Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Min 4-åring som reds in för ca 10 månader sen har alltid skött sig utomordentligt bra när han har ridits. Både jag själv och min...
Svar
16
· Visningar
2 017
Ridning Hej, jag har en c-ponny som är 16 år & alldeles för fet. Han lägger på sig på sidan eller vad man ska säga, altså har typ t.o.m...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 674
Senast: sthu
·
Hästhantering I hagen har vi ett sto, som är högt i rang. Jag har bekymmer med henne när jag ska ämta in någon annan häst. Hon förljer efter, är sur...
Svar
19
· Visningar
1 749
Senast: Kapsule
·
A
Ridning Ska börja på ett gymnasium i höst, med kursen ridning och körning. Jag har ridit seriöst i cirka 1 år (har där också ridit 2 år på...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: annnnonyym
·
Träning Idag satt jag upp på min häst för första gången!:D Har bara hängt lite innan och sådär, men idag satt jag upp, och det gick över...
Svar
9
· Visningar
997
Senast: Roucle
·
Hästhantering Jag har varit iväg på en grundkurs i NH, vilket var mycket givande. Vi jobbade med basicövningar och valacken jag hade med mig då...
Svar
7
· Visningar
1 370
Senast: LinnK
·
Hästhantering Min häst brukar vilja lägga sig ner och rulla efter en stund av övningar tillsammans med mig. När jag backar honom med hjälp av ett rep...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: shosefine
·
H
Hästhantering Jag har ett fyraårigt adennersto som jag inte längre är ledare över. Det började för en månad sen när hon födde ett föl som dog, när jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 680
Senast: EmblaAsk
·
Ridning Har just köpt en underbar ponny till familjen. Och såg inte förrän idag att hennes bog är väldigt olika musklad. Vänster bogpart är...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Qosack
·
Träning kan man göra så? Sätta en kedja eller nått liknande istället för bommen bak, sen finns det en öggla i främre delen av transporten man...
2 3
Svar
46
· Visningar
12 908
Senast: mickey_87
·
Hästhantering Behöver få svar snabbt på vad ni tror om detta. Min häst har nämligen tagit av och trollat bort sin grimma i hagen(Där jag och fler gått...
Svar
18
· Visningar
1 756
Senast: Annie_92
·
Träning Bara av ren nyfikenhet, vad tycker ni är den "ultimata formen"? Jag tänkte att det vore intressant om alla lägger ut en bild på vilken...
Svar
11
· Visningar
1 425
Senast: urkella
·
M
Träning Hej! Jag behöver lite tips om hur jag ska sätta igång en väns hästar. Hon har ett fullblod och en fjoring :) Så jag tänkte jag skulle...
Svar
8
· Visningar
932
Senast: MimmiKarlsson
·
Ridning Skulle någon vilja visa en bild på en häst med långa framben samt en bild på en häst med korta dylika? (Gärna även en bild på en häst...
Svar
2
· Visningar
1 402
Senast: Hast-hund
·
C
Hästhantering Min syster ska åka bort med sin häst ett tag och min kommer då få stå själv om vi inte hittar något sällskap. Min andra syster är lite...
Svar
15
· Visningar
3 396
A
Ridning Som rubriken lyder; hur ofta kan man rida? Då menar jag inte i veckan, utan om hästen kan gå flera pass om dagen. Självklart ska den ha...
2
Svar
28
· Visningar
3 225
Senast: remmis
·
A
Hästhantering Hahaha inte så hemskt som rubriken låter kanske ;) Har två hästar i en stoooor beteshage. De har en "ligghall" på 30 kvadrat att...
Svar
17
· Visningar
2 381
Senast: Yrja
·
C
Hästhantering Vänder mig till er i ren desperation och hoppas på råd och tips. Har en ettåring, en lugn och trygg tjej som börjat hoppa över bommen...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 008
Senast: Mona
·
Hästhantering Jag är lite fundersam om jag ska köpa ett rengtäcke eller inte, tror att jag kommer att göra det fast först efter sommaren. Tänkte...
2
Svar
20
· Visningar
3 303
Senast: rabalder
·
I
Träning Hjälp! jag har fått såå många förslag på hur jag ska göra ett bra galoppbyte! :confused: Hur ska man egentligen göra?! Min ridlärare...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama