Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hejsan!:) Jag red en häst igår som jag kankse ska köpa. Vi mötte två hästar när vi var ute i skogen och red. Hon är ju bara 4år...
Svar
10
· Visningar
1 182
Senast: Soff91
·
E
  • Låst
Ridning Jag vill mer än gärna ha tips på teknikövningar för att förbättra hästens teknik. Så ni som har tips eller har några bra teknikövningar...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: IngelaH
·
I
Ridning För ett litet tag sen började mitt D-ponny sto slänga med huvudet i cirklar, det syntes att hon hade ont. Så vi åkte till Skara och...
Svar
15
· Visningar
1 272
Senast: Snowball
·
S
Träning Min 11-åriga dotter är medryttare på en mycket välutbildad liten C ponny som fortfarande rids av sin kortvuxna och duktiga ägare. Så...
2
Svar
21
· Visningar
8 133
Senast: sseelsa
·
B
Hästhantering -Kan vara fel sida men... Behöver verkligen få min ponny slutmätt, han är 10 fyllda och dottern börjar bli sugen på tävlingsbanorna...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Tagliabue
·
Träning Ja... Hur gör man egentligen en Join Up? :D
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: skuggi
·
K
Ridning Hallå! Har ett litet problem, som det säkert finns fler där ute som behöver hjälp med. Går direkt till saken! ;) Min häst är en...
Svar
10
· Visningar
2 898
Senast: elin88
·
J
  • Låst
Hästhantering Då jag ska flytta upp till Östersund från Ystad och fodervärden backat ur och inte vill köpa min häst längre då hon ska köpa hus så...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: Indiv
·
M
Hästhantering Jag har lasttränat min arab mycket. Jag skickar in henne före mig utan problem. Hon har aldrig tyckt om att åka. Har bomull i öronen som...
Svar
10
· Visningar
1 108
Senast: skuggi
·
C
Träning Hejsan! Jag är medryttare på en travare som är "omskolad" till ridhäst. Hennes utveckling har kommit långt och hon kan nu gå i form i...
Svar
6
· Visningar
903
Senast: Candier
·
N
Hästhantering Ja ha då var det dax igen.... Åter igen en tappsko. 2 VECKOR SEDAN HÄSTEN BLEV SKODD. Men hade i går varit ute på en liten "egen...
Svar
19
· Visningar
1 831
Senast: Paoo
·
M
Hästhantering hejsan har ett problem som jag gärna skulle vilja ha lite hjälp och förslag med. är så att jag har en häst som förtillfället går hos en...
Svar
5
· Visningar
1 367
Senast: majsiz_87
·
H
Ridning Är lite nyfiken på era olika varianter på inlärning av galoppombyten. Hur gör ni för att förbereda er häst fram till att börja med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 106
Senast: axel
·
Hästhantering samma dag som jag körde iväg mitt sto för betäckning så släpps stallets hästar på bete. hon beräknas vara borta i 2 veckor. är de då...
Svar
12
· Visningar
1 208
Senast: Skogstroll
·
C
Träning Jag har märkt att vi är en hel del här med araber och arabkorsningar födda -05 vilket jag tycker är så himla kul!! Jag tycker det är dax...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
17 672
Senast: SiZo
·
K
Ridning Hejsan, jag har en travare som jag börjat rida. Hon är helt underbar. Hennes tidigare ägare var inte alls snälla mot henne...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Kakan95
·
F
Träning Hej! Jag har en treåring på bete nu, han kommer hem i slutet av augusti är det tänkt. Han är rätt sent utvecklad men börjar bli fin i...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Tess
·
C
Träning Det är så att jag har ett problem. Min ponny är 5 år och är väldig trotsig. När man ska fatta gallop vill han inte och drar upp huvudet...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Roucle
·
B
Träning Jag har en häst som har spatt och undrar om man kan köra in en sådan häst? jag har haft henne i två år och hon har aldrig varit halt.
Svar
1
· Visningar
776
Senast: Asa_S
·
T
Hästhantering Hej. Jag tänkte nu börja lite med Horsemanship, med min 2 åriga frieserhingst. Jag har sett Sven forsströms film och läst i boken och...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: Tourney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25