Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Hejsan!! Jag har ett 7-årigt ponnysto som går i konvalescens efter en hovböld som var tvungen att opereras. Kan bara gå ute när det är...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: Praefatio
·
M
Hästhantering Hej ! Har ett 12 årigt halvblod sto , som jag ägt sedan feb 08 , en mkt trevlig dam att hantera , ej dum och är mkt lyhörd för...
Svar
13
· Visningar
1 207
B
Träning Jag rider en häst nu, valack 11 år, han var ridskolehäst fram tills för 2 veckor sedan och nu rider jag med en bomlös sadel innan en...
Svar
5
· Visningar
1 314
Senast: Fendi
·
A
Träning Jag har haft en paus från hästarna i ca 3 år pga av att jag studerat, men har nu blivit medryttare på en häst. Det är en arabvalack som...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: plymen
·
T
Hästhantering Hejsan! Jag ska nu i sommar börja träna min 2 åriga frieserhingst mer ordentligt. Jag har ägt honom i 1 år och därför valt att lära...
Svar
14
· Visningar
1 991
Senast: Tourney
·
N
Hästhantering Hej har bara en fråga, ang lösdrift. Jag har hage, vindskydd och allt som behövs för lösdrift. Men lägger man ut en stor bal med hö så...
Svar
12
· Visningar
1 800
Senast: knasigare
·
N
Hästhantering Har en inakorderad häst, som är jätte svår att få ta. Varje gång han ska ut måste hans ägare ta ut våra två hästar, gå med dem till...
2
Svar
20
· Visningar
2 357
G
Träning Hur är det med vilan egentligen? Ska hästen vila eller inte? Många säger att hästar inte behöver vila utan man ska köra på varje dag...
Svar
10
· Visningar
1 862
Senast: kryddan
·
A
Ridning Jag behöver ha lite tips och råd om vart man kan hitta ett träns liknande det nedan fast utan vita sömmar, "brodyr" eller ljus padding...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Livie
·
F
Ridning Jag har en 10 årig hbl vallack som är hobby riden, har ägt honom ett halvår, har upptäckt att han ibland "tappar" bakdelen, känns nästan...
Svar
8
· Visningar
897
Senast: floyd
·
G
Träning hej! Jag behöver hjälp med tips på hur man kan förbättra eftergiften. Jag blir så himla stel och stum i händerna när jag rider, jag...
Svar
18
· Visningar
1 447
Senast: mandarinen
·
Hästhantering Mitt sto tycker inte alls om när man lägger på henne täcke. Det är inga problem att knäppa spännen mm, men just i ögonblicket man lägger...
Svar
7
· Visningar
1 600
Senast: Domino_s
·
L
Ridning Vi är två tjejer som rider två ponnyer, ett russ och en new forest. Vi har ett problem, de vägrar gå genom vattenpölar! Om man kommer i...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Livie
·
P
Ridning Säg att ni har en jättefin ponny som ni ska sälja. Den har en super hoppkapacitet och ni vill att den ska till någon ryttare som kan...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: PrinsessanRosa
·
F
Ridning Hej! Nu har jag ett stort problem, förut red jag för en jätte dålig tränare som alldrig sa att jag gjorde fel. Under den tiden han jag...
Svar
19
· Visningar
1 390
Senast: FrontLine_
·
Träning Vet ej om jag lagt tråden rätt, varsågod och flytta annars. Har ett problem med min lilla pålla. Var på första "hoppträningen" idag...
Svar
9
· Visningar
5 009
Senast: rebeckasff
·
Hästhantering Jag har i flera år nu undvikit att duscha/tvätta mitt ena islandssto då hon blir vansinnig o livrädd av vattenslang, hink med vatten och...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 176
Senast: Petruska
·
C
Hästhantering Jag har ett litet problem med min ettåring, hon sparkar som en tok i boxen (med frambenen) då hon är otålig, ex om det vankas mat...
Svar
16
· Visningar
1 862
Senast: Gamblers flamin tarot
·
Hästhantering När jag ser allas bilder i Natural Horsemanship-tråden, och trickträningstråden, får jag helt ont i magen, det ser så fruktansvärt...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: camillak
·
E
Träning Hej! Går och funderar på att köpa en unghäst, korsning mellan hbl och am travare. Någon som har erfarenhet av hur am...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 050
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar