Förberedelser 3årstestet 2009

Sv: Förberedelser 3årstestet 2009

lycka yill..

ingen som visat i flyinge idag??

Jag visar också idag och inte söndag som jag skrev tidigare, snurrmaja.
Känner mig ganska lugn och hoppas att hon skall visa det jag vet hon gör bra och visar hon det inte idag så vet jag ju ända;).
Dessutom brunstar hon och jag tycker hon blir lite flummig, "småokoncentrerad" och disträ vid brunst men, men..
Ska visa på eftermiddagen så jag ska till bedömningsplatsen och kika lite nu på f.m.

Håll tummarna så kommer rapport!

Hoppar in i tråden nu efter att ha följt tråden ett tag.
Jag har anmält min kille e: Alcatraz-Stanford till 3-årstestet i Karlstad den 24 maj.

Han är väldigt lättlärd och samarbetsvillig. Var på näst sista löshoppningsträningen i går och det gick riktigt bra. Hoppade 120 cm. och han har hoppat bättre ju högre hindren blivit.
Han lite stor och har stor, lite "långsam" galopp, så energi behövs i hoppningen. Ska själv visa honom för hand och märker att man verkligen behöver träna upp sin kondis och snabbhet.

Dock ligger vi efter i ridningen så jag tror att vi struntar i den på själva testet. (Även om min målsättning varit att visa honom riden.)
Här är några bilder på min "bamse".

alzac3-1.jpg

alzac2.jpg

Åh va spännande....Ser verkligen fram emot rapporter sen:laugh:

Vi skall på genrep i morgon fm.

Lycka till alla ni som visar i helgen!

Det gick okey och hon skötte sig fantastiskt, var hur cool som helst!
Hon var tyvärr ganska matt och fick 6 på skritt och trav.
Hon hoppade dock 8-8 vilket var jättekul.
Varmt var det och brunstade gjorde hon:grin:men fantastiskt snäll och duktig.

Så har jag visat min prinsessa i dag.
Hon skötte sig super!

En krash på löshoppningen pga skitunderlag som gjorde att hon grävde ner sig i kurvan innan hindren men min hjältinna hoppade super efter det. Vilken skalle och vilken häst!!:love:

Betyg exteriör och gångarter: 9 8 7 8 8 8
Betyg hopp: 7 7
Totalt dressyr 48 och diplom
Totalt hopp 46 och klass 1
Bästa sto i både hopp och dressyr!!
2 placerad i dressyr och en fjärdeplats i hopp.

Min häst är underbar och har ett mod som jag bara :bow:

27357975.jpg

Grattis till er båda två! Vad skönt att ha det avklarat. Jag vill att testet ska vara nuuu. Orkar inte vänta längre! Vi löshoppade lite hemma i paddocken idag och det gick jättebra. Visningen för hand börjar ordna upp sig med. Sen är hon ju ingen skönhet min lilla häst, men jag är nöjd om vi fixar löshoppningen och gör ett godkänt ridprov. Det ska bli så kul!

grattis båda två (pellis och polly) båda låter nöjda med sin insats och det tycker jag verkligen att ni skall vara!
-vad vacker hon är på bilden pellis!

Grattis! Det var ju jättefina poäng din häst fick! 9 på typen! 888 på gångarter.
Grattis även till Polly P för fina 8-8 i hoppning! Vilka talanger!

Ja 8-8 i hoppningen är jättekul, speciellt som hennes far kanske inte har dom bästa hoppbetygen själv;).
Sedan var hon nog inte riktigt sig själv men allt gick ju rätt o.k och ridprovet skötte hon utan några konstigheter, dessutom var hon 3cm högre än jag trodde men det kanske hade stämt bättre att mätas efter testet:angel:.

GRATTIS TILL ER BÅDA :)

Ingen er som visat??

snacka om tur att jag inte valde att visa i flyinge, katastofalt upplägg med !väggarna" .. ursh.. endast 4 hoppdiplom på 80 hästar.. fy fy.

Vad var det för väggar?

Något helt annat. Min häst kommer med största sannolikhet vara brunstig på 3-årstestet. Veterinären kommer till stallet i ett annat ärende på tisdag, jag funderar på att be honom spruta henne så hon kommer i brunst innan testet. Vad tycker ni? Hon har iofs inte varit särskilt besvärlig vid brunst tidigare, men då har jag inte heller begärt så mycket av henne som jag kommer göra på testet. Synpunkter...

Tack alla !

Vi hade också tyvärr dåliga förutsättningar för hoppningen.
underlaget sög verkligen och det var både tungt och löst. MIn häst har en underbar galopp och hade nog kunnat kliva upp ett hack om underlaget varit bättre.
Inget hoppdiplom delades ut och det var nog pga underlaget. Hästrna kom inte upp som de skulle.

ang brunst är det lurigt... har hon inte haft speciellt jobbigt innan skulle jag nog låta henne brunsta som vanligt. fast jag förstår att du funderar.
min brunstar nu så det känns som bra tajming innan testet (16:e).
idag löshoppade vi hemma på banan och denna gång gick mycket bättre, lugnt och sansat och avståndet känns nu bra. hon gled över 120 högt och brett utan trassel trots tung bana så nu känns det inte lika nervöst med hoppningen längre. skönt!
däremot ser hon lite stum fram i traven, hoppas det var underlaget som sög..
imorgon blir det lite lösgörande tömkörning och sedan visning i hand.
håller tummarna att formtoppen infinner sig om 1,5 vecka:crazy:

Ingen som filmat testet o vill dela med sig? Skulle va kul att se:)

Vi var på genrep i sön. Det gick bra. Han var cool o höll sig i skinnet.
Lite taskigt underlag i hörnet innan hindren, det släppte ett par ggr.

Nu skall jag bara rida ut 2 dgr denna o nästa vecka....

Skräckblandad förtjusning är vad jag känner inför testet. Bara två veckor kvar.:o

Ja, visst är det lite skräckblandad förtjusning man känner. Fast jag var mer nervös för ett par veckor sedan, nu är jag hyffsat lugn, det ska bli jätteroligt. Oavsett hur det går så har vi kämpat på och tagit oss dit och det är bra gjort!

Var gjorde du ditt genrep?
Vet att när jag filmade i kumla förra året så släppte underlaget i hörnet före hindrena för flera hästar. Det resulterade i att ett par kusar fick riktigt dålig balans och avstånd in till hindren.
Jag hoppas verkligen att det inte blir så i år. Risken finns ju att det skrämmer hästen så att den inte vågar bjuda fram till hindret och sen krachar :crazy:

Genrepet var på Riddersbergs Naturbruksgymn i Jönköping.

Jag känner oxå så att den stora vinsten är att man har tränat inför testet. De är med utbildningsmässigt, hur det än går.:)

Några har visning kommande helg, antar jag? Lycka till isf!:laugh:

Pratade med veterinären idag om brunst, och tydligen får man inte tävla på sex månader om man sprutat igång en brunst. Antar att samma regler gäller för treårstestet så jag får väl hoppas att det går bra ändå. Hon borde vara på väg ut ur brunsten när testet är.

KL

Jag är SÅÅÅ besviken.... Mitt fina sto har sprungit i hagen och antagligen sträckt sig. Pigg och glad men går inte rent.
Det verkar som att vi får ställa in....:cry::cry::cry:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 364
Senast: Yeah but
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 601
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 330
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar