N
naira
Sv: Stegrande häst. LÅNGT!
Tack för svaret!
Jag förstår absolut hur du, och de andra, resonerar. Att jag borde avslutat tidigare och som du skriver- hoppat av såfort han stog stilla bara en kort stund. Problemet var bara det att han stog aldrig stilla, inte ens för en tiondelssekund.
Tack så mycket för tipset! Uppdatering kommer alldeles straxtens ^^
Hejsan Naira!
Jag kan hålla med vissa om att du borde avslutat tidigare utifrån vad du berättat, hur som helst så får inte en häst stegra oavsett.. MEN kan man avsluta i tid och undvika en större konflikt så har man vunnit mer än vad man gjort när hästen redan har stegrat, för då har du skapat en konflik och ett motstånd..hästen vet att den kan göra så...Du kunde ha gjort som så att du lät hästen stå still en kort sekund och sedan gick av snabbt för att kräva långvarigare nästa gång när hästen inte är så uppe i varv.. Troligen blev han blockerad, har varit med om det och då hjälper det inte vad man gör utan det är bara att ta det lugnt och medtodiskt.. och man får ta alla hästar annorlunda...
Men skulle hästen försöka lätta igen så var snabb och dra i en tygel så mkt du kan så hästen får gå runt runt i liten cirkel samtidigt som du driver sedan framåt och kan efter tag fortsätta gå börjar han igen fort in på liten volt Med den metoden är det omöjligt för hästen att ställa sej upp på bakbenen den har inte balansen.Tillslut märker han att det inte är ngn ide..
Andra ideer med ispåsar och sånt i huvudet på hästen tycker jag du ska glömma, det skapar inte direkt ett förtroende för dej hos hästen.. Lycka till nu och berätta gärna hur det går
Tack för svaret!
Jag förstår absolut hur du, och de andra, resonerar. Att jag borde avslutat tidigare och som du skriver- hoppat av såfort han stog stilla bara en kort stund. Problemet var bara det att han stog aldrig stilla, inte ens för en tiondelssekund.
Tack så mycket för tipset! Uppdatering kommer alldeles straxtens ^^