! Har hört att det ska vara enklare att lasta en svårlastad häst om man ställer transporten i nedförsbacke (alltså att hästen går in...
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: Klovis
·
L
Ridning En mycket flummig frågeställning som jag ska försöka att utveckla och hoppas på en givande debatt. Bakgrunden: Rider en häst sen...
Svar
3
· Visningar
1 864
Senast: bigganl
·
H
Träning Någon som vet hur ja kan träna bort de här dumheterna på honom... Han har börjat kasta sig...inta alltid men iblad o inte bara om han...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: horse_angel
·
E
Träning Vi har ett new forest sto som har svårt gör galopp i paddocken. Ute går det hur bra som helst men i paddocken så saktar hon av i hörnen...
2
Svar
20
· Visningar
2 676
Senast: Eliii
·
L
  • Låst
Träning Hur gör ni för att få era hästar lösgjorda? :angel:
Svar
6
· Visningar
4 146
Senast: IngelaH
·
Träning Efter att ha suttit och bläddrat en stund och läst om hästar som springer på bakbenen, är allmänt otrevliga att arbeta med/rida så väcks...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Sparf
·
Träning Avancerad hälta, men jag ska försöka summera: Min häst och jag kan se fram emot en lång vila(, det finns risk för upp emot ett...
Svar
11
· Visningar
1 470
Senast: Yrja
·
S
Träning Vad säger ni om man vill skaffa foder häst eller köpa häst och vill ha något lugnt, snällt som man kan pyssla med och fritidsrida är det...
2
Svar
21
· Visningar
2 200
Senast: Beemergirl
·
S
Träning Vad gör man när en häst bara rusar rakt genom elbanden, ska den inte få gå på sommarbete mer då eller..?
Svar
5
· Visningar
826
Senast: månFare
·
V
Träning Jag är en hästtokig tjej på snart 30 år som nu äntligen har tagit mig i kragen och ska börja rida "på riktigt". Jag red lite i mina...
Svar
17
· Visningar
1 349
Senast: Plump
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix