Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning hej! Min c-ponny är totalt okänslig för spö och skänklar. Ni som rider dressyr kanske kan hjälpa mig att bli av med de dumheterna och...
Svar
10
· Visningar
1 512
Senast: hannakron
·
G
Ridning Jag är ny här och vet inte om jag lägger tråden rätt. Jag har en ponny som är importerad från Irland, jag har ägt honom i ungefär ett...
Svar
6
· Visningar
1 517
Senast: hannakron
·
Träning hur stora är era hästar!? Satt och kollade lite på annonser nu, men vet inte hur smalt man ska ha valet av hästar. jag är 178...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 583
Senast: TeamWahlund
·
J
Ridning Hej! :) Har en d-ponny som jag har haft i drygt ett år nu. Han har alltid varit väldigt "stadig" och säker att rida ut på men för sedan...
Svar
10
· Visningar
2 568
Senast: Judelaw
·
V
Träning någon som kan ge ett tips på hur man lär en 5 hårig häst att bära sig mer i galoppen !
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: Ewelina
·
Hästhantering En kompis tog hem en ny häst igår.En totalt ohanterad nykastrerad treårig valack.Import från Holland i höstas.Gått på lösdrift i...
2
Svar
33
· Visningar
3 445
Senast: Skogstroll
·
A
Träning Jag rider just nu en alldeles för fet nordsvensk. Har ni några tips på för att på honom smalare, han får ingen mat, då han går ute...
Svar
3
· Visningar
8 820
Senast: Yrja
·
E
Hästhantering Osäker på om jag postar i rätt forum nu,,, Men har en liten fundering, då jag själv måste promenera rätt mycket för att hålla mig igång...
Svar
4
· Visningar
1 094
Senast: engelsett
·
C
Hästhantering Hejsan! Jag undrar lite, det är många som rider in hästar utan att ha spec mycket erfarenhet av unghästar. Många rider in unghästar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 263
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
Träning När jag är ute och tävlar så blir min häst väldigt konstig om man jämför när jag rider hemma. Hon går jätte bra när jag rider dressyr nu...
Svar
14
· Visningar
1 749
Senast: Vita_N_6520
·
Ridning hej är så att jag har en dressyrsadel som jag älskar och rider jämt i den och sitter jättebra och stadigt i den men sen när jag ska...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: timme
·
T
Hästhantering ÖÖHH? Skapa trådar har jag inte gjort nånsin men nu har jag myror i huvet så har ni kommentarer o kloka tankar så nu sätter jag...
Svar
3
· Visningar
1 067
Senast: lundborg
·
C
Träning Är det ok att ha tre hästar i en familj på fem (två vuxna, barn på 12, 10 och 7 år), hästarna inte är utbildade nåt särskilt. Vi har...
2
Svar
31
· Visningar
2 733
Senast: NKarlsson
·
Ridning Långt och eländigt... Det är nog så att min ridning liksom gått i "stå". Det är roligt när jag väl tar mig tid att rida, med när jag...
Svar
12
· Visningar
1 620
Senast: Spirit
·
V
Hästhantering vi har planeer på att rida drygt 4 mil här i sommar och idag när jag var och rekade så stötte jag på bekymmret rida över TVÅ stora broar...
Svar
13
· Visningar
2 113
Senast: vickis-pajala
·
Träning *suck* Hur ska jag komma till rätta med mitt dåliga självförtroende när det gäller ridning på bana? Tycker efter över 20 års ridning...
Svar
15
· Visningar
1 232
Senast: Julle
·
N
Ridning Ja som rubriken lyder: Var hittar man dressyr tränare för privat ekipage? Någon som vet? har någon idé?
Svar
1
· Visningar
775
Senast: mumin
·
N
Ridning Okej, nu ska jag hitta en tränare och jag har inte börjat tävla än men siktar på det. Jag antar då att en C tränare är bra för min...
Svar
1
· Visningar
5 994
Senast: mumin
·
S
Ridning Hej alla!:D Jag har ridit igång en tioåring ett tag , efter en skada, och i måndags började jag träna galopp. Igår skulle jag och...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: Judelaw
·
C
Hästhantering Har fått ett problem med min häst på ganska kort tid. Han har gått i samma flock i snart två år och nu helt plötsligt gör han utfall mot...
Svar
3
· Visningar
1 121
Senast: Annee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama