Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Ridning Ja, som rubriken lyder. Jag är så himla trött på att så himla mycket hästfolk dömmer hästar efter hur höga de är i manken. Liksom Va...
2
Svar
35
· Visningar
2 869
H
Hästhantering När jag var i stallet & skulle ta hand om en ny häst (ridskola), så gick jag in till honom & det gick hur bra som helst, båda var...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: Hejkungen
·
N
Träning Hur länge ska man "sitta in" en häst? (dagar) och hur länge ska man sitta på hästen (tid) innan man kan börja skritta? Hur länge ska...
Svar
6
· Visningar
1 389
Senast: Modett
·
I
Ridning Jag förstår inte hur man gör halv halt med sätet?:confused: Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde försöka beskriva hur man gör.. ;)
Svar
16
· Visningar
5 232
Senast: kampargladje
·
Hästhantering Hur upptäckte ni att era hästar var bredåkare? Vad gjorde de i transporten som fick er att testa att bredda/ta bort mellanväggen?
2
Svar
20
· Visningar
2 134
Senast: Seabaz
·
V
Träning Hej! Undrar ifall någon har lite bra tips på övningar man kan utföra med sin unghäst som är stärkande för muskler mm men inte allt för...
Svar
14
· Visningar
15 237
Senast: Vicksan
·
K
Ridning Min fjordis går mkt på bogarna fast jag kämpar mig blå med att driva o försöka "lyfta" upp henne. Hon arbetar bra med baken men...
2
Svar
26
· Visningar
2 466
Senast: bigganl
·
Träning Vi har tillgång till jätte bra klättring och vi brukar klättra var 14de dag men då i rejäla långa backar (branta) och hästen är rejält...
Svar
6
· Visningar
1 186
Senast: Tuvisen
·
  • Låst
Ridning Hej! Denna tråd skall säkert vara under ridning. Men jag rider akademiskt så därför skriver jag den här, moderator får flytta om hon...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 614
Senast: Immer
·
  • Låst
Ridning Några tips? Jag skulle gärna åka till Piet på träning, men situationen är sådan att jag vill långtygla som en del av hennes...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 173
Senast: Immer
·
L
Ridning Jag och min syster ska ev köpa egen häst, men vi funderar på om det är bäst med ponny eller stor häst. Jag har fyllt 15 i år och har 4...
2
Svar
38
· Visningar
2 383
Senast: magnik90
·
S
Hästhantering Hejsan, Fick hem min 1åring i måndags så känner honom inte så väl ennu. Han är snäll att leda och att hålla på med i boxen osv. Men...
Svar
17
· Visningar
1 662
Senast: mul
·
Träning Hur många av er känner/har känt att eran häst kanske är lite för svår för er? Kämpar ni på eller byter ni häst? Jag är lite kluven...
2
Svar
36
· Visningar
4 412
Senast: Tuvalisan
·
Träning Tänkte vi kanske du starta denna tråd, det börjar närma sig med stora steg :eek: Har koll på asvhs hemsida för att vänta ut...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
24 084
Senast: Sickan
·
T
Ridning Jag är jätte rädd för att bli avkastad eller sparkad av en häst. Finns det några sett att undvika det, eller några tips på att bli av...
Svar
11
· Visningar
1 978
Senast: lobell
·
Hästhantering Jag har en häst som är jättegosig och kelen, men nu upplever jag nästan honom som lite "ledsen". Han står och bara gosar in sig hos mig...
Svar
3
· Visningar
1 567
L
Hästhantering Är det nån som vet om det är väldigt svårt att få en 2-åring som inte lärt sig stå fastbunden uppbindbar? Jag vill få henne helt säker...
2
Svar
35
· Visningar
2 679
Senast: flashlight
·
Hästhantering vet inte om tråden ligger rätt. Hur gammla tycker ni fölet ska vara för att dem ska kunna gå ute i lite dåligare väder? Utan att...
Svar
4
· Visningar
1 184
Senast: Sar
·
M
Träning Hej! Finns det någon som enkelt och förståligt kan beskriva hur du rider och rakriktar din häst???:bow:
Svar
10
· Visningar
1 180
Senast: bigganl
·
Hästhantering Jag har äntligen hittat ett ställe att ha min shettis i sommar. Hon har problem med fång och har fått gå ensam 2 sommrar. Men har hittat...
Svar
9
· Visningar
4 025
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama