Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning (Visste inte riktigt vart jag skulle placera denna tråd, men). Hur som helst, jag är i farten och ska köpa häst och har på senaste tiden...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Isa
·
Träning Denna sommaren har varit relativt jobbig för mig och hästen. Allt började med att jag flyttade honom från Stall 1, stallet där han går...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: aztro
·
Träning Jag vänder mig till er som är kunniga inom NH. Jag har ett problem med mitt sto. Hon är svårfångad i hagen. Nu under sommarbetet så...
Svar
17
· Visningar
1 581
Senast: pandhy
·
K
Träning hej igen, jag rider mkt dresyr, men har tänkt att börja hoppa, vad är första knepet?
Svar
6
· Visningar
715
Senast: TheOne
·
C
Träning Usch. då var man där. Det funkar inte med stallägaren. Har olika uppfattningar om saker, hon går in och trixar och fixar med hästen...
2
Svar
23
· Visningar
2 401
Senast: Celise
·
Träning Jag skulle vilja veta hur ni andra som har hästar i lösdrift gör med följande: Hur mycket använder ni era hästar?. Kan man ha häst i...
Svar
16
· Visningar
1 685
Senast: Alazan
·
L
Träning Jag behöver tips och råd nu! Jag har ridit under min ungdom men haft ett långt uppehåll för att nyligen börja rida igen. Har ridit på...
2
Svar
29
· Visningar
3 040
Senast: boella
·
F
Träning Jag är nu stolt aktiv medlem i Husarerna och brukar vara med och rida lite överallt, men nu till frågan, finns det fler husarer här tro...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: KungTulle
·
L
Träning att rida med gummisnodd eller inspänningstyglar på unghästar?
2
Svar
24
· Visningar
1 966
Senast: trazel
·
E
Träning hej jag är medryttare på ett femårigt sto(Shakira) som jag har lite problem med. Problem 1: Hon har en sto kompis som hon är väldigt...
Svar
10
· Visningar
1 071
Senast: schelin_j
·
K
Träning Hej! Min medryttarhäst är en äldre haflinger, stor, stark, snäll men vill helst göra som han själv vill. Ägaren har haft honom i 4 år...
2
Svar
28
· Visningar
2 147
Senast: Snowball
·
H
Träning Jag kom att tänka på en sak... För några år sedan hade jag en halvblodsvallack på foder, fem år gammal och kastrerad ett år tidigare...
Svar
6
· Visningar
1 573
Senast: mackan
·
Träning Nu har jag undrat jättelänge, varför det är så många här i landet som har egna stall för sisådär två till tre egna hästar. Jag skulle...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 568
Senast: startpompe
·
I
Träning Jag har räknat lite på vad det skulle kosta mig att ha en ponnt på foder, som jag antagligen ska ha. Jag tänkte att jag skulle skriva...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 512
Senast: _Sarah_
·
Träning Jag o hästis har varit igenom om en hel del o hon har haft ont på olika ställen, men hur ont hon än har haft så har hon alltid försökt...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Mattsson
·
  • Låst
Hästhantering Begreppet Horsemanship - God hästhållning/Gott hästmannaskap, grundar sig på de regler och lagar som styrs enligt Djurskyddslagen...
Svar
0
· Visningar
23 658
Senast: IngelaH
·
Träning Jaha, nu har vi börjat få problem igen. Hovslagaren är efter den senaste halvt misslyckade skoningen inte längre så sugen på att verka...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 550
Senast: Sar
·
Ridning Hur tänker och gör ni då ni behöver förstärka hjälperna.Då detkänns som om hästen helt klart förstår men likssom inte tar saker på...
2
Svar
22
· Visningar
2 199
Senast: Zahlo
·
D
Träning Hej!! vi har just köpt oss en liten shettis en kanonkille på 13 år som är inkörd och inriden. När vi var o tittade på honom testade...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: arabia
·
Träning Skall man mäta från manslut till svansbörjan, lr hur mäter man? Min pålle är kraftig och 150 i mankhöjd, lätt "lång" kropp. Borde han...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama