Förberedelser 3årstestet 2009

Sv: Förberedelser 3årstestet 2009

Ja mamma är en snäll mamma:)
Hon är härdad från ponnyåren. nu funderar hon på en egen fölunge:bump::bump:

Okej, imorgon gäller det. Min uppladdning de senast dagarna har inte varit alltför bra, då en av mina hästar står på Strömsholm med kolik, troligtvis grässjuka:eek: Han tas troligtvis bort idag och jag ska åka till stockholm med prover nu och kommer inte hem förens sent ikväll. Jag har inte hunnit förbereda någonting, men jag har ju natten på mig. Känner mig inte så pepp, men ska försöka ladda, känner mig mest rädd för att någon annan av mina hästar drabbats då de gått i samma hage.

Men men, jag hoppas att jag kommer iväg och att det går bra. Behöver lite ljus i tillvaron.

men usch o fy, vad hemskt tråkigt för er:(. berätta gärna hur det går.
ta det lugnt och gör inte för stor affär av treårs, knoppa manen är väl trevligt men välj bort sådan som inte är så viktigt egentligen.
viktigare att ha hunnit vila lite och orka visa än att sadeln är nysmord.
i detta sammanhanget känns inte treårsresultat inte så viktiga längre.

håller tummarna för er imorgon på testet!

Va hemskt. Jag känner med dig. Instämmer med HC att bara fokusera på det viktigaste i morgon. Det är alltid lika hemskt när de blir sjuka. Usch. Lycka till i morgon!
Kram

Ja det var himla tråkigt!!
Jag håller tummarna för din 3åring i morgon.
Som någon redan sagt är det inte så himla viktigt med smord sadel o annat piff. Huvudsaken i det här läget är nog att komma iväg och göra något som är roligt och som man sett fram emot.

Jag börjar bli riktigt nervös. Ska snart åka å springa lite med min lilla nisse o åka å prova de vita byxorna.

Rider ni i kavaj förresten??

Nej, jag red i vit skjorta samt V-ringad svart tröja, tyckte det kändes ledigare så.

Lycka till nu allihopa!!!!

kl

Tack alla, min älskling har precis somnat in och jag känner mig helt tom. Lilltjejen står i varje fall nyduschad i stallet, det får gå som det går, det blir skönt att komma iväg och förhoppningsvis tänka på lite annat. Lycka till alla i morgon, några av er kanske jag träffar.

Åh, vad sorgligt med din häst :cry:. Håller tummarna för din 3-åring och hoppas att det går bra för er idag.

Själv har jag en vecka kvar och har igår löshoppat för sista gången innan testet. Det gick väldigt bra, hoppade på de höjder som är på testet, började på 80, höjde 10 cm upp till 130 cm. Han hoppade jättefint och det är bara att hoppas att han gör likadant nästa söndag.

Lycka till alla ni som visar denna helg! (Glöm inte att uppdatera med resultat o bilder!:laugh:)

ursh ¨å trist.

håller tummarna för dig i dag, hoppas dagen helgen avslutas bra för dig.

LYCKA TILL ALLA SOM VISAR I DAG OCH I HELGEN!

jag rider inte i kavaj, glad att de inte är kavaj tvång från iår. rider i en marinblå v ringad tröja och vit skjorta under till.

Knapp lån

Då är det en vecka kvar tills jag ska visa i Åstorp. Sista löshoppningen i måndags gick kanon, dock har hon fortfarande en liten vridning i kroppen när hon hoppar högre, men, men, inget att göra åt.
I morgon ska jag ner till ridhuset (där visningen kommer att ske) och rida lite och få hon att känna sig lite avspänd där inne. Sedan resten av veckan kommer jag att öva på visningen för hand.
I övrigt har hon inte gått så mkt, inte ridit hon på ett tag och bara longerat henne någon enstaka gång. Men hon är inne i en växtperiod nu så hon behöver ta det lungt. Får hoppas att hon är tillräckligt i form för visningen så hon orkar, fast det tror jag nog.

Lycka till alla som visar nu i helgen!!

jag också visa i åstorp, fått lördag stax efter 16.. när visar du din?

För övrigt så var sista löshoppningen för min kille, 5.e löshoppningen för sin del och denna gången skötte han sig kanon :) Dock är de gångarterna vi satsar på.. men vi får se, tror på en kass dag för oss på lördag :(

Då har jag visat mitt Akribori sto idag. Hon som inte gick att rida i veckan pga alla stegringar osv... Hon rev i hoppningen och fick med sig en bom och slog sig på ett bakben. Fick lite halvdana poäng (kanske pga det??) men gick super i ridningen, har aldrig gått så bra. Så jag är nöjd!!!:)

Hej alla!
Nu är det över!
Visade min idag. Han skötte sig perfekt. Är så stolt över honom. Tyvärr slog han i sig i hoppningen och markerade när han skulle visas för hand i traven. Men det är ju sånt som händer.
Han var ren på ridprovet iaf.
Här är hans poäng: 886868 som dressyr talang och 886877 som hopptalang!:)
Nu tar jag ett glas vin och bara njuter av att vi tagit oss igenom detta..Allt slit i vinter, med att åka släp på hala vägar för att träna inför detta...
Nu ser vi fram emot ett skönt sommarlov!!

:D

*kl*
och även vi har tagit oss igenom denna dag!
nöjd med min primadonna, hon skötte sig utmärkt och gjorde verkligen allt hon mäktade med för dagen. hon lyckades iaf knipa klass 1 både dressyr och hopp så jag är nöjd:laugh:
det blev 888777 87.
lite trist med bedömningarna då det var ganska dålig spridning på skalan.
laddar upp bild imorgon då jag måste få sova lite efter låååång dag!

två bilder från gårdagen:
trers007.jpg

trers011.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 364
Senast: Yeah but
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 597
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 330
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar