Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag har köpt min underbara Charlie. HAn är 6 år, men inte så mycket riden och är väldigt mycket unghäst fortfarande. Allt är nytt och...
Svar
6
· Visningar
1 990
Senast: Vivo
·
D
Ridning Först och främst, jag har ingen aning om jag lagt den här "tråden" rätt. Ni får ursäkta å rätta mig i sånna fall... Hur som helst...
Svar
17
· Visningar
1 673
Senast: Dvar
·
Träning skrev denna tråden tidigare http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=909644 uppsittningarna har sedan dess varit lite till och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 764
Senast: Empress
·
Hästhantering Hur bestraffar ni era hästar? Bestraffar ni dem överhuvudtaget? Jag bestraffar aldrig med våld eller ilska, kanske att jag höjer...
2
Svar
30
· Visningar
2 377
Senast: dancehall
·
D
Hästhantering Jag har en 19 årig fjording som medryttarhäst. Denna häst har en extrem egen vilja och en väldigt stark personlighet. Jag träffar honom...
Svar
2
· Visningar
959
Senast: dancehall
·
G
Ridning Hej! Jag ser ofta människor som riktigt spöar upp hästarna när de vägrat. Själv tycker jag att det är helt fel, men det beror ju också...
Svar
8
· Visningar
1 282
Senast: Annatas
·
F
Ridning Är det okej att rida ca 4 dagar i veckan på gräsridbana om ca 1 av ridpassen är hoppning? Jag rider ut 3 dagar i veckan och rider på...
Svar
11
· Visningar
1 606
Senast: Snowball
·
K
Ridning Har sen årskiftet äntligen tagit tag i min ridning igen efter ett väldigt långt uppehåll. Har ridit två gånger i veckan i en...
Svar
2
· Visningar
1 650
Senast: Tuvisen
·
J
Ridning Hejsan! Jag har en liten fråga, när jag är ute och rider med mitt varmblodssto så brukar hon prusta (nysa) ganska många gånger i rad...
Svar
4
· Visningar
1 529
Senast: Tuvisen
·
Ridning Idag ska jag till ridhuset med min lilla islänning. Han är 20 år och väldigt lugn av sig, har bockat ett par gånger med mig (väldigt...
Svar
6
· Visningar
1 045
Senast: Elina8
·
Hästhantering Vi har en åring i stallet som jag skulle släppa ut häromdagen. Den är inte jättemkt hanterad men går okej i grimma och grimskaft. Jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 680
Senast: TeamWahlund
·
Ridning Kände att tråden höll på att tappa fokus om den här diskussionen fortsatte, men jag tycker att den är så intressant att jag gärna...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 358
Senast: Susan
·
L
Hästhantering Hej Hej Jag har precis börjat att träna en varmblods travare (hingst och 7 år). Han är ingen tuff häst och är väldigt osäker när han...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: MairaPenny
·
Ridning Hejsan. Det är så att jag har ett varmblodssto på 9 år, hon kom till mig i augusti 08, och då påbörjade jag hennes utbildning som...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: Roucle
·
M
Hästhantering Jag har hört att man måste förtjäna uppmärksamhet hos hästen. Hur förtjänar man den? Det är en väldigt bra fråga.. Min häst är väldigt...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: skuggi
·
Ridning Detta har jag funderat på ganska länge och undrar om detta är generellt i alla stall. Jag har min häst i ett stall m 11 boxar. Flera...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
17 127
K
Hästhantering Har ett stort problem med min Halvblodsvalack som är 13 år. Jag har ridit honom i ca 2 år varav varit ägare till honom i ett år nu...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: Kate
·
L
  • Låst
Ridning Vad tycker ni passar bra med längd och vikt på ponnyer?? :) A ponny- max längd och vikt B ponny- max längd och vikt C ponny- max...
Svar
9
· Visningar
5 105
Senast: IngelaH
·
S
Hästhantering Jag letar efter utrustning till nh träning. Det jag letar efter nu är den "förlängda armen" en slags piska som ser ut att vara nästan...
2
Svar
23
· Visningar
3 225
Senast: Borkason
·
Träning Har en åttaårig valack, ridtravare, som är väldigt snubblig, framför allt i skritten. Jag skulle behöva några goda råd om hur jag...
Svar
17
· Visningar
1 657
Senast: hannakron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama