häst pratare

Sv: häst pratare

Herrejävl... har du stoppat huvet helt ner i sanden? hästpratare, gå inte på sånt elände...! Har du inte läst och sett på tv om dessa kvacksalvare, det finns seriösa hästmänniskor som säkert kan hjälpa dig med din pålle.

Om du nu vet att det är du som har problemet varför anlita någon "hästpratare"? Testa att rida för en bra tränare så att DU får lära dig att känna dig lugn och säker med hästen. Hästen har inget problem med dig men du får problem med hästen :smirk:

Det är helt naturligt att man blir mer försiktig efter att man har fått barn. Har själv befunnit mig i samma situation. Att din häst plösligt beter sig busigt och underligt mot dig skulle kunna bero på just detta. Hästen känner din osäkerhet och försiktighet. Du kan nog bara komma vidare genom att utmana dig själv och våga ta kommandot igen. Som tidigare har sagts, andas lugnt och ta små pauser om du börjar känna dig osäker. Tänk på att det är du som bestämmer, sträck på dig och var bestämd. Hästar läser vårat kroppsspråk mer än man kanske tror.

Stå på dig och lycka till!

mvh Anemonia

jo det är någ sant att jag har oblans.
men jag har mina hästar hemma så jag tillbringar all min lediga tid hos dom i allafall jag älskar ju mina små raringar. men jag vågar ej sätta mig upp och rida. hantera fungerar bra. men o rida det fungerar ej bra körde min ena hingst i går och det va mycket bra och jag var nöjd med allt
men jag tror ej jag rider mer. finns det någon mer som mig

hej igen jag vill tack alla som hjälper mig .
att försöka komma på vad som är galet.
jag vet att jag är problemet för min stora snälla flaskmatade pålle har aldrig varit dum och är bara mer o lydig nu. han är ej dum på något sett utan bra förvånad tror jag. han till låter min dotter på 4 år att borsta han mm. hon kan styra honom utan att han busar. men jag är det som har problem. tror ej att häst pratare kan hjälpa mig men undrade bara

Det finns bara en som dig. Alla är unika.
Ta hand om dig och stärk kroppen, så ska du se att du åter kan rida, känna glädje och trygghet.

Så länge vi lever förändras vi, lika bra att göra det så positivt som möligt. ;)
Lycka till!

Kvinnor som föder barn får ofta försvagad energi i njurarna. Det är mycket i kroppen som jobbar på högvarv under en graviditet och även efter.

Återställer man inte balansen efter barnets födsel och ammning så kommer man att fortsätta att känna förändringarna.
Rädsla/bristande självkänsla kommer ifrån en negativ aspekt i njuren/blåsans enerimeridian.

:confused: Är detta empiriskt prövat? låter helt medicinskt otroligt. (jag har själv akupunkturutbildning, men det här har jag aldrig hört)
Till TS Exakt vad är det som är problem med din häst? Vad är det för häst och hur används den?

Kvinnor som föder barn får ofta försvagad energi i njurarna. Det är mycket i kroppen som jobbar på högvarv under en graviditet och även efter.

Återställer man inte balansen efter barnets födsel och ammning så kommer man att fortsätta att känna förändringarna.

QUOTE]

Jaha, så om en kvinna känner förändringar efter en förlossning så har det inget med hennes förändrade livssitutation, inkluseive ansvar för ett annat liv, ständig sömnbrist och smärtor från sprickning i underlivet att göra?

Jaha, så om en kvinna känner förändringar efter en förlossning så har det inget med hennes förändrade livssitutation, inkluseive ansvar för ett annat liv, ständig sömnbrist och smärtor från sprickning i underlivet att göra?
Det har jag inte påstått. Det är helt säkert rimligt. Men det du beskriver handlar mer om yttre fakorer, förrutom sprickningar i underlivet då. Det jag talar om är den inre balansen.
Är detta empiriskt prövat? låter helt medicinskt otroligt. (jag har själv akupunkturutbildning, men det här har jag aldrig hört)
Har du hört om helhetslära och fem element? Grunden till den österländska medicinen.
Om inte, så undrar jag vad du har lärt dig på din akupunktur utbildning....

jag vet att jag är problemet för min stora snälla flaskmatade pålle har aldrig varit dum och är bara mer o lydig nu. han är ej dum på något sett utan bra förvånad tror jag. han till låter min dotter på 4 år att borsta han mm. hon kan styra honom utan att han busar. men jag är det som har problem. tror ej att häst pratare kan hjälpa mig men undrade bara

Jamen det är väl jättebra att du har kommit underfund med var problemet ligger, då är du ju ett långt steg närmre att lösa det :)

Testa att sätta dig upp på hästen efter att du longerat en stund tillexempel och bara skritta helt lungt några minuter utan att ställa några krav på dig själv vettja! hoppas det löser sig.

hej igen jo det ska jag testa.
men man känner sig löjlig som inte våga sitta upp på den häst man fött upp på flaska och ridit in själv inannan barnen. man känner sig feg. i alla fall jag gör det jag känner ju hästen så väl.

men mintt varmblod är väldigt högt ca 177 så det är läskit där uppe tycker jag nu han är 7 år och genom snäll men har blivit lite busig mot mig nu efter sista barnet. han skulle någ aldrig skada mig alvarligt mest om något går fel när han är busig. jagnär jag ryktar han så stor han och försöker ta bort min toss som et ex . han låter mig inte längre sätta på täcket då sparkar han och men det är också allt.

som sagt jag känner mig feg och okuning.
allt detta hände efter sista tösen nu.

så ni annser att häst pratare är skojare som tar betalt. ingen som haft en bra sådan som har kunnat berätta något som bara du och hästen vet. hur kan man komicera med djur hur går det till någon som är insatt i det. roligt att veta kan alla lära sig det eller tror ni man måste har någon slags gåva. ju det va en sak till jag kan ta hand om min shettis hingst utan problem alls varför ej den stora.

tack för att ni hjälper mig :idea:

Är man okunnig för att inte kunna hantera eller rida sina hästar och inte kan ta hjälp av en seriös duktig tränare utan söker sig till "hästpratare" tycker jag själv att man säljer sin häst och börjar med ett annat lättare intresse. HÄSTPRATARE STÄLLER BARA TILL EN MASSA ELÄNDE OCH LURAR OKUNNIGA MÄNNISKOR. Med okunnskap föds offtast rädslan när man känner att man inte kan kontrollera hästen och alla situationer det är inte konstigt utan fullt normalt. Bättre att skaffa sig mer kunskap och erfarenhet då blir man trygg med hästen, inte sitta och se på en människa med ett block i handen som "läser" hästens "tankar" i boxen.

Jag har också mina hästar hemma, visst får man fantastisk kontakt med dem! Även min fyraåring rider själv:)

Det står inte i lagboken att du måste rida. Om det är så att ni har en jättebra relation så klarar den att avstå själva ridningen ett tag.Ta semesterfrånridning utan dåligt samvete och kom tillbaka med en instruktör första tre gångerna.

Hej jag rekomenderar Emelie Cajsdotter. Superduktig och har hjälp båda hästarna jag rider..Hon pratar med dom genom bilder,känslor och lukt. Min kompis hade också hemma henne till sina hästar och då berättade hon saker som hon omöjligt hade kunnat ta reda på innan.Jag skulle kontakta henne om jag var du:idea: Googla på hennes namn så kan du läsa artiklar om henne..Men hon är både trovärdig och seriös!

Senast ändrad av en moderator:

Hej jag rekomenderar Emelie Cajsdotter. Superduktig och har hjälp båda hästarna jag rider..Hon pratar med dom genom bilder,känslor och lukt. Min kompis hade också hemma henne till sina hästar och då berättade hon saker som hon omöjligt hade kunnat ta reda på innan.Jag skulle kontakta henne om jag var du Googla på hennes namn så kan du läsa artiklar om henne..Men hon är både trovärdig och seriös!

det va en sak till jag kan ta hand om min shettis hingst utan problem alls varför ej den stora.
Även hästar har individuell personlighet och alla reagerar därför olika när dom möter andra hästar eller människor.

Eftersom människa och häst tillsammans bildar ett team så fungerar det som i vilket annat teamarbete som helst. Kemin måste stämma för att tillvaron ska bli harmonisk.

Den stora hästen kanske speglar dina rädslor medan den lilla hästen speglar dina positiva sidor?

jo det kan va så
jag har inte nämt att jag ska andvända någon bara undrar lite om häst pratarna. vem är hon den där som du skriv om vart hittar jag henne
och ja det är ej omöjligt att den stora gör det

Finns det någon som kan gå med dig de första turerna? Det hjälper mycket bara att veta och se att man har någon till hjälp i sin närhet om det är så man känner att man är osäker. Var själv väldigt rädd efter att jag fick min son. Men jag satte sambon som hjälreda och han följde alltid med i början av rid/körturerna.Ju fler gånger desto tuffare blev man och man fick tillbaka självsäkerheten och självförtroendet.

tack du . jag behövde veta att jag ej är ensam en del skriver bara en massa om att man ska sälja sina djur men mina hästar är som mina barn skulle de kunna sälja sina barn .
har man flsk matat dom blir det ett annat band i mellan. stor är han och det gör någ sitt tror jag
har svårt med höjder med nu efter sista tösen
jag har haft hästar i snart 25 är så jag är ej okuning jag känner mig som det skriv jag men jag är kanske feg nu efter sista tösen . men vad ni som har fått barn har skrivet såförstår jag att det blir anolunda. tack till er alla mammor med hästar ni som ej fått barn bör läna detta furm om ni inte har bra saker att skriva då får ni stanna.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 866
Senast: Hoarfrost
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka