Sv: Förberedelser 3årstestet 2009
(Har även skrivit ungefär samma i treårsteststråden på avel men skriver även här)
Har visat min 3-åring i Karlstad och det gick ganska bra för oss.
Han fick 788867=44 p som dressyrtalang
788788 =46 p som hopptalang
I hoppningen hoppade han fantastiskt fint men tyvärr utan energi så han vägrade på 130, rev en gång men hoppade ett sista fint språng så jag var nöjd med 88. Han fick omdömet: Bra taxering. Mycket bra teknik o ryggverkan men orkar ej ännu i mål.
Jag tyckte att traven kändes bättre än 6 men när jag sett på videon hemma så ser den lite avslagen ut. Galoppen var inte heller på topp med mycket korsgalopp. En trött kille som skötte sig exemplariskt hela tiden.
Något som var kul var domarens kommentarer om hans ben:
- Han är mycket välbenad med mycket hög kvalitet på benen, alla vinklar är som man önskar sig och han hade fått ett ovanligt högt betyg på benen om det inte varit för att han är tät när han rör sig.
Jag hörde hur han slog ihop bakhovarna ibland i skritten. Därför fick han ”bara” 8p på benen. (Det är inte förrän han har fått skor på sig nyligen som jag tänkt på att är tät.)
Så jag är nöjd med min fina hopphäst som är så snäll o lätthanterlig (domaren sa tom. att han var en snäll häst).
Liten video från hoppningen