Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dela med dig av dina kunskaper om hur du knyter, jag vill gärna veta!
OK.Senast i helgen fick en kompis till mig köra sin häst på det viset (i ett umesläp där hästen åker baklänges).
Hästen i fråga gick över bommen direkt vid ankomsten till en tävling, och gick över igen när hon lastade för hemfärd. Det enda som fanns att göra var att ta bort bommen på hästens sida, och sedan binda honom som när man ställer upp dem på gången, med ett grimskaft på var sida. Jag vet inte hur man skulle ha gjort annars, nu hade han ju ingen bom att klättra över i alla fall.
Kanske nån annan som har ett bra tips?
Jag skulle aldrig köra utan frambom, men i LECHs fall är det i alla fall lite mindre farligt än i en vanlig transport.Senast i helgen fick en kompis till mig köra sin häst på det viset (i ett umesläp där hästen åker baklänges).
OK.
Det är ett A50 släp där hästen SKA färdas baklänges.
Då menar du bommen framför hästen som sitter långt BAK i trailern- eller?
DET kan jag köpa, men ofta beror det på att hästen har lärt sig att man kan gå ut framåt- utan att backa.
Av den anledningen är jag skeptisk till att lära hästarna att de kan gå ut framåt. För om det händer ngt som gör att hästen vill ut, så tar den självklart den enklaste vägen.
Framurlastning ska vara till nödfall o inte standard.
Jag har åkt tillsammans med mina hästar, ve och fasa ja...för att utröna om det är störande ljud och hur ventilationen fungerar. Ingen av hästarna har använt frambommen som stöd. Däremot mellanväggen alt.yttervägg beroende på om hästen haft jobbigt med balansen. Jag har däremot sett vad alla bommar och mellanväggar kan göra i ett katastrofläge...känns därmed säkrare med tomt släp utan en massa som kan skada, klämma och riva...jag har kört en gång utan frambom, mitt sto fick av någon anledning panik, och vi fick ta av mellanväggen, just idet släpet kunde man inte taav mellanväggen utan att ta frambommen med, så vi tog ut allt, och hon åkte uppbunden som vanligt men utan alla bommar och väggar. Stod helt stilla hela vägen. Kändes lite olustigt dock, man fick göra alla inbrmsningar och så extra mjuka, för hon hade ju inget stöd framför sig. Men det gick bra, den gången, stoet verkade uppskatta all plats hon fick.
Ärligt talat har jag alltid med mig t ex halsring, extra grimskaft, linor och det jag anser att jag kan komma att behöva om något oförutsett inträffar.
Korkat va?