Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering i t ex en sjö. Hur gör ni? När hästen börjar simma, simmar ni med bredvid då eller sitter ni kvar på hästen? JAg antar att man simmar...
Svar
19
· Visningar
4 214
Senast: Cilla
·
L
Hästhantering Blir det väldigt mycket svårare att lära en häst att gå in i transporten om den hinner bli tre, fyra, fem år än när den är liten?? Jag...
Svar
11
· Visningar
1 337
Senast: axel
·
F
Träning Min ponny är väldigt stark i munnen och lyssnar inte alls på dessa bett; två delat, tredelat tränsbett, stångbett, ... Tkr ni att jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 989
Senast: Asa_
·
  • Låst
Träning Ja då har vi ytterliggare en tråd till samlingen :)
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
59 294
Senast: IngelaH
·
L
Ridning Hur får man en envis ponny att sluta backa. http://www.youtube.com/watch?v=B1WdGLw9tWw&feature=channel_page Vore väldigt tacksamt...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 403
Senast: independent
·
Ridning Just nu är jag nere i en svacka i livet, mamma och pappa håller på att skiljas, och känner att jag inte har någon ork i kroppen att...
2
Svar
31
· Visningar
2 653
Senast: mackan
·
G
Hästhantering Hjälp! Jag skulle vilja tömköra min ponny som är en b-ponny. mest för konditionens skull. Jag skall alltså inte tävla i trav x) Jag...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: Gravinda
·
M
Träning Det finns massa trådar om stegring m.m. men jag startat en ny efter som jag inte vill diskutera varför lära in stegring. Tänkte mer...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 837
Senast: Zahlo
·
L
Ridning Hej Jag undrar hur länge man får tävla varje ponnykategori. Vad är maxåldern för A-, B-, C- och D-ponny i dressyr och hoppning?
Svar
8
· Visningar
953
Senast: Emmaalove
·
G
Hästhantering Hej! Jag undrar hur man kan få hästen att buga på ljudkommando?? Vet dock hur man tränar på buga men vill inte tvinga ner hästens...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: godistrollet
·
Hästhantering Har haft lite olika problem med min lilla dam och detta är ett av dom. Förut var hon svårlastad och när hon väl kom in så lät det...
Svar
7
· Visningar
2 820
Senast: Ämelie
·
Träning Har en foderhäst som är 6 år men är mer att betrakta som 5 eftersom hon är sent tagen. Hon har inte varit igång mer än i 2,5 månad (hos...
Svar
3
· Visningar
1 066
Senast: Horzelover
·
Träning Hejsan. jag undrar om det är en väldigt dum idee att ta föl på mitt nordsvenska sto.. pga att jag aldrig har haft en unghäst men jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 615
Senast: TeamLundVer
·
H
Ridning *vid provridning, ska det såklart stå : o Vad ska man tänka på? Vi bortser från alla frågor om hur den är i hanteringen osv osv...
Svar
6
· Visningar
3 272
Senast: pinky
·
I
Hästhantering hej! Undrar hur svårt det är att lära sig tömköra.. har ju hört att det är bra och nyttigt att göra det omväxlande med ridningen. Men...
Svar
12
· Visningar
1 699
Senast: Blandrastik
·
R
Ridning jag har sett en annons på värdens finaste Connemara Svart, 144 cm i mkh Passar mig perfekt , vi var och provred honom i ridbanan och...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Deimion
·
Träning Har en häst som verkligen har fått mig att förstå hur det känns att sitta på en häst som inte tänker framåt och där framåtbjudningen...
Svar
13
· Visningar
1 831
Senast: skuggi
·
F
Ridning Jag undrar, hur många föredrar att rida ensamma eller fler när ni rider ut? :) Själv är jag lite kluven i den frågan. Det är ju hur...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
3 878
Senast: isabeeelle_
·
J
Ridning Hejsan! Jag skulle behöva lite hjälp med min häst. Köpte henne i januari -09. Det är ett engelskt fullblod sto & har endas tränats...
Svar
8
· Visningar
1 441
Senast: Mmajk
·
R
Ridning någon som kan säga någon slaks av '' lugn tempo'' övningar till en häst som blir pigg o stark ute i skogen:laugh: Tacksam för svar...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Reew
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka