Hur långa turer? Hur många gånger i veckan?

Sv: Hur långa turer? Hur många gånger i veckan?

Jag brukar rida ut två gånger i veckan ungefär, och det brukar ta 40-60 minuter, mycket sällan att det är längre än så.
När jag rider ut kräver jag sällan någon stadig form på hästen, ueritterna är för att enbart ha kul och sträcka på sig. Ibland är vi ute och cantrar på travbanan, och då försöker jag ha en någorlunda form för att inte slita på rygg och ben när han blir trött.

Rider inte så ofta som jag skulle vilja... oftast blir det allt från 0 till 5 dagar i veckan (har en häst som tål att stå, happy me), men när jag rider blir det desto mer: alltid minst en timma, gärna 2 eller 3 och upp mot 4, 4 och en halv timma. De du... Ja, ja... ok, vi skrittar väl mest...:angel:

Om han går i form... knappast. Har tillgång till paddock, men det blir nog mer sen efter sommarbetet.

Rider ni 30-60 minuter, 1 timma eller längre än en timma?1,5tim brukar det vanligen bli.
Hur lång tid tar en långtur för er? minst 3tim
Å så sista frågan, hur ofta rider du din häst, alltså gånger/vecka?5-6dagar/v.
Hur många gånger av uteturerna rider du i form?varierar

raderat ............

Rider ni 30-60 minuter, 1 timma eller längre än en timma?
Våra vanliga rundor ligger alla på 50-60 minuter i normal tempo.
Hur lång tid tar en långtur för er?
2 hs rundan räknar jag som lång.
Å så sista frågan, hur ofta rider du din häst, alltså gånger/vecka?5-6dagar/v varav 2-3 i skogen.
Hur många gånger av uteturerna rider du i form? Jag har honom alltid balanserad och lösgjord, man måste det för att han ska hålla sig i skinnet. Jag tränar i stort sätt alltid skolor på skogsvägarna. Om jag inte rider konditionspass, då blir det mer tempo och flås.

När ja är ute och rider nu på sommaren så blir de alltid mer än 1 mil, och i alla gångarter. Och ja rider ut varje gång för hästen tycker de är urtråkigt att hållas på bana, och de finns ingen i närheten heller.

Men en normal tur på sommaren blir då ca 1h - ca 3h, beronde på hur långt och hur fort vi rider.

Men ja tänker på att ha en bra grundform i alla gångarter, och vara mer samlad vissa sträckor. men de blir lite race oxå. :D.

Jag rider ca 5 gånger i veckan, 3 ggr i paddock (dressyr,bommar) 2 dagar i skogen, en av gångerna i skogen försöker jag rida hästen i form. 1 dag i veckan tränar vi trick eller bara går en promenad, och gosar. :)

Jag rider 6 dagar i veckan, dom brukar få en vilodag eller en dag då vi går ut på promenad. rider mellan 30-70 minuter. rider dom i form och så att dom blir lösgjorda vare sej vi är inne i ridhuset och trimmar eller ute i skogen. brukar rida ut i skogen ungefär 2 dagar i veckan. Långtur var det väldigt länge sedan jag var ute på, då dom har byggt hus på stigen där man kommer fram till långa sand (en ridstig som vi har döpt till långa sand) som har helt underbart underlag och där det är perfekt att galoppera :love: långa sand tar ungefär 3 timmar.

Olika brukar inte vara mindre än 40 min. Sen beroro det helt på vilken väg man tar och i vilket tempo man lägger upp.

Har inte tillgång till vare sig ridhus elle ridbana för tillfället (ska bygga egen ridbana) så jag är enbart förpassad till skogen men det går bra det med :D

Rider ca 1-2 ggr på bana då ofta hoppträning annars i skog och mark.

Rider ca 6 dagar i veckan ibland mindre ibland en dag mer. beror helt på hur hon känns eller hur jag mår.

Hästen går alltid i form ibland lägre ibland högre. lite beronde på vart vi är och hur hon känns. Man kan göra mycket arbete i skogen. Ibland så sträcker vi ut i en härlig galopp och hon får gå fritt och få "busa" av sig lite. det gör både hästen och mig lyckligare :D

en vanlig uteritt är mellan 30-90 min. när jag bara är ute å skrittar kräver jag ingen form annars jobbar dom som på banan.

Långritt är minst 2,5 timmar

Rider ni 30-60 minuter, 1 timma eller längre än en timma?
1-2 timmar i normala fall.

Hur lång tid tar en långtur för er?
Upp till 6 timmar, inklusive mkt pauser, bad och skritt

Å så NÄST sista frågan, hur ofta rider du din häst, alltså gånger/vecka?
ca 6 dagar i veckan, 7:e dagen promenerar vi eller annat

Hur många gånger av uteturerna rider du i form?
Lite under varje tur liksom.
Han hugger så mkt på bettet om man inte gör det,
men skrittar mkt på långa tyglar och ger honom tygel att galoppera på själv ändå.

det beror ju på vilken häst eller hur pass mycket den är igång i ridningen. Jag rider varje dag. Jag ridet två st långa ridturer på 1-2 h . sen har jag max en skrittrunda som bruker vara en timme. sen resten av dagarna tar jag 1h runder. ;)

ja har hästen hemma just nu och har varken ridhus eller paddock, så nu rider ja ut varje dag. har som tur är hittat en grusplan i skogen som får fungera som ridbana ;)
rider i 1 -1½ timme. en långtur är uppemot 3 timmar skulle ja tro...va ett tag sen sist :crazy:
rider ungefär 5 ggr i veckan, hästen har lite halvsemester. rider annars 7 ggr i veckan.
försöker alltid rida i form, oavsett vad ja gör.

Hej alla bukemänniskor. Jag sitter och funderar på hur långa ridturer ni gör med era hästar när ni rider ut.
Rider ni 30-60 minuter, 1 timma eller längre än en timma? Hur lång tid tar en långtur för er?
Å så sista frågan, hur ofta rider du din häst, alltså gånger/vecka? Hur många gånger av uteturerna rider du i form?

E lite frågvis så här på kvällskvisten :angel:

Jag rider varje dag eller nu på sommaren blir det ju ibland att man åker bort men oftast brukar någon rida åt mig då....
För vi fyra som har hästar i samma stall passar på när någon häst är ledig att ta med kopisar.. hihi..
Vi rider oftast ut i skogen och ibland lite mer träning(dressyr mer) och ibland mer härliga uteriter...
vi är också ibland i våran padok och där blir det hoppning oftast men också dressyr såklar.. hiiihi...
När vi rider ut blir det lite olika om vi rider långt eller kort beror på att vi ibland måste skynda oss hem eller så...
Vi har tre små rundor som tar 45min till en timme och sen har vi många långa rundor som tar en till 2-3 timmar beror på vart man vill rida... vi har ett ställe där vi kan bada som tar ca 1timme och lite till att rida dit och samma hem:D:D:D

Jag rider 5-6 dagar i veckan. ca 4 av dom är på bana men försöker skritta fram, eller av ute i skogen.
När jag väl rider ut tar det mellan 1-2 timmar och då försöker jag klättra mycket och jag jobbar honom i form med tempoväxlingar när jag travar och galopperar.
En lång tur är väl på 2-3 timmar med mycket galopp!! Fast jag har inte ridit långtur med min nuvarande häst..

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 943
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama