Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Måste bara få skriva av mig.. Jag ska åka på kurs nästa helg (som markryttare). Det ska bli så intressant att äntligen få åka på en...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Anna_
·
Träning Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro längre. Varje vår börjar pålle slå med huvudet när vi rider ute. Han frustar och han håller på...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: Gwaeron
·
L
Träning jag har just fått en 20årig islandshäst på foder. den senaste tiden hade han bara gått ihagen och skrotat så jag har fått hem honom för...
2
Svar
24
· Visningar
1 762
Senast: Onion
·
Träning Jag har ingen aning om var jag ska skriva denna tråden, men jag skriver här....Annars är det fritt fram för ev. moderator att flytta. :p...
2
Svar
25
· Visningar
1 672
Senast: Quiss
·
C
Träning Hej! Har ett 3-årigt nsv brukssto med problemet att hon alltid har varit extremt flockbunden. Detta har komplicerat hanteringen...
Svar
2
· Visningar
1 742
Senast: Skogstokig
·
S
Träning Hejsan:) ni som har tips på övningar som stärker/gör så hästen enklare håller sig kvar i rätt form, (på tygeln) skulle varit till jätte...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: santiano
·
L
Träning En häst som jag rider är ganska stark, men jag har funderat länge på pessoa. Men det är så många som har massor av fördomar mot pessoa...
2
Svar
30
· Visningar
2 816
K
Träning halloj, jag har en Nordsvensk travare, hon är helt underbar :rofl: men, hon blir väldigt, väldigt lätt nervös och inte vill stå still...
Svar
19
· Visningar
1 170
Senast: lillamyggan
·
F
Ridning Lägg in bilder, eller gärna filmer på AR-ryttare som ni tycker är representativa och skickliga! Ser fram emot en intressant och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 910
Senast: dressyrtant
·
C
Träning :devil:Har en mycket dominant häst. Vem han än går med så tar han över, väljer ut en kumpan som han konstant föser. Det brukar inte vara...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: muffins_lina
·
N
Träning Hej jag är en tjej som är 93 men har ridigt i 2 år nu med tkr att det är välldigt lite att rida en gång i veckan.. vet inte riktigt vad...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Ellyne
·
Träning Ni som har riktigt dumma hästar vid skoning, hur brukar ni lösa det för att hovslagaren ska kunna sko? Ni som ger/gett lugnande: Måste...
Svar
13
· Visningar
2 763
Senast: trazel
·
T
Träning Min Häst Tobbe är underbar på alla sätt och vis, cool, snygg och super duktig i dressyr. men jag skulle vilja utveckla mig lite i...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: Totola
·
A
Träning En liten dum fråga men jag har aldrig lastat en häst men jag ska snart byta stall för att min häst trivs inte där jag har han nu. Jag...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: Tajger
·
Träning Vad gör du med den och hur lär du den att uppföra sig??? Den är inte rädd.
Svar
9
· Visningar
1 697
Senast: muffins_lina
·
Träning Har en fråga och endast den.... Har någon här provat att köra sin häst i transporten med mellanvägg, bakbom men INGEN frambom på...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 963
Senast: Kickis
·
S
Träning Jag skulle behöva lite tips på olika övningar där hästen får jobba mkt med ryggmusklerna.
Svar
2
· Visningar
673
Senast: Isa
·
Träning Hörde precis på nyheterna att djurskyddsmyndigheten har ändrat reglerna ang hagar, sällskap och spiltor. Hästar behöver nu längre inte...
2
Svar
29
· Visningar
2 159
Senast: Vikkan
·
  • Låst
Träning Hej! Hoppas denna tråd ligger rätt, för vill gärna ha svar. Min dotter är ute å rider på en skogsväg. En bil kommer bakifrån, å...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: IngelaH
·
C
Träning Har ett smäckert halvblod som fryser väldigt lätt, säskilt när det regnar. Men de konstiga är att när hon fryser så får hon jätteont i...
Svar
9
· Visningar
1 063
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka