JAG tror inte att det är något fel, men JAG vill ändå alltid utesluta det. Kanske för att jag själv varit i en situation men en häst som "det inte var något fel på" enligt varken tränare eller veterinärer och därför fortsatte pressa. När det sen ett par år senare av en slump hittades en skada som inte var ny kan du säkert gissa hur jag mådde Därför är min prio 1 alltid att utesluta smärta/synrubbning/whatever, även om min första tanke när något inte fungerar är "vad gör JAG för fel?".
Havsluft skriver att hon har 30 års erfarenhet, då antar iaf jag att man kan hantera och läsa hästar och borde kunna reda ut även de lite knepigare (fast delen med lynnesfel får det att vända sig lite i magen). Hästar gör inte sådana saker utan anledning, och när människan i det här fallet inte är nybörjare tycker jag inte att man kan avfärda något fysiskt direkt. Så tänker jag
ok . fast inte var de problemen isåfall för att den reste sig några gånger från backen osv? det är ju det jag menar....
att du själv missat ngt är ju ngt som färgar ditt svar men återigen så måste du ju ändå kunna se till det som skrivits, att en häst som då och då reser sig vid ledning eller hantering inte direkt kan i första hand antas att den måste in på klinik för utredning???? Än mindre behövas tas bort pga lynnesfel osv....
vad folk skriver om sin erfarenhet osv, låter jag vara osagt i sammanhanget, det är internet och allas versioner är deras egna. Därav min reflektion. Den känns motiverad efter många år på detta forum och hästkretsinvolervad allmänt osv.... så som sagt: mina svar blir därefter och jag tycker det finns en relevans.