Sv: HjÄlp

Förlåt. 85 så klart.
Och det är så klart bara en häst - men just 20 för en islänning är INTE gammalt sas.

Jag anser att en 20 åring islänning är gammal. Det går ju inte att förneka att en häst på 20 år är till åren trots att den kanske tävlar SM (dvs har lyckats hålla god och hälsosam fysik genom åren). Kroppen åldras och det blir svårare att komma igen efter en skada.

Men märk att du utrycker dig annorlunda :
men just 20 för en islänning är INTE gammalt.

Det är inte ovanligt med 20 åriga islänningar, absolut inte men jag står fast vid att den är gammal.

Skojar du? 20 år gammal? Nej du min pålle är fortfarande på uppgång och han ska bli 40 som sin morbror. Börjar man tänka så att hästen är gammal så blir den det, men en frisk häst ska hålla längra än 20 .

Tack för alla svar :)

Jag ska bara ta det lugnt med honom. Men man kan ju ändå träna vissa saker, tex. sittsträning, övargångar och halvhalter. Någon som har flera tips på saker man kan träna som min häst klarar av? :d

Liksom Korven hävdar jag ändå att 20 bast för en islandshäst inte är särskilt gammal. Kollar du annonser - så ser du också att de fortfarande håller hyfsade priser så jag torde inte vara ensam om resonemanget.

Men herregud! En häst kan väl vara gammal utan att vara likställd med dödsdömd?

Uppenbarligen väldigt olika assoceationer på ordet...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 954
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka