Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Ridning Hej Hallå! Jag har en Welsh D ponny som är född 06 och väl utbilddad inom dressyr. Har inte haft tid att rida han tillräckligt nu...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Nemo1
·
Ridning hejsan hoppasan:) idag när jag var ute och red med travarpojken som inte kan galoppera så bra(eller inte vid kommando) har galopperat...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 159
Senast: theresesandberg
·
P
Hästhantering Vårt hingstföl är nu 6 dagar och redan full i bus. När kan man tidigast sätta på fölgrimman?
Svar
18
· Visningar
2 498
R
Ridning Vet att de finns många trådar om piercingar men hittade inget om just detta, länka isåf.. Jag funderade på de här med ridsport och...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 999
Senast: AnneSofie
·
Hästhantering Ja, mer än vanligt då;) Det måste vara fler än jag som har en sån där häst som inte kan placeras i något fack..? Som kan vara en...
2
Svar
24
· Visningar
3 386
Senast: lady_vip
·
M
Hästhantering Hej En vän till mig har ett 1 årigt halvblodsto som jag tänkte börja jobba med. Så nu behöver jag massor av tips! Hon har inte blivit...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Rouise
·
A
Träning Jag skulle vilja börja träna dressyr på min häst och om det finns nån "lista" eller förteckning av nåt slag över dressyrtränare...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Stollan
·
N
Träning Jag har en häst som inte vill trava i vänstervarvet. Ibland har det gått dock under en kortare period. Jag vet inte hur jag skall...
2
Svar
21
· Visningar
2 219
Senast: Cut3Leo
·
S
Träning Hur tidigt? När börjar ni träna med sadel, träns osv? När börjar ni hänga på dom? Hur tidigt sitter ni upp och kanske skrittar på...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: Piraja
·
Hästhantering Såhär ligger det till: 5årig fd galoppör. Gick av banan för 2år sedan. Krubbitare. (Lite lätt stressad) Mkt snäll. Helt plötsligt utan...
Svar
8
· Visningar
1 183
Senast: alexandra83
·
Hästhantering Lite "spin off" på JOIN UP-tråden. Det finns ju lika många "hanteringsmetoder" som det finns hästmänniskor. Jag skulle gärna vilja...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 734
Senast: Migo
·
Ridning När jag rider har jag oftast problem med att jag är sne i kroppen dvs skjuter fram höger axel i framförallt vänster varv, har även svårt...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Popcorn
·
H
Ridning Hej! Sist när jag var på skolan och red fick jag en underbar hästpojke som hette Adam. Hur mysig som helst men sååå hård i munnen, han...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 951
Senast: HallonDoft
·
I
  • Låst
Hästhantering Hej ! Ngn som kan ge mig bra förslag om hur man lär en häst t ex "spansk skritt" , "Capriole" , "Courbette" mm mm ;) Börjar jag...
Svar
3
· Visningar
1 498
Senast: IngelaH
·
Ridning Hur noga är det att hästen går i rätt form för att den ska bygga rätt muskler? jag tömkör vårt russ ett par dagar i veckan, annars är...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: Willja
·
M
Träning Hej! Jag har ett problem med min 5-åriga halvblodsvalack. Han är 168cm hög och ganska tung, men snäll. När man rider på fyrkantsspåret...
2
Svar
20
· Visningar
1 694
Senast: Lilla_momma
·
Ridning Mitt abslolut största bekymmer med min ridning måste nog vara mina armar, jag vetefan hur jag gör, men de hamnar i regel alltid raka och...
2
Svar
34
· Visningar
6 195
Hästhantering Min häst har sedan 2 års ålder varit stressad i transporten. Hon stod och galopperade i transporten och har även gått ´över bommen en...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: Ravishing
·
A
Ridning Det här är andra gången (senast två år sedan) som min häst är halt på båda fram.. Antagligen överansträngning eller vrickning och butta...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: Tuvisen
·
Hästhantering Skriver under anonymt nick då många vet vem jag är här inne... Det är så att jag har en trevlig valack på foder, som tanken är att...
Svar
11
· Visningar
1 478
Senast: Elin5
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama