Förberedelser 3årstestet 2009

Sv: Förberedelser 3årstestet 2009

Skall se om jag kan lyckas få ner den i tillräckligt små bitar för att lägga ut på youtube. Är inte alltid vän av datatekniken. Lyckas jag så skall ni få se! I natt skall jag sova gott utan mardrömmar om treårstest!!

Skulle va kul att se.
Inga fler som filmat o vill dela med sig? För mig är detta m unghäst bedömningar nytt. Intressant att se en treåring tex hoppa en 7a el en som hoppar en 9a.
:laugh:

Ja han fick bara 7, trodde faktiskt att han skulle få bättre. Han gjorde allt precis som han skulle, var inte i ett hinder och hade fin bjudning hela tiden och han fick inte ens prova att hoppa 130 cm.:confused:

Ja, vi var där i lördags med en litet Magini sto.
Detta var väl ingen häst vi hade hoppas så mycket på utan mer en kul grej för tjejen som ägde den:)

Jättekul att det gick så bra för er :D

KL

Jag ska då visa på lördag i vännäs. Val e. Don Frederico.

Han har skött sig så bra när vi tränat löshoppning och visning, men jag känner mer och mer att jag skulle vilja leja bort visningen vid hand. Han rör sig verkligen super, men tyvärr inte med mig hängandes i tygeln. Eftersom det är en gångartshäst vill jag ju att han ska visas så väl det bara går:)

PM:a gärna om ni har tips på nån duktig visare i umeåtrakten.

Ingen annan som visar i Vännäs?

Då har jag mycket att lära om teknik. Jag tycker att din såg självsäker ut, med stort hopp.. Skall bli intressant att se vad de tycker om min på lör:eek:

Tack för att du delade med dig!:laugh:

Hur som helst så känns det som att en häst som din, är en sådan man vill sitta på ryggen på över hinder......

Tänk om nån kunde länka till en häst som gått treårs med en 9 el 10a?:idea:

knapprån*

på lördag är det dags för oss!

har inte några höga förväntingar utan har det mest som ett delmål i utbildningen. självklart så skadade hon sig förra veckan och vart rejält tjock i ena framknäet, tack och lov hade det gått över igår. Men jag drömde mardrömmar inatt om fler svullnader, men det hoppas jag verkligen inte ska hända!

ivilketfall, vi känner oss väl förberedda så det ska bli jättekul att höra vad de har att säga om lilla donnan!

Knapplån

LYCKA TILL nu allihopa, ni som har erat 3-årstest kvar.

KL

Jag ska då visa på lördag i vännäs. Val e. Don Frederico.

Han har skött sig så bra när vi tränat löshoppning och visning, men jag känner mer och mer att jag skulle vilja leja bort visningen vid hand. Han rör sig verkligen super, men tyvärr inte med mig hängandes i tygeln. Eftersom det är en gångartshäst vill jag ju att han ska visas så väl det bara går:)

PM:a gärna om ni har tips på nån duktig visare i umeåtrakten.

Ingen annan som visar i Vännäs?

oh! Är det 3-års i Vännäs på lördag? Jag tror jag ska försöka få tag på en bil och åka ut och kika lite, jag har aldrig sett ett tidigare så det kan nog vara nyttigt inför framtiden när jag ska köpa häst igen:)

Tänk om nån kunde länka till en häst som gått treårs med en 9 el 10a?:idea:

här är min 03:a. hon hoppade 9-9 på treårs. tyvärr är läktaren på kortsidan så man ser ej så bra.
omdömet var iaf:Galoppen är energisk, rytmisk och med tilltalande balans. I löshoppningen visade hon en god rytm och balans med bra ben och ryggverkan. En häst som fokuserar på den stora uppgiften med lugn och självförtroende. Domaren förklarade att hon imponerade så då hon lugnt galopperade in i serien och sedan bara tryckte till och exploderade över oxern.

som någon skrev tidigare tyckte jag däremot att jag sprang så in i h-vete men på video så joggar både hästen och jag... vilket blev 767 på gångarterna.

Länge sen jag skrev i denna tråden...
Ska själv visa på treårs på lördag och är SÅÅÅ nervös.
Min första gång jag visar. Har visserligen lejt bort rätt mycket typ allt förutom ridningen. Hoppas bara att min tränare orkar att vara kvar hela dagen ska muta henne med lite marsipan :p
Lycka till alla som inte har visat än!!!

Tack för att ni delar med er av filmerna. Väldigt kul att se. Mycket fina hästar har ni!:)

Jag är såååå nervös inför lör!:crazy: Men kul skall det bli!

Ja du! Nu e d snart dags!!
Kul o se allas hästar o grattis till alla som redan visat!! Lycka till till er som ska visa.

Jag börjar åxå bli nervös. Tycker allt flutit på bra hittills med förberedelserna. Ska göra allt själv, men har min tränare med som medhjälpare. Han får sköta löshoppningen, men visa o rida ska jag göra själv. Ridningen känns stabil.
Visningen är okej, men jag hoppas han kan trava till sej mer än en 7a eftersom jag vet att han har det i kroppen. Dock springer han inte tillräckligt vid hand:( Dessutom måste han få ut bakbenen ordentligt för att inte se så kort ut. Jag ska öva öva öva till lördag.

Vi löshoppade i söndags. Lite lagom bara för att få känna på serien. Inte många språng o inte så högt men han hoppade fint o jämnt o går in på hindret innan han går av. Såg riktigt bra ut o han e helt okomplicerad o lugn mellan höjningarna.

Ni som lejer bort visningen. Vad betalar ni?? Frågade min tränare vad han ville ha för att följa med o han sa att jag skulle fundera ut nåt.,..Har ingen aning om vad det kostar. PMa gärna.

Ja, vi var där i lördags med en litet Magini sto.

Vad kul, då såg jag nog er där! Minns att jag kikade in i ridhuset (på väg till toaletten antagligen, blev en del kaffe!:D ) Sen såg jag er nog utanför med. Nu väntar jag bara på att fotona ska komma upp på fotografens hemsida. Men gissar att 2500 foton tar sin lilla stund att gå igenom :p

Ursäkta trådkap:o

Vill också ställa mera konstruktiva frågor:idea: Hur många var ni/planerar ni att vara (för er som ännu inte visat) på lösgaloppen/löshoppningen?
Har ni tränat mycket ihop under förberedelserna? Har ni bestämt era positioner etc på förhand?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 364
Senast: Yeah but
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 601
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 330
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud