Svårt för galopp i paddock.

Sv: Svårt för galopp i paddock.

Har samma problem, men har en känsla av att det beror på brist på muskler och att han helt enkelt behöver tränas mer i att bära sig själv. Då är det bara att komma på hur man gör det, men får väl börja hos en tränare snart!

Han är dessutom allmänt seg på ridbanan, vad gör man åt det? Han har aldrig ridit mycket dressyr och är inte bäst på det heller, men det känns även svårare, när hästen knappt vill gå framåt - vad gör man då?

Jo vår häst är också lite seg på ridbanan, men det är allmän slöhet att hon gör så, för när man har sporrar så går det hur bra som helst och efter uppvärmningen går hon på som vanligt :) har du testat sporrar? Om inte, gör det, eller så kanske han behöver mer foder?

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 395
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Träning Jag har bra och trevliga ridvägar där jag bor, mestadels otrafikerade grusvägar vilket självklart är underbart! Jag har också en paddock...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama