Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Har kommit till ett problem i insittningen/ridningen. Hästen i fråga är sutten & skrittat på 3 gånger. Idag när jag skulle "rida" (Har...
2
Svar
24
· Visningar
2 579
Senast: Vivo
·
E
Ridning Hur planerar du in hästens formtopp? Grundinformation: Vad har du för häst och vilken gren rider ni?
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Em_E_liE
·
Hästhantering Hej!! Jag har nu världens underbaraste häst som jag älskar över allt annat. Hon betyder verkligen allt för mig. Jag har haft henne i...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: amaasg
·
S
Hästhantering Hej! Min dotter har en welshponny på nio år. Ponnyn är jättetrevlig att rida och snäll att sköta, men det har uppstått problem med att...
Svar
11
· Visningar
1 452
Senast: Inky
·
P
Hästhantering Jag har en fullblodsvallack som kastar sig bakåt då han står "uppknuten" (Fastknäppt i kedjor) i lidret. I stallet sliter han sig...
Svar
15
· Visningar
1 588
Senast: flashlight
·
D
Hästhantering Min stora dröm är att jag en dag skall äga en P.R.E:love:. Har då tänkt att importera från Spanien. Jag har speciellt fastnat för en...
Svar
7
· Visningar
813
Senast: TwiggyM
·
N
Ridning OBS: Om tråden ligger fel så är jag tacksam om någon snäll moderator flyttar den:). Hej. Jag har en väldigt fet D-ponny som måste...
Svar
5
· Visningar
1 611
Senast: Roucle
·
Hästhantering En häst som haft det mycket knepigt i sitt tidigare liv och reagerat med diverse icke acceptabla beteenden, men som tack vare mycket...
Svar
19
· Visningar
2 213
Senast: Rie
·
  • Låst
Träning Hej, jag ska nu försöka leta någon bra liten tjej som vill börja rida min lilla sötnos :) Men undrar vad man ska sätta som max på både...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: IngelaH
·
S
Ridning Hejsan! Tänkte för skojs skull anmäla mig till en liten dressyrtävling om några veckor. Men jag har lite funderingar angående själva...
Svar
5
· Visningar
3 638
Senast: Stolpskottet
·
B
  • Låst
Hästhantering Helt ny och inte så mycket inlägg ännu men det kommer väl... Länk borttagen enligt forumets regler /moderator Tipsa gärna om...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: fjordtokan
·
F
Träning Hej! Jag har ett svenskt halvblod efter Bellini (om någon vill veta). En väldigt känslig häst med MYCKET motor! När jag rider så är...
Svar
9
· Visningar
5 161
Senast: Smilla96
·
Ridning Min 15-åriga dam ställdes av helt för 2 år sen pga utslitna framknän. Sen dess har hon bara gått i hage och haft det gott och hon har...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: lady_vip
·
Ridning hej hur lär man in öppna,sluta och skänkelvikning på bästa sätt?(varmblodshäst):D
Svar
1
· Visningar
940
Senast: Nica2
·
E
Träning Hej, jag skulle gärna vilja ha lite tips om hur man kan förbättra sin balans, både utan häst och med häst. för jag hamnar lätt i obalans...
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: emlundgren
·
M
Hästhantering Hej! Finns det någon här med erfarenhet av vad en tränare tar för att hjälpa till med lastträning? Bara lite nyfiken. Har själv haft ute...
Svar
14
· Visningar
1 741
Senast: Scilla
·
P
Hästhantering Skulle bli glad om någon kan ge mig råd och tips gällande avvänjning av föl. Så här är det...... Fölet föddes väldigt litet, Hbl o...
Svar
9
· Visningar
2 274
Senast: Pellinda
·
Ridning Jag har en ponny som är väldigt snäll och jag har haft henne i snart ett år. Hon har väl ryckt till några gånger osv, men aldrig har hon...
Svar
11
· Visningar
1 553
Senast: minponny
·
L
Ridning (sätter tråden här för att det jag menar med ridning är bäst representerat här) Jag har läst att den Nordsvenska travaren har mkt...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
15 554
Senast: litentravare
·
A
Ridning Hej Hur skulle ni beskriva en bra skolskritt och är det någon skillnad mellan skolskritt och samlad skritt? Frågar Alkemisten:idea:
Svar
13
· Visningar
2 792
Senast: litentravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama