Hur rider ni ut?

Sv: Hur rider ni ut?

JAg rider alltid själv nuförtiden. Har flyttat och här borta finns det inga att rida med. I mitt förra stall red jag nog 50/50. Jag tycker att det är mysigast att rida själv men kan ju såklart sakna att rejjsa med någon ibland och så.

Det där med säherheten är väl sådär. Min ponny är väl inte världens säkraste, väldigt skuttig av sig:P (Men det är väl därför jag älskar henne så mycket):) Jag har alltid hjälm iallafall;)

Rider ut själv, har jag sällskap är det till fots. Helt enkelt för att jag inte har ridsällskap just nu. ^^

Rider med säkerhetsväst och hjälm och har självklart med mig mobiltelefonen när jag rider ut. Berättar oxå vart jag ska. :)

Jag rider nästan bara ut själv. Ibland vill jag ha sällskap om jag ska rida på de mer trafikerade grusvägarna som går förbi mycket hus, det är trevligare att rida i grupp för om det är lite läskigt brukar det gå bättre än när man är själv. Men det är nog mest nu, när jag inte ridit där så mkt på min häst, som jag känner så. När han fått kika mer på vägarna kommer jag rida där själv :)

Jag har svårare att koncentrera mig med sällskap och det smittar på hästen. Rider hellre själv, dit jag vill, i det tempo jag vill, när jag vill ;)

Jag rider ofta ut själv, gillar att bara vara jag och hästen. Gillar att ta de vägarna vi eller jag vill just då och bestämma farten själv. Rider nog själv hälften av gångerna och med sällskap andra halvan:).
Tänker faktiskt aldrig på skaderiskena när jag är själv, det gör jag däremot ofta när jag rider med ihop med min son. Alla bilar som inte saktar in osv.

Jag rider så gott som alltid ut själv nuförtiden, inget ridsällskap.
Men jag föredrar det faktiskt så, då kan jag lägga upp allt efter mig själv och min häst utan att visa hänsyn till andra ekipage :D

*kl*

Rider nästan alltid ut själv. Problemet brukar vara att hitta någon som vill rida lika långt/länge som oss :D Har däremot sällskap med på cykel av och till, och det är riktigt kul tycker både hästen och jag! Oj vad det går undan på skogsstigar med cykelsällskapet först och vi efter.... :)

Jag rider ut själv för det mesta. Tycker det är skönt att vara själv och ha allt fokus på hästen, samt att jag kan bestäma var jag ska rida, hur jag ska rida, och så slipper vi vänta på dom andra som inte alltid hinner med långa fullblodssteg.
Fast jag säger ju inte nej om grannen vill ha sällskap till sin unghäst eller om det är någon som vill ha tips på nya ridvägar.

Beror på sällskapet. ;)

Ofta rider jag ut ensam för det är lättare att koncentrera sig och jobba på det man vill. Men har man trevligt sällskap och har planerat att ex. klättra eller bada med hästen så är det ju roligare med sällskap. :)

Jag blev väldigt anti ridsällskap en sommar då det fanns hyrda sommarhästar i stallet som två systrar hade. Ca 12-13 år gamla och de fick inte rida ut själva för sin mamma så då tyckte mamman att jag skulle agera barnvakt på ridturerna. Hon ville att jag skulle skriva på tavlan varje dag när jag skulle rida så att de kunde tajma in och följa med mig.... Jag stod ut i en vecka tror jag innan jag sa ifrån då jag höll på att bli galen!
Efter det så har jag aldrig slutat uppskatta att jag kan rida ut helt själv precis när jag vill! :D

Rider numera allt oftare ensam, jag och min kamrat lyckas inte synka våra tider! Tvingar med mig sambon på cykel eller promenerande med hund emellanåt! :D

Själv för det mesta, men 25% tsm med någon annan kanske.

Men om jag inte har någon annan med mig måste hunden följa med, annars blir allt så otroligt läskigt! :crazy:

Jag rider helst och oftast med sällskap, är väldigt sällskapssjuk. Rider själv då och då, men då bara rundor på max 1,5 timme.
Vi har rätt långa sträckor på varje runda där man skrittar på stigar i skogen, då är det trevligt att ha någon att prata med. Jag sköter mig själv och gör vad jag vill fasten vi är två, ibland skrittar jag när mitt sällskap travar iväg osv. Lägger upp min ridning precis som om jag vore själv, jag kan ju sköta mitt fasten en till rider med. Fast att rida med någon som inte har kontroll över sin häst är inget kul, då rider jag hellre själv, jag rider med folk jag litar på.

Jag rider alltsom oftast ut själv. Visst är det trevligt med sällskap, och det har vi ibland, men det är så mycket lättare att rida ensam och anpassa rundan efter sig själv och sin egen häst. Känner vi för att träna lite dressyr på ängen så gör vi det och känner vi för en lång skrittrunda så gör vi det. Har alltid mobilen med mig och skogen är tämligen befolkad så jag är inte orolig för olyckor.

Rider för det mesta ut själv, då hästen är lugnare då. Händer ibland att jag har någon med mig men då blir det genast högre tempo och en bockande häst. :)

nyinköpta 6 åring har jag inte ridit så mycket, men då vill jag ialfall ha sällskap med mig om jag ska ut då hon lätt snubblar och far men frambenen.

Har också alltid mobilen med mig när jag rider om det skulle bli något.

Jag rider gärna ensam! Har alltid mobilen med mig ifall något skulle hända. Tycker det är skönt att komma ut själv med min häst och bara koppla av. Tänka på allt och ingenting och bara ha det gott.

Kan vara trevligt med sällskap någon gång ibland men helst rider jag själv. Ingen att ta hänsyn till och hästen "jobbar" bäst utan sällskap.

Jag kan förresten tillägga att det finns ridsällskap med ytterligare 3 i stallet, samt två tvååringar som man kan rida ihop med när de promeneras/tömkörs. Men ja det är väl av gammal vana mycket trevligare att rida själv :D De andra 3 rider mycket oftare ihop. Det är dock roligt att rida ut alla 4 tillsammans! Då blir det ju en mer "grej" av det hela, man rider en lång tur - och bilar tar mer hänsyn!

Och jag skulle ALDRIG rida ut utan mobilen. Det var därför jag fick mobil när jag var liten, för att ha på ridturerna. Känns naket och läskigt utan den, om något skulle hända (har ju fått ringa hem mer än 1 gång).

*kl*

Oj vad många det är som rider själva.
Anledningen till att jag just nu inte vågar rida själv är just för att jag måste rida en liten bit på traffikerad väg för att komma till skogen
och min häst är inte trafiksäker riktigt, inte på lastbilar iaf. vilket passerar rätt ofta.

Jag längtar tills jag kan känna att jag är redo att rida själv! :D

För mig är det nog 50/50 i dagsläget. Rider helst själv många gånger. Inte bara för att jag då kan koncentrera mig helt på hästen och min egen ridning, utan även ur ren säkerhets aspekt. Tyvärr är min erfarenhet den, att ytterst få ryttare är säkra ryttare i grupp. Jag pallar liksom inte med sånt. DÅ är det säkrare att rida ensam.

Där jag står idag finns dock tack och lov i alla fall ett par ryttare som gärna rider ut med! Man synkar av tempo osv med varandra hela tiden och korsar vägar på säkert vis osv. DÅ är det himla glatt för både mig och pållen med sällis! Absolut! :bump:

JAg rider gärna ut själv, tycker det är skönt att kunna jobba i vårat eget tempo. :D men jag har gärna sällskap också om jag bara ska ut och "njutrida" :p

*kl*

Det är nog vilket som för mig nu när jag bara har gammeltant. Hon funkar lika bra ensam som i grupp. :) Igår red vi ut ensamma och idag red vi ut i sällskap.
När jag rider i sällskap så lufsar jag bara (de jobbar sina hästar betydligt mer ehmm...:o) och vill jag tölta när de andra galopperar så gör jag det. Vill jag galoppera när de andra skrittar så funkar det osv. Det är otroligt skönt! Friggelin går i det tempot jag vill utan att tjafsa, är det något så är det att hon hellre tar det lugnt. Passar mig perfekt. :)

Sen när jag rider ensam så kan jag träna lite dressyr samtidigt, men jag vågar inte riktigt göra det när de andra är med. De är ju aktiva och tävlingsryttare, jag har bara lufsat i skogen sen typ 99 så jag känner att jag är mycket sämre än dem.

Tycker det skulle vara kul att kunna rida med lite olika folk, ser ju på en del bukares info att de bor i närheten, men jag vågar ju inte skriva ut var jag bor här så det är lite svårt liksom...Annars tycker jag det är kul att rida med andra och min gammeltant är ju ofta en lugnande faktor för hästar som är lite heta. :)

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 278
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
350
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 494
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 943
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25