T
TeamWahlund
Sv: Hur tuff får man vara mot en ettåring??
Hur kan du få de till att jag tycker spörapp är okej?????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla är vi saliga i vår egen tro, det är så det är. Men en människa som hävdar att de bara använder "tysta korrigeringar" och aldrig behöver ryta till, eller bli lite "tuffa" mot sina hästar - det är en människa jag skulle vilja se irl. För en sådan människa skulle kunna vända den svenska hästvärlden på sin spets.
Såg nu detta med, har inte sagt bara.... använder röst vid behov, anser de dock behövs mest i nödfall eller vid beröm.
och om jag får fråga vad får dig att tro att jag inte kan bli tuff mot mina hästar? kan man inte bli de utan rösten?
Men jag säger ju fortf inte att jag INTE använder rösten. tkr bara att i lägen som de läget som tråden handlade om så är kroppsspråket bättre enligt mig.
Sen har jag ju skrivit att i vissa fall så är rösten bra att ta till.
Men ni vänder o vrider på allt så man blir alldeles tokig!
Jag tycker inte man skall använda rösten..... Hästar förstår inte rösten på de vis som vi de tar till sig mer av kroppspråk, eftersom det är de som de själva använder.
Hästar markerar ju gradvis - de kan ju också varna med rösten de piper /skrirker
Det är väl ingen som sagt heller? Men eftersom hästar kan lära sig förstå tonfall, läten (som smackningar) och ord kan jag inte se någon anledning att inte använda det.Jag har inte sagt att de inte förstår den alls bara att de inte förstår dem på samma sätt som vi..........
Kan hästar verkligen bete sig illa? Behöver de verkligen tillrättavisas?
Andas.
Du skriver ju att du tycker annan tillrättavisning är bättre än att ryta till.
Annan tillrättavisning = fysisk tillrättavisning!
Spörapp tog jag bara som exempel.