Vad är det som händer??

Sv: Vad är det som händer??

Ett av byråkratins under? ;)

Nu har jag itne superkoll, men har det verkligen funnits några krav på måtten på en rasthage?
Det finns ju beräkningar för hur mycket bete man bör ha per häst om det ska räcka hela säsongen, men det finns inga krav där.

Senast ändrad:

Det finns säkert nånstans bland alla regler
Men om det nu inte är krav på utevistelse (?) borde väl reglerna bli hårdare när det gäller måtten i stallet och friskluftsintag o.s.v?? :confused:

1/3 av hagen skall vara torr sa dom pa komunen da jag ringde for nagot ar sedan.

Det där med att hästen inte behöver ha sällskap är ganska bra iaf.. För som min häst, han trivs bäst själv..medans en kompis till mej, hennes häst klarar sej verkligen inte utan en kompis.. så det tkr jag ändå är ganska bra..

kl

Står det inte nånstans att hästen ska kunna röra sig naturlig i alla gångarter? Hur klarar den av det i en box eller spilta? Ok, en-två timmar på en ridbana, men det är ju 24 timmar på ett dygn. Vad hade dom tänkt att hästen skulle få göra under dom övriga 22 timmarna?
Visst tror jag att hästarna kommer att få fortsätta att gå ute i hagen, men dom som inte fick det innan...Nu är det helt plötsligt okej för folk att stänga in hästen :smirk: (Tänker på dom djurplågare som låter sin/a häst/ar stå inne i boxen dygnet runt utan nån som bryr sig. Nu har dom ju nästan lagen på sin sida :crazy: )

Jag kommer nog aldrig förstå mig på vissa regler...

Dom har såna lagar för att dom är korkade. Eller?? :confused:

Jag tycker det viktigaste i dagens läge är att göra en lag om utevistelse på en minimum nivå. Och då tycker jag inte att ridning ska inräknas.
Det borde vara prio nr 1.

Som nr 2 borde hagarnas storlek vara reglerad.

SEN kan man kanske ev börja ta tag i boxar/spiltor och diverse mått i stallarna.

För mig är det viktigast att hästarna får gå ute., Min stackars häst blev ju helt förstörd efter några dagar på boxvila :(

Står det inte nånstans att hästen ska kunna röra sig naturlig i alla gångarter? Hur klarar den av det i en box eller spilta?

...eller i en rasthage på sa 5x10m? :confused: Kom just att tänka på Tomas Ledin.... "släpp hästarna fria":banana::banana:
Tror inte att hästarna bryr sig så mkt om takhöjd osv, bara de får vara ute och röra sig fritt varje dag. (Ridning INTE klassat som "röra sig fritt")

Det där med att hästen inte behöver ha sällskap är ganska bra iaf.. För som min häst, han trivs bäst själv..medans en kompis till mej, hennes häst klarar sej verkligen inte utan en kompis.. så det tkr jag ändå är ganska bra..
Att just ditt djur skulle avstå från sin arts största instinkt tycker jag inte låter så himlarns vettigt..

Egentligen.. vad har ni att klaga på? Bara för att lagen är ändrad betyder väl inte det att NI kommer ha era hästar instängda? Och för de som inte släppte ut sina hästar innan, för dom gör det väl ingen skillnad? Ni vet ju mycket väl att det finns folk som stänger in sina hästar.

Lagen är otroligt dum, men detförändrar ju ingenting i nuläget.

helt sjukt..Hur långt ska det gå egentligen?!:mad: Va har dom i huvudet?!?:mad: helt otroligt att de tycker att det är normalt för en häst!!:mad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 933
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 268
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar