Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! jag behöver tips på vad jag kan hitta på med min häst utan att rida! Jag är gravid och skrittar uppsutten just nu bara, orkar...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Deimion
·
N
Ridning Hej! Jag tänlkte höra om det är normalt att bara sälja en häst nån är medryttare på utan att säga till? Det var såhär; Jag fick...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: MagicaDeHex
·
Hästhantering Ja vad tycker ni om unghingstar som "övar" i hagen och betäcker sina hagkompisar(hingstar). Om ni hade barn som såg detta hur hade ni...
2
Svar
25
· Visningar
2 628
Senast: Skogstroll
·
Ridning Jag har lånat hem en häst från min gamla skola, dels för att han ska vara sällskap åt min häst och dels för att jag vill ha en till att...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 705
Senast: Fille
·
Hästhantering Hejsan!:) Jag red en häst igår som jag kankse ska köpa. Vi mötte två hästar när vi var ute i skogen och red. Hon är ju bara 4år...
Svar
10
· Visningar
1 183
Senast: Soff91
·
E
  • Låst
Ridning Jag vill mer än gärna ha tips på teknikövningar för att förbättra hästens teknik. Så ni som har tips eller har några bra teknikövningar...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: IngelaH
·
I
Ridning För ett litet tag sen började mitt D-ponny sto slänga med huvudet i cirklar, det syntes att hon hade ont. Så vi åkte till Skara och...
Svar
15
· Visningar
1 272
Senast: Snowball
·
S
Träning Min 11-åriga dotter är medryttare på en mycket välutbildad liten C ponny som fortfarande rids av sin kortvuxna och duktiga ägare. Så...
2
Svar
21
· Visningar
8 142
Senast: sseelsa
·
B
Hästhantering -Kan vara fel sida men... Behöver verkligen få min ponny slutmätt, han är 10 fyllda och dottern börjar bli sugen på tävlingsbanorna...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: Tagliabue
·
Träning Ja... Hur gör man egentligen en Join Up? :D
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: skuggi
·
K
Ridning Hallå! Har ett litet problem, som det säkert finns fler där ute som behöver hjälp med. Går direkt till saken! ;) Min häst är en...
Svar
10
· Visningar
2 905
Senast: elin88
·
J
  • Låst
Hästhantering Då jag ska flytta upp till Östersund från Ystad och fodervärden backat ur och inte vill köpa min häst längre då hon ska köpa hus så...
Svar
5
· Visningar
1 042
Senast: Indiv
·
M
Hästhantering Jag har lasttränat min arab mycket. Jag skickar in henne före mig utan problem. Hon har aldrig tyckt om att åka. Har bomull i öronen som...
Svar
10
· Visningar
1 110
Senast: skuggi
·
C
Träning Hejsan! Jag är medryttare på en travare som är "omskolad" till ridhäst. Hennes utveckling har kommit långt och hon kan nu gå i form i...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Candier
·
N
Hästhantering Ja ha då var det dax igen.... Åter igen en tappsko. 2 VECKOR SEDAN HÄSTEN BLEV SKODD. Men hade i går varit ute på en liten "egen...
Svar
19
· Visningar
1 833
Senast: Paoo
·
M
Hästhantering hejsan har ett problem som jag gärna skulle vilja ha lite hjälp och förslag med. är så att jag har en häst som förtillfället går hos en...
Svar
5
· Visningar
1 369
Senast: majsiz_87
·
H
Ridning Är lite nyfiken på era olika varianter på inlärning av galoppombyten. Hur gör ni för att förbereda er häst fram till att börja med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 111
Senast: axel
·
Hästhantering samma dag som jag körde iväg mitt sto för betäckning så släpps stallets hästar på bete. hon beräknas vara borta i 2 veckor. är de då...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Skogstroll
·
C
Träning Jag har märkt att vi är en hel del här med araber och arabkorsningar födda -05 vilket jag tycker är så himla kul!! Jag tycker det är dax...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
17 674
Senast: SiZo
·
K
Ridning Hejsan, jag har en travare som jag börjat rida. Hon är helt underbar. Hennes tidigare ägare var inte alls snälla mot henne...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Kakan95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix