häst pratare

Sv: häst pratare

jo det va ett sak tillkan det ha med att jag har ökat i vikt att jag har obalans att gör att jag inte vågar rida . jag kör min shettis hingst och han står still utan problem när jag säger det och behöver aldrig binna han inte ens när stona går förbi. min 4 åring kan hålla på med han utan att han gör en fena. han och jag har ett band han är med flask barn men han är inte busig på något sätt utan den snällste hingsten jag haft under dessa 25 år men jag ska med tillägga att innan jag fick mina barn var jag en mycket duktig och bra ryttare hande inga problem med problem hästar som folk inte klarade. men nu efter tösen så har det mästa försvunnit tycker jag .
fattar bara inte vart allt tog vägen

Ja du vart djärvheten tar vägen är en gåta,men man mognar psykiskt och lär sig ta och ge ansvar.Likadant att vara rädd om sig och andra.En del mindre andra mer. Det tar tid men håller man bara på dagligen så brukar det gå om snabbt.Visst,man är fortfarande lika försiktig och tar inga dumma risker som innan barnafödandet,men man tänker ett steg längre än näsan räcker så att säg;)

Vikten vet jag inte,eftersom du är van ryttare så borde ju balansen finnas där. Att rida obalanserat kan de ju reagera på men annars så tror jag inte att vikten har så mycket att göra i ditt fall. Utan det är din osäkerhet och rädsla som smittar av sig och är du rädd eller osäker så är du i hästens ögon ingen självklar ledare/beskyddare.

Det finns faktiskt hästpratare som är seriösa. Har tagit hjälp av henne och de saker hon säger kan hon inte tagit reda på. Visst, allt hon säger stämmer inte, men mycket gör det så man ska inte kasta alla hästpratare över samma kant, att de inte kan sin sak. Hon har även lärt mig mycket om hästens beteende, hur viktigt ledarskapet är. Det finns mäniskor som kan "tala" med hästar, sen är det upp till var och en om man vill tro på det :)

jo det håller jag med om
vist kan en del säkert mer än många andra ser saker på djur .
det är sant man tänker om det händer mig något vem ska då ta hand om barnen ofta tänker jag så nu förtiden. jag ska gå ut och köra min lilla hingst hantycker om det har en hingst till som jag håller på att köra in och även han har jag inga problem med . går hur bra som hälst kanske för dom är små. som små barn. jag ska ta mig ann min beby boy så han får göra lite kul. han värka gilla sitt liv än då.

tack än en gång
alla som vill dela med sig av sina saker:banana:

Suck.....finns det många strutsar här med huvet helt nere i sanden...? Lägg inte ut en massa namn på skojjare här på Bukefalos är ni snälla gå en seriös hästkurs i stället. Monty Roberts kanske skulle vara något för er det är hästhantering och han "pratar" inte med hästar utan hanterar de rätt med tryck och eftergifft som vi även gjör när vi rider i dressyr , western mm.

*KL*
Det finns människor som kan tala med djur, har själv upplevt det tre gånger (*suck* nu blir jag stämplad som galen, oseriös och konstig igen... det var åtminstånde inte tre långa samtal, bara en av gångerna rörde det sig om mer än ett ''uttalande'' från djurets sida..)
Däremot skulle jag aldrig betala någon för att komma och prata, dels tror jag inte att man kan knäppa på ett samtal sådär, dels kan man ju aldrig veta om de är seriösa. Tror att de flesta som tar betalt är ganska oseriösa, och vet inte varför någon skulle åka till vitt främmande människor/hästar utan att ta betalt..
En vän till mig hade en djurpratare för att prata med en kanin jag haft, som vännen övertagit. ''Prataren'' visste en hel del specifika händelser som jag inte ens berättat om för min vän, så det låter ju äkta i varjefall.

Men har man problem är det nog bättre att gå till en kunnig veterinär eller nån som helt enkelt förstår sig på hästar och kan hjälpa en.
När man kan bevisa telepati och hästprat, och skilja de äkta från falskspelarna (om det nu skulle finnas någon som faktiskt kan sätta sig ner och bara ''prata'' loss med ett djur) så kanske det är att tänka på för att lösa problem.

Det är lätt att skylla på hästen. Men som du säger, så kan det komma ifrån dig själv. Det bästa är att själv fixa sina obalanser, så kommer hästen att uppträda normalt. NH tränare är inte svaret på dina problem. Se inåt istället för utåt.

Kvinnor som föder barn får ofta försvagad energi i njurarna. Det är mycket i kroppen som jobbar på högvarv under en graviditet och även efter.

Återställer man inte balansen efter barnets födsel och ammning så kommer man att fortsätta att känna förändringarna.
Rädsla/bristande självkänsla kommer ifrån en negativ aspekt i njuren/blåsans enerimeridian. Våra känslor hänger ihop med övriga kroppen.

En person som är kunnig inom Kinesisk medicin kan balansera din kropp så att du känner dig stark och självsäker igen. Genom QiGOng eller yoga så kan du själv balansera din kropp och finna hälsa. Men har du kraftig obalans så är det svårt att göra allt själv.

Mitt råd är att söka nån som är kunnig.

Ta hand om din kropp. Du har bara en. ;)

Det var de vettigast jag läst hitills.

hej
jag undrar om någon har ett nr till någon seriös pratare då jag har problem men min häst som jag haft sedan födseln. jag har blivit knäpp rent ut sagt sedan jag fick mina barn och den sista för 7 månader sedan skulle behöva hjälp att ta reda på vad det är med min gulliga gosse.
så vet ni någon som ej tar hut pris utan kanke gör det förskoj ejer har den rätta gåvan

Janne Kalma.... han är väldigt duktig har anlitat han själv och andra som jag känner har hafft hjälp av han...
men han gör det inte för skojjs skull... tror det e timmpenning dära...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 866
Senast: Hoarfrost
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka