Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Tänkte se om det gick att få tag på Reiner Klimkes gamla bok Cavaletti att köpa men upptäcker att det finns en nyare med ett avsnitt...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: Habina
·
S
Ridning Hej. Jag har ett travarsto på foder. Har inte haft henne så jättelänge så vill ha lite tips. Hon verkar inte vara så jättebra skolad så...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: MichaelaW
·
H
Träning Har precis börjat rida in min 3 åring. Problemet är att hon absolut inte vill gå om ingen leder henne (går före.) Stannar den som...
Svar
4
· Visningar
1 336
S
Hästhantering Jag hoppas att denna tråd ligger rätt...annars vore det supersnällt om moderatorn flyttade den. Iallafall... vad tänker ni på när...
Svar
16
· Visningar
1 871
Senast: Yrja
·
L
Ridning Hejsan. Vet redan att det finns tusen miljoner trådar om just ridtravare. Men om vi tar det ur det perspektivet att det är vilken häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 981
Senast: _rexon_
·
J
Träning Hejsan, jag behöver lite tips och tricks om någon har för att komma loss med min häst som är i en riktig trotsålder just nu. :( Jag...
2
Svar
38
· Visningar
3 432
Senast: bumbi_608
·
S
  • Låst
Hästhantering jag har ett varmblodssto på 10år, snäll och så på alla sätt och vis men vi passar inte ihop längre, så jag har bestämt mig för att...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 268
Senast: Sevlan
·
F
Träning Pust! Nu kommer jag låta som en otålig, smått galen kanske men hur får jag min icke så erfarna häst att förstå att han inte ska trava...
Svar
16
· Visningar
1 463
Senast: Frankiiee
·
Ridning Undrar hur Ni som har egen häst och rider akademiskt har löst det med ev. medryttare. Fungerar det att ha en medryttare som rider sk...
2
Svar
21
· Visningar
3 244
Senast: ville92
·
A
Träning Jag har hittat en jätte trevlig häst som jag provred för några veckor sedan och hästen är jätte snäll i hage, stall, när man pysslar med...
Svar
14
· Visningar
4 614
Senast: pinky
·
N
  • Låst
Hästhantering Finns det någon som har någon erfarenhet av henne? Jag funderar på att gå en kurs med henne. :laugh:
Svar
1
· Visningar
785
Senast: IngelaH
·
K
Ridning Jag börjar bli lite less på den där handen. Hög och låg, mellanrum eller ihopa. :grin: Vad är egentligen det korrekta sättet att...
Svar
2
· Visningar
810
Träning Hej! Jag har en 4 årig valack! Han kastrerades för 5 veckor sen och han har blivit mkt lugn och hingsthormonerna lägger sig mer och...
Svar
4
· Visningar
828
D
Ridning Hej! Jag har ett problem som jag kämpat med ganska länge nu och behöver lite tips och trix som kanske fungerar. Jag har en...
Svar
13
· Visningar
1 256
Senast: dal
·
E
Ridning Förlåt om det hamnade på fel ställe, men jag är lite desperat. Min ponny, som jag har haft i ca två månader börjar gå mig på nerverna...
Svar
12
· Visningar
1 555
Senast: Deimion
·
Z
Ridning Efter sol kommer regn. Min lilla häst har på senaste blivit riktigt energifattig, trots att jag tänker framåt. I början av...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: Cilla
·
T
Träning Hej Vet att det fínns massor av kloka hästmänniskor i vårt avlånga land som kanske kan ge oss lite tips och råd. Min dotter har en...
Svar
5
· Visningar
1 413
Senast: placebo
·
B
Hästhantering Hej. Ligger tråden fel så ursäktar jag & ber moderatorn flytta den! Jag har ett lite problem med min islandsvalack som efter en...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: Lokkur
·
Hästhantering Vet inte om tråden ligger på rätt ställe, men i alla fall. Vi har börjat få besök av en kattflicka. Nu i kväll när jag var i hagen...
Svar
7
· Visningar
1 390
Senast: Rie
·
K
Hästhantering Vi måste släppa ihop två små flockar med 3 hästar i varje på betet nu för att betet inte räcker annars. Båda flockarna har en stark...
Svar
10
· Visningar
1 492
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hyresrätt villa
  • Motionscykel?
  • Sånger som du hatar

Hund, Katt, Andra Djur