Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Vi har en D-ponny sto som vi ska sälja då dottern tröttnat. Vi fick napp från en familj i närheten som provred och fastnade för...
2
Svar
26
· Visningar
3 525
Senast: Vita_N_6520
·
Hästhantering Hej Har ett litet problem, kommer troligtvis att få köpa en häst som står i finland. men jag har ingen anning om hur man får hästen...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: a_c72
·
A
Ridning Veterinären ska kolla min häst om ett par veckor igen. Hon visade sig vara halt i båda fram, lindrigare överansträngning som antagligen...
Svar
4
· Visningar
1 802
Senast: Alpin87
·
R
Ridning När man lär en häst att te.x Stegra o Ligga, kan inte det hända att den tar det på ridningen, och gör det till ett problem!? Jag har...
Svar
8
· Visningar
949
Senast: Youmeoh
·
Träning Vad brukar det kosta att lämna in en häst för inridning? Och ungefär hur lång tid lämnar man hästen?
Svar
6
· Visningar
2 037
Senast: _Emma_
·
R
Ridning Jag undrar vad för avstånd man ska ha på galopp bommar ? :) Jag vet inte riktigt om det är skillnad på häst elr Ponny, Isåfall så...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Reew
·
M
Ridning En intressant fåga osm ja har lagt märke till oeniga åsikter om=) Ska man hoppa med padd eller inte? När ja köpte min Stübben...
Svar
13
· Visningar
2 040
Senast: Deimion
·
E
Hästhantering Köpte en ny häst för 2 månader sedan, hon är helt underbar att rida, mysig och en stor personlighet. Dock är hon väldigt tuff, men det...
2
Svar
25
· Visningar
3 548
Senast: Lavinia
·
Ridning Nu är det dags att krypa till korset för er årliga bikt. Ni som har hängt här ett tag vet precis vad jag talar om och kan börja darra...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
15 092
Senast: Ajabaja
·
L
Hästhantering Är det någon som känner igen sig? Vi står i ett litet stall med tre ston och en 10 års hingst + min två åring. Det har inte varit några...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: skuggi
·
R
Träning Hej jag har en fråga till de mer erfarna ryttarna jag vill ha tips på hur man kan jobba ner en häst som bäst i form jag rider på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 552
Senast: pinky
·
E
Ridning Hur gör man för att en häst som gärna "lägger sig i handen" när man rider, inte gör så?? Detta händer mest då vi rider med hackamore...
2
Svar
23
· Visningar
3 417
Senast: Solis
·
A
Träning Väldans vad vi skriver ;) Idag red jag på Brosus efter en veckas vila. Red bara en liten stund på täkten, lite lösgörande o han...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: SiZo
·
D
Ridning Jag har köpt en jättefin ponny, och hon har gått jättefint och jag hade tillochmed planerat att ställa upp i tävling snart. Tyvärr...
2
Svar
20
· Visningar
2 047
Senast: Camilla82
·
A
Ridning Jag brukar sitta och rita lite olika serier som man ev kan hoppa men eftersom jag är osäker på avstånd så tänkte ja höra om det är...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Almeloue
·
E
Träning Hur ska jag göra för att få hästen att stå stilla när jag sitter upp? Vist, många skiter i att hästen går när dom sitter upp, men jag...
Svar
18
· Visningar
1 631
Senast: Stolpskottet
·
Hästhantering i t ex en sjö. Hur gör ni? När hästen börjar simma, simmar ni med bredvid då eller sitter ni kvar på hästen? JAg antar att man simmar...
Svar
19
· Visningar
4 212
Senast: Cilla
·
L
Hästhantering Blir det väldigt mycket svårare att lära en häst att gå in i transporten om den hinner bli tre, fyra, fem år än när den är liten?? Jag...
Svar
11
· Visningar
1 332
Senast: axel
·
F
Träning Min ponny är väldigt stark i munnen och lyssnar inte alls på dessa bett; två delat, tredelat tränsbett, stångbett, ... Tkr ni att jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 989
Senast: Asa_
·
  • Låst
Träning Ja då har vi ytterliggare en tråd till samlingen :)
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
59 254
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV