Köpa fjording?

Sv: Köpa fjording?

Ska komma ihåg detta! Tack!

Har träffat hennes (hästens) mamma fick jag reda på av kompisen. Och hon är jättetrevlig så jag ser fram emot detta sååå mycket nu!

Jag har en liten häst på 156, själv är jag 176... Och det går utmärkt, han bär upp så bra att det inbte ser alls dåligt ut! Och han är inte ens fjording... :angel:

Så visst ska det gå bra!

Va spännande hoppas de går bra på söndag!
ja

jag har ett värre problem jag! Har kollat på häst och blivit super intresserad han är 153 och jag 177 men han är inte inriden så kan inte ta reda på hur de känns me storleken innan köp :eek:

Min förra häst var 155cm och jag kände mig precis lagom på henne. Lite smäckrare modelll då iof. Men jag tror verkligen inte man ska stirra sig blind på mankhöjden utan känna efter.

Kan du inte göra nu då iof men det är väl bara att köra på!

Nu har jag precis kommit hem från provridningen och jag är så KÄR i henne! Vilken go liten häst, kändes inte för liten alls utan precis lagom. Och lagom är ett bra ord för hela henne, lagom pigg, lagom cool och lagom busig. Och hemskt mycket kelig!

Red henne ute i skogen i 1,5 timme och hon skyggade inte enda gång. Kände mig trygg på henne direkt. Red henne även barbacka de 2 km från hagen och tillbaka. Så himla go!

Kom på de här med storlek red en bekants fjording nu fär inte så länge sen hon är 137 :eek: och jag alldeles för stor enligt lagens alla regler :o men de gick bra hästen verka helnöjd tror inte hon brydde sig de minstaa om min storlek faktiskt...
kolla här hon ser rätt nöjd ut
12093543.jpg

nu kommer ni säkert anser att ja är för stor men red välldigt lungt på henne och skulle inte köpa mig en så lite häst eller rida hårt på henne

Senast ändrad:

Nej det blev inga bilder. Mitt dumma nöt glömde ju kameran hemma! Men det blir nog köp iaf. Ska kolla lite pengar nu, stallplats och sånt har jag kvar sen förra hästen ;) Hyresvärden blev jätteglad när jag sa att jag hade varit och provridit en häst.

Sen blir det att prata med hennes ägare, hon står hos en fodervärd nu. Och se vad hon vill ha för henne, men fv trodde inte hon skulle ha så mkt för henne som hon var utsatt för.

Så det blir lite fix nu i veckan. Men det känns skitbra!

Kompisen som jag var hos hade ett kort på henne. Annan ryttare så jag suddade henne. Men visst är hon söööööt???:love:

saga2.jpg

Så himla kul! Hon var väldigt söt. Det är ju lite fix med grejjer och så fast det är ju väldigt roligt också!

Åh, vilken sötnos!

Det kommer nog gå jättebra ska du se, fjordingar är himla trevliga :love:

Vi betäckte vårt sto förra året så nu har vi två stycken :D

Lycka till!

Tanken är väl att betäcka henne nästa år om allt går som det ska då. OM det nu blir något köp. Det är så många OM.. *suckar* :)

Fjord-fölisar är ju sååå underbart söta.. Är allt lite avis!

Väcker upp min tråd igen :angel:

Var och provred henne för andra gången igår och red henne på ridbanan och provade hoppa henne. Är om möjligt ännu mera kär i henne nu! Så ärlig hon är! Envis som tusan men 100% genom-ärlig.

Hämtar hem henne på lördag på prov om om allt går som det ska så köper jag henne sen.

Fick med mig kameran och kompisen tog lite kort, kolla på hästen nu och inte på mig :angel:

Frken009.jpg

Frken010.jpg

Frken005.jpg

Frken004.jpg

Frken002.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Träning Jag är medryttare på en islänning, dock ingen tölt elelr pass på henne då hon är inriden som ”vanligt”. Tanken är att jag ska köpa henne...
Svar
9
· Visningar
1 172
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 728
Senast: Efwa
·
Gnägg Jag är en rutinerad hästtjej, men inte hållit på med hästar typ den sista 6 åren merän sporadiskt. Nu vill sonen på 6 år börja rida...
Svar
12
· Visningar
2 552
Senast: Novalisa
·
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 157
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar