Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Hur får man en envis ponny att sluta backa. http://www.youtube.com/watch?v=B1WdGLw9tWw&feature=channel_page Vore väldigt tacksamt...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 396
Senast: independent
·
Ridning Just nu är jag nere i en svacka i livet, mamma och pappa håller på att skiljas, och känner att jag inte har någon ork i kroppen att...
2
Svar
31
· Visningar
2 648
Senast: mackan
·
G
Hästhantering Hjälp! Jag skulle vilja tömköra min ponny som är en b-ponny. mest för konditionens skull. Jag skall alltså inte tävla i trav x) Jag...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Gravinda
·
M
Träning Det finns massa trådar om stegring m.m. men jag startat en ny efter som jag inte vill diskutera varför lära in stegring. Tänkte mer...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 837
Senast: Zahlo
·
L
Ridning Hej Jag undrar hur länge man får tävla varje ponnykategori. Vad är maxåldern för A-, B-, C- och D-ponny i dressyr och hoppning?
Svar
8
· Visningar
952
Senast: Emmaalove
·
G
Hästhantering Hej! Jag undrar hur man kan få hästen att buga på ljudkommando?? Vet dock hur man tränar på buga men vill inte tvinga ner hästens...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: godistrollet
·
Hästhantering Har haft lite olika problem med min lilla dam och detta är ett av dom. Förut var hon svårlastad och när hon väl kom in så lät det...
Svar
7
· Visningar
2 817
Senast: Ämelie
·
Träning Har en foderhäst som är 6 år men är mer att betrakta som 5 eftersom hon är sent tagen. Hon har inte varit igång mer än i 2,5 månad (hos...
Svar
3
· Visningar
1 066
Senast: Horzelover
·
Träning Hejsan. jag undrar om det är en väldigt dum idee att ta föl på mitt nordsvenska sto.. pga att jag aldrig har haft en unghäst men jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 615
Senast: TeamLundVer
·
H
Ridning *vid provridning, ska det såklart stå : o Vad ska man tänka på? Vi bortser från alla frågor om hur den är i hanteringen osv osv...
Svar
6
· Visningar
3 266
Senast: pinky
·
I
Hästhantering hej! Undrar hur svårt det är att lära sig tömköra.. har ju hört att det är bra och nyttigt att göra det omväxlande med ridningen. Men...
Svar
12
· Visningar
1 698
Senast: Blandrastik
·
R
Ridning jag har sett en annons på värdens finaste Connemara Svart, 144 cm i mkh Passar mig perfekt , vi var och provred honom i ridbanan och...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: Deimion
·
Träning Har en häst som verkligen har fått mig att förstå hur det känns att sitta på en häst som inte tänker framåt och där framåtbjudningen...
Svar
13
· Visningar
1 831
Senast: skuggi
·
F
Ridning Jag undrar, hur många föredrar att rida ensamma eller fler när ni rider ut? :) Själv är jag lite kluven i den frågan. Det är ju hur...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
3 874
Senast: isabeeelle_
·
J
Ridning Hejsan! Jag skulle behöva lite hjälp med min häst. Köpte henne i januari -09. Det är ett engelskt fullblod sto & har endas tränats...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Mmajk
·
R
Ridning någon som kan säga någon slaks av '' lugn tempo'' övningar till en häst som blir pigg o stark ute i skogen:laugh: Tacksam för svar...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Reew
·
Träning Hej! jag behöver tips på vad jag kan hitta på med min häst utan att rida! Jag är gravid och skrittar uppsutten just nu bara, orkar...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: Deimion
·
N
Ridning Hej! Jag tänlkte höra om det är normalt att bara sälja en häst nån är medryttare på utan att säga till? Det var såhär; Jag fick...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: MagicaDeHex
·
Hästhantering Ja vad tycker ni om unghingstar som "övar" i hagen och betäcker sina hagkompisar(hingstar). Om ni hade barn som såg detta hur hade ni...
2
Svar
25
· Visningar
2 624
Senast: Skogstroll
·
Ridning Jag har lånat hem en häst från min gamla skola, dels för att han ska vara sällskap åt min häst och dels för att jag vill ha en till att...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 705
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV