Förberedelser 3årstestet 2009

Sv: Förberedelser 3årstestet 2009

Nu måste jag skryta lite!!!!
Var på visning i Kumla med mina två killar.
Den första killen skötte sig super!!! e. Carson Ask ue. Contender.
Han kammade hem poängen 888879 i dressyren och 888987 i hoppningen och blev dagens bästa dressyrhäst!!! och ett poäng ifrån dubbeldiplom... Lite snopet med dressyrpoängen när man har en hoppekille men lika lycklig är jag ändå!!!
Den andra herren skötte sig bra med tanke på att han hade stått på plats i boxen i över 5 timmar! Laddade ur sig rejält i lösgaloppen så han var rätt spak i hoppningen sedan. Lite synd men jag är så stolt över mina snyggingar
bifogar lite bilder imorgon!

:banana::bump::banana::bump::banana::bump:

supergrattis! såg carlson och han var jätteduktig!
du får väl sadla om till dressyr nu;)

här kommer en liten kort snutt från hoppningen med min prinsessa:

*delvis KL*

Grattis till alla fina poäng och hästar!

Det var verkligen roligt att komma ut och få vara med på detta med egen häst. Nu vart inte våra poäng några topp noteringar. 44/40 men jag är jättenöjd ändå. Hon skötte sig så bra hela dagen och även fast hon var så trött efter alla aktiviteter på em så klarade vi ridprovet utan tvekan och hon var en klippa.

Det är ju ändå bara 3-åringar som inte alls är så vana med främmande platser och ljud mm.

Grattis alla som genomfört testet, bara det är stort för många!

Nu var det klart!!:laugh: Känns jättebra att ha fått det gjort å det gick väl hyffsat bra iaf. Klass 1 med 45p i dressyr (mycket förvånad, men han plockade visst fram traven denna dag:p, synd bara att det inte va längre ridhus. då kanske han fått ännu bättre för sin trav.) Galoppen funkade inte så bra. Så hoppningen va inte den allra bästa o det blev bara 42p denna dag. synd eftersom jag vet att han kan hoppa betydligt bättre.
Nöjd är jag oavsett. Han e en klippa att ha med sej!! På ridprovet brallade den andra hästen av sin ryttare o min kille viftade knappt på öronen.:love:

Supergrattis till alla för genomförda visningar!! Ett extra grattis till Cissi_K o Carlzon. Himla snygg kille!!

Jag visar med på lördag kl. 11.50
Var i ridhuset i söndags där visningen håller till. Longerade av henne och började sedan rida. Det var en spänd lite dam som tog chansen att ta ett jäteskutt då hon komm på en fläck som var lite fuktig (de hade vattnat i ridhuset), jag hammnade på sniskan och försökte hålla mig fast och komma upp i sdalen igen, det tyckte min tjej var obehagligt så hon började dra i väg, för att undvika sparkar så såg jag till att trilla av. Resultatet: en knoge som jag troligen fått en spricka i, svullen och har en lilaröd färg... samt så käns det som om en lastbil har kört över mig..
Men efter detta missöde så gick ridningen bra och sedan övade jag att visa hon för hand, tur jag har långa ben för jag får kuta som in i. Inte för att hon har så strålande gångarter men hon vinner mkt mark.

I dag så övade jag uppställning för det gick inte så bra i ridhuset, i dag gick det däremot mkt bätte.

Grattis till alla er som har visat! Väldigt roligt att läsa hur det har gått för er, vissa har det ju gått fantastiskt bra för.

roligt namn din häst hade, är de du som namngett? Jag visar först 16,10 så jag ligger i "hård knoppning" när du visar :) Har ju en 2 h bil resa dit också så.

aj då lät ju inte bra, hoppas knogen håller, och att du kan använda handen senare i veckan också. Hur var underlaget i hallen? sist jag var där var den väl inte de bästa, väldigt djup.

Ska du visa henne själv för hand?

Jaha, då var testet i varje fall avklarat. Resultatet var väl sådär.

Hoppning: 787877
Dressyr: 787768

I hoppningen som jag hade hoppats så mycket på var det något som inte riktigt stämde. Hon drog åt vänster i varje språng (mycket) och hade svag framåtbjudning. Stod dock att hon hade bra rygg och framben. Vet inte om hon inte var riktigt fräsch från hältan hon hade veckan innan. På traven stod det att hon var ojämn bak, så jag börjar misstänka att det + att hon hoppade snett + ev framåtbjudningen hänger ihop. Hur som helst gjorde hon allt som hon skulle och klarade ridprovet. Så nu blir det en låång vila så är hon förhoppningsvis pigg och fräsch till hösten. Även om jag inte är helt nöjd med testet så är jag supernöjd med henne i den träning vi lagt ner och det är kul att ha genomfört det!

En liten fråga till er som kan någonting om bedömningen, hur mycket påverkar det på poängen för typ att hästen är 159 cm? På min stod det liten, välpropertionerlig. 7 poäng. Hur mycket ungefär drar dom av för så små hästar?

Fick förstås inte med kameran så jag länkar till en bild som jag ska köpa. Något minne ska man ju ha.

http://lh5.ggpht.com/_R3n25-621-E/ShFP76zEfhI/AAAAAAAABgI/2tIGoKRiqe0/s128/DSC_0297.JPG

*KL*

Jag kommer nog se en del bukare i helgen..Tänkte åka till åstorp o fota lite snygga hästar :D

jag tror inte det påverkar typpoängen om de är 156 cm eller högre.
mindre hästar än så brukar få 6:a på typ då de ej uppfyller rasstandarden.
så har jag iaf uppfattat det, rätta mig gärna om jag missförstått.

Min häst var 154 cm som 4-åring och fick 7:a på typen pga att hon avvek från standarden när det gällde storleken. Tror att hon skulle få minst 8:a annars. Domarna tyckte att hon skulle vara skitsnygg om hon hade 10 cm längre ben :D

Min var 158 och som jag förstod det drog de av ett poäng så hon fick en 8 på typen.

fota 16.10 på lördag så jag får massor med kort :)

och kom gärna och säg hej Havregryn :P

Sista ridpasset idag innan visningen, ursh kändes inte alls bra i går däremot var ett toppen pass. Var halvnöjd idag bnör jag avslutade och red ut för andra gången i hans liv, tog en galopp och han älskade det :)

känner mig lite kass på mig själv då på lördag när han visas och ska ridas blir det hans 11.e gång att bli riden. men ähh nå väl de får bära eller brista.

Ni får hålla alla tummar ni bara kan, för jag har redan förlorat hoppet :(

Klart jag fotar er om jag hittar er :D jag menar det bör ju inte va så svårt o se vilka som e ni :angel:

E det många från buke i Åstorp.. Jag har läst om dig o en till...:)

hittade detta ang stl i asvh:s avelsplan:
"Önskvärd storlek på hingstar 164-170 cm och på ston 162-168 cm"
så vad jag fick 156 cm ifrån har jag ingen aning om:p

Senast ändrad:

Haha ok, tack för den infon! Mitt sto växte o är nu ca 164 så nu har hon väl då "önskvärd storlek", en 9:a mao ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 364
Senast: Yeah but
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 597
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 330
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar