Förberedelser 3årstestet 2009

Sv: Förberedelser 3årstestet 2009

Tänkte bara inflika lite ang visning för hand... När man ska byta "öppen" sida på hästen så ska man själv backa och hästen ska gå framåt! Det blir mkt bättre uppställning då ;)

*KL*
Det står i reglementet att bett med skänklar inte får ha skänkel överstigande 8 cm. Hur mäter man det?
Är det 8cm från bettet och ner alt upp. Eller är det från lägsta till högsta punkten? Hoppas ni förstod min beskrivning. :o

Jag köpte ett bett med skänklar som jag provred igår och fröken var helt lugn i munnen och såg ut att trivas mycket bra med det, så det vore ju trevligt om jag kunde ha det på treårs testet.

*KL*
I förrgår hade jag med lilleman på dressyrträningen. Märren va inge pigg så han fick åka ist.
Han skötte sej mkt bra o fick massor med beröm. Jag hade ställt in mej på skäll av olika anledningar o petig tränare. Skönt iaf att hon tyckte om honom. då kan han förlja med fler gånger.
I morgon ska vi rida för ordinarie instruktör o förhoppningsvis springträna lite åxå när vi ändå är i paddocken. Sen luter det åt vila en vecka. Han funkar så bra så jag tycker han har gjort sig förtjänt av vila. Eller är det dumt? Har 2 veckor på mej att finslipa sen.

*kl*
Nu är min pöjk anmäld till åstorp :) Riden i skritt och trav, löshoppad 110 så de borde gå :P Har ju en månad på mig ännu så :) Återkommer med en bild så fort jag fått in dem på datorn.

en hyfsat ny bild på min kille e. santino - bellini
27229829.jpg

*kl*
Mitt tre-års är på söndag:p...
Vart idag på lite "genrep" och min tossemajja sköter sig så väl, är cool och lätthanterlig och löser hoppuppgiften helt okej.
Det skall bli väldigt roligt men såklart har man lite pirr och nojja..
Ridningen funkar också, har så fina bilder men har fortfarande inte begripit hur dom skall hamna här:crazy:..

hej nu hoppar jag också in i denna diskussion! :) roligt att se hur duktiga alla verkar vara! Jag har också en -06 som nog ska visas om jag får mod till mig! Ska iväg till tränaren i eftermiddag och rådgöra en sista gång, ska visa i Åstorp om allt går bra! Min är en riktig klippa, härlig häst! Ska ha henne själv så därför ser jag det som visning för min och hästens skull! Så får man bara hoppas att det blir en bra upplevelse för oss båda! =)

*kl*
det drar ihop sig för flera här inne nu -spännande:bump:!
jag har idag beslutat för att anmäla så nu är det på riktigt:crazy:

skulle vilja veta vilket avstånd era pärlor hoppar på??
jag har provat lite olika och hittills fungerar 7,50 bäst... någon mer som hoppar med så långt avstånd?

Ja, jag hoppar med 7,5 meters avstånd.

Det ser LITE för långt ut för henne ibland, men de tränarna som håller i löshoppningen säger att det inte är läge att korta avståndet för henne. Hon behöver istället lära sig att länga galoppen och bjuda fram. Annars så bromsar man henne istället säger dom. Jag lämnar det åt proffsen och litar på att det blir rätt.

Än så länge så har hon hoppat rätt bra på det i alla fall så det är väll bara att hålla i och köra på det som hon är van med.

Det ska bli spännande att se hur hon grejar treårs testet, vi har två löshoppningar kvar här hemma. En ikväll och en på Söndag sen är det vila fram till Kumla.

skönt att höra, jag tycker det är långt men min donna verkar trivas, hon har stor galopp och är ca 168 själv.
idag hemma i paddocken hoppade hon på 7,80 (:o) så 7,50 inomhus hoppas jag blir bra:confused:?
(vi började på 7 mtr vilket resulterade 2 krascher och stukat självförtroende så det känns dessvärre som om vi ha lite ego att bygga upp igen...)
men vi tar en omgång på lägre höjd på hemmaplan inom kort och skall sedan försöka komma till ridhus för lite "genrep" en vecka innan bedömningen.

emellan dessa 2 hoppningar får ridningen vara helt nu, vi fokuserar på visning vid hand och vilar resten!

Jag är väl den sista som är expert här på att lägga in bilder. Men då ingen svarat och jag tycker det är så kul att se andra 06 - or, så gör jag ett försök:

Skaffa konto på photobucket.com. Lägg in dina bilder där. Kopiera IMG koden som finns under kortet, klistra in det här..

Lycka till på testet!!!:)

idag hemma i paddocken hoppade hon på 7,80 (:o) så 7,50 inomhus hoppas jag blir bra:confused:?
!

Jag har läst att avståndet 6.80-7.50m är det reglementet för 3-årstestet säger.

Det blir poängavdrag på treårstestet om det begärda avståndet avviker mer än 2 dm från det standardiserade.

jo, visst är detså. därför blir det 7,50 på testet, inomhus:laugh:!
vilket borde bli ok då de brukar behöva lite längre utomhus?

Hoppa du på 7,5 eftersom du gjort det hemma!
Jag var iväg igår kväll på löshoppning igen. Tjejen går från klarhet till klarhet och visst hade jag helst velat ha ett par gånger till innan tre års testet, men det får gå ändå.
Men jag frågade igen och 7,25 kommer vi hoppa på. Vet inte om hon sa fel förut eller om vi hoppade på 7,5 förut med 7,25 nu, men 7,25 blir det i alla fall.

Störtsta "oron" nu är att hon ska ta slut, hon orkar inte med speciellt många språng innan hon tappar tekniken.

Får försöka toppa kondisen lite försiktigt till testet.

det kanske är så att din förbättrat tekniken och kommer upp lite snabbare nu så aningen kortar avstånd krävs?
jag känner lika inför konditionen, det får inte bli alltför många rundor... då blir hon flack och lång.

idag har vi tränat på traven vid hand och det gick toppen, känns som om poletten trillat ned:banana:
nu skall vi bara länga mina ben:p

första dagen jag känner en glimt av hopp att vi hinner bli färdiga! pirrigt:laugh:

*KL*

För oss är det dags på lördag 1045!!

Håll tummarna är ni snäll :)

Bara prinsessan är på humör och inte alltför spänd och het så kanske det kan gå vägen :angel:

Ja nu börjar det dra ihop sej. endast 2 veckor kvar.
Ridningen går från klarhet till klarhet även om det inte är är fokus ligger.
Ska iväg idag o rida för instr o springa lite med påfösare o se om visningen vid hand blir bättre. Jag kan tyvärr inte peta på honom ett skit med spö när jag visar för då blir han sur o bromsar. Helt motsatt effekt mot vad jag vill ha:confused:. Han har så mycket trav för att va hoppavlad så det vore kul om han kunde plocka fram den vid visningen åxå;) Vi får öva öva öva. driver nån annan på borde jag bara behöva koncentrera mej på å springa som en tok å hålla mej på benen.

Löshoppa måste vi göra en gång till innan testet. Dom har på min ridklubb i morgon, men då jobbar jag:devil:. Typiskt! Får ta en vända till paddocken o löshoppa där. Kanske på fredag. Så kan jag passa på å visningsträna lite åxå.

Största orosmolnet är att pälsen inte släppt än. Jag får lov o bortsa ordentligt varje dag. Men nu lyser iaf sommarpälsen igenom.
Ska försöka få nån trevlig bild på honom idag på träningen så kan jag lägga ut ikväll.

Jo å så en fråga...får man ha pannband med bling? Står att det ska vara läderpannband i regelementet, och det är det ju förvisso. Men jag har en rad vita stenar i. Är det okej eller måste jag rota reda på nåt annat pannband??

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 364
Senast: Yeah but
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 602
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 330
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar