Förberedelser 3årstestet 2009

Sv: Förberedelser 3årstestet 2009

Åh nej!!!

Det är ju det man är så rädd för nu! När skall du visa?:crazy:

Min är svullen framtill på kotan upptäckte jag igår. Men han haltar inte.

Usch va tråkigt för er, men jag hoppas att du kan visa henne!

Jag håller tummarna för oss alla som har tester framöver!

På lördag...
Förra lördagen märkte jag detta. Då var hon halt och lätt ovillig till att springa då vi skulle kolla hältan. Inget driv alls, liksom. Idag är hon pigg och glad och springer gärna, men oren. Så hon måste nog känna sig bättre trots allt. Men något 3-års lär det inte bli....
Vi får väl sikta på kvalitén som 4-åring i stället. Hon ska ju inte säljas utan jag ska ha henne kvar.
Liiite snopet bara då jag tycker att hon sköter sig så fint i alla momenten.
Men, men... det blir ju inte alltid som man tänkt sig.

Du får efteranmäla till Värmland (Karlstad) 24/5 (om det nu finns platser kvar):idea: Ifall hon hinner bli fräsch tills dess.

Tror det ska vara något i Gävletrakten någon gång då också.
Fast jag tappade sugen lite. Har haft häst i princip hela mitt liv, men detta är min första egna unghäst som jag har "från början".
Var tveksam till en början till 3-års, men blev övertalad av en kompis att anmäla. Blev väldigt tänd på idén själv sen då hon verkade ha så lätt för sig och sköter sig så bra.
Helst vill jag ju att hon blir bra snabbt i så fall, så man inte kommer dit med en häst som vilat en månad. Jag känner att jag verkligen vill veta innan att hon är helt ok. Så jag hinner testa av lite. Känns som att det är för tight med tid.

Japp, visar på Nuntorp på söndag. Nervöst som attan och vill helst stoppa in hela hästen i bomull just nu. Jag är heeelt säker på att bilen eller släpet kommer att gå sönder på vägen dit.

Pojken är e. Sancisco- Lord Kemm och import tyskland Jag köpte honom som 6 månaders bebis och är mycket nöjd. Rör sig trevligt men inte spektakulärt men hoppar däremot helt fantastiskt. Kunde gärna fått vara tvärtom då jag är dressyrryttare men det är min vanliga tur... ;) Han rör sig dessutom tillräckligt för den nivån jag har ambition att tävla på och framförallt så är han så fantastiskt fin i sitt temperament!!

BransSierraBlueochSaimen090.jpg

Jisses... upptäckte precis när jag gick in på BVD's hemsida att min start är flyttad till imorgon kl 14.05!! Tog för givet att någon skulle ringa om det blev ändringar??? Sabla tur man är ledig men det blir till att bada häst lite tidigare i morgon!!

Jätte fin häst! Jag håller tummarna!
Du måste berätta hur det gick sedan!:)

*kl*

Lycka till alla som visar i helgen!

Idag har vi visat våran lilla.
Det gick ungefär som förväntat. 787777 tror jag, hade nog fått en 8 på typ om hon hade varit större. Men vi får hoppas att hon växer lite till:)
Hoppnigen som har varit vårat stora problem gick som vi trodde dvs inte alls. Men det är bara att öva på, hon hoppar ju egentligen ganska bra:)

Ridningen däremot gick kanon och hon skötte sig mycket bra trotts ett väldigt blåsigt väder!

Vi var också (i blåsten) på Nuntorp, både idag och igår! Tror domarna var lite trötta på att se oss i slutet, haha.

Vi är ganska nöjda, skrapade ihop 3 diplom på 4 pållar:) Nu är jag trööött.. Tar på krafterna, är ju så nervös innan!

Ingen som ska dit imorrn söndag? Vill ha nåt kul att kika på. Ska inte ha med några hästar men ska va där hela dan ändå. Hur man nu ska orka det :)

Förresten, har de flesta haft ridningen utomhus?

Jaa, vad skall man säga... Jag är kalasnöjd med hästen men efter att ha sett filmen så undrar jag varför jag inte lejde bort visandet vid hand! Jag tyckte jag sprang som attan men filmen visar en tant som småjoggar lite, vilket naturligtvis hästen också gör då... samma i skritten, han lufsar lite halvengagerat och det är ju just energin och mekaniken som domarna efterlyser. Suckar tungt!!! 788777 på gångarterna, 44p totalt på gången. I hoppningen var han spänd och kom inte upp med ryggen ordentligt vilket medförde att han brast i sin taxering samt kom inte upp så fint som han brukar. Han petade sista höjningen och på försöket därefter kom han helt tokigt in tänkte stanna men hoppade ändå och krashade rejält. Hoppade utan tvekan det lilla hindret han erbjöds sedan dock. 78 på hoppningen och klass I.

Ridprovet gjorde han strålande trots stormen.

Med facit i hand är jag jättenöjd med dagen, jag vet att han är snäppet bättre än poängen visar och det räcker gott för mig!! :p

oxo: var du på nuntorp? När?
Vi hade bla 2 ston e. feliciano.
Stona var bäst i helgen, valacken som vi verkligen tror på för framtiden men han var inte i form idag tyvärr.
Man måste verkligen glädjas när det går bra, vi var sura som ättiksgurkor allihop när vi visat honom :grin: Då glömmer man nästan bort att det gått så bra dan innan. Man får nog va lite knäpp för att hålla på med hästar :o :angel: :banana:

Eastwick: Haha, ja ibland ser det ut som att det är visaren som har svårt att hinna med hästen. Kanske kunde införa nån slags specialskor a la sjumilaskor med fjädrar under - till människan alltså! Speciellt till dressyrhästar med riktigt fin trav :d

Ja, fasen också!!! Det lustiga är att traven på mitt djur har aldrig sett bättre ut än i dag när han skulle lösgaloppera, den traven han presterade där och då var iaf. 8 mässig men hur i all världen skulle jag kunna veta att han kan så bra när han inte visar det förrän det är dax?? :D Surt är det för på träning hemma har vi fått till betydligt bättre bakben och driv. Jag vet inte varför jag fick för mig att jag sprang så himla fort idag... kanske för att allt annat gått fort innan?! :crazy:

Jag hoppas jag får se någon som får riktigt bra poäng på traven imorgon, det är inte så ofta det händer. Dels hinner väl inte visaren springa tillräckligt, men ffa är väl hästarna ganska matta när de har galopperat och hoppat. För att inte tala om att bada, fläta, resa och allt runtomkring!! De är duktiga, de allra flesta hästar sköter sig exemplariskt fast de nästan är bebisar fortfarande :love:
Men du är nöjd med hästen iaf?

Alltså, han är nog min stora kärlek!! Det är inte ofta man hittar en häst som man verkligen faller så totalt för. Han har ett hjärta stort som ett hus och jag tror knappt det finns något han kunde gjort idag som gjort mig mindre nöjd med honom. Bara att se honom på filmen efteråt och faktiskt där se hur spänd han faktiskt var, ändå gjorde han precis det jag bad honom om utan att tveka. Nej, mer än nöjd med honom är jag!

Kul!! Och de är ju bara 3 de har framtiden för sig!!! Några spännande framtidsplaner?
Ett stort hjärta kommer man längre på en bländande teknik.
Nä, nu får jag gå och lägga mig så jag orkar upp i morgon. Haha, vi fick sova middag en stund idag mellan 2 hästar, vi var helt slut!

Grattis till er som visat! Om en vecka vid denna tiden är vårt test avklarat ( hoppas jag:) ), jisses va nervös jag är.

Kan du inte visa oss filmen???:idea:
:bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 364
Senast: Yeah but
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 601
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 330
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar