Dressyrövningar för barn

Sv: Dressyrövningar för barn

kul grejjer i padock i den åldern kan va så enkelt som att stå i stigbyglarna med armarna rakt ut i 10 steg och sitta i 5 steg. takten räknar barnet högt själv! har gjort detta med granntjejen på 9 år några gånger, hon blir helt fnittrig och tycker det är hur kul som helst. dessutom är det jättebra för balansen!

myrstega på kortsidorna, monsterstega på långsidorna, röra svansen på hästen när den rör sig, höja upp stigbyglarna superhögt och bara sita på rumpan!

alla övningar som tränar balans och kordination är jättebra, ridning är ju så mycket roliagre än bara skritt, trav och galopp och ärligt talat... hur många barn tycker att lycka är när man genomför en perfekt skänkelvikning?

Sv: Dressyrövningar för barn

kul grejjer i padock i den åldern kan va så enkelt som att stå i stigbyglarna med armarna rakt ut i 10 steg och sitta i 5 steg. takten räknar barnet högt själv! har gjort detta med granntjejen på 9 år några gånger, hon blir helt fnittrig och tycker det är hur kul som helst. dessutom är det jättebra för balansen!

myrstega på kortsidorna, monsterstega på långsidorna, röra svansen på hästen när den rör sig, höja upp stigbyglarna superhögt och bara sita på rumpan!

alla övningar som tränar balans och kordination är jättebra, ridning är ju så mycket roliagre än bara skritt, trav och galopp och ärligt talat... hur många barn tycker att lycka är när man genomför en perfekt skänkelvikning?

Tack för tipsen. Jag tar till mig detta

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 904
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
694
Senast: Hanna2021
·
Ridning Hej! Dotterns nya ponny har ridits väldigt mycket framåt av tidigare ägare. Den blir väldigt framåt och samtidigt går den bakom...
Svar
11
· Visningar
1 738
Senast: Yrja
·
Ridning Min nyss fyllda fyraåring är medryttare till en liten shettis. Vi går mest ut i skogen, men en liten ridbana finns att tillgå. Barnet...
Svar
11
· Visningar
2 317
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur