Drömträns

Sv: Drömträns

Vad kul med alla bilder och länkar. *frossar*

(fast Cortezian finns billigare i Sverige än på den sidan ;) )

Jättesnyggt, verkligen!

Tror du att det skulle gå att fästa "krysset" i sidostyckena precis ovanför bettet? Jag har ingen nosgrimma på mitt (hemmagjorda) träns...

Det går. Jag gjorde så på ett träns för ett par år sedan. Det finns ett par bilder på det. (Det är bara att klicka på mina bilder under min avatar)
Jag sydde öglor som är trädda långt upp och längst ner på sidostycket. Jag har varken pannband eller nosgrimma när jag använder det tränset. (även om de är med på bilderna)

Vilka fina träns! Jag är så sugen på ett nytt.

Jaha, då var det detta med att lägga in en länk. Ska se om det funkar...

Rider%20fram%20jkp.jpg

Detta är ett vanligt träns med ett pråligt pannband och ett likadant pannband som nosgrimma. Detta använder jag alltid på uppvisning. :love: Fler bilder (fast inte så bra på tränset) finns på min hemsida.

Jag har använt det extra nackstycket från ett kandar och istället för att knäppa i ett bett har jag fäst in pannbandet som framsidan på en nosgrimma. I Pannbandet har jag sen fäst D-ringar vari jag drar remmarna från en tillbakaknäppt nosgrimma från samma kandar.

Funkat i många år.

Jag är ingen sadelmakare (Kanske nån mer kunnig kan upplysa mig? :confused: ). Men jag måste dock (som den säkerhetsinpräntade ryttaren jag är :crazy: ) påpeka att nitar påverkar lädrets hållfasthet. Man gör ju ett grövre hål i remmen. Prova sy på symaskinen, min vanliga klarar faktiskt mer än jag nånsin trott. Har dock inte provat två lager tjockt skinn. Eller fråga runt och hör med kompisar om nån har en industrisymaskin i källaren. (Obs Om du ska sy, så sy längs med lädret inte rakt över eftersom man då gör en perforering utmed vilken lädret helt enkelt kan rivas av.)

Jag är sugen på att göra ett träns med lite roligare spännen. Vet nån var man hittar sådana? Jag kan gjuta ornament i silver men att göra spännen är uteslutet eftersom det inte är starkt nog. Tror jag. :confused:

åh, jag drömmer om ett "keltiskt" träns - specialsytt till hästen. :love: pållens förra ägare syr träns mm så jag ska beställa ett av henne. :)
sen drömmer jag om ett akademiskt huvudlag, eller vad det heter. antingen tänkte jag få det uppsytt eller beställa på nätet. men jag ska spara pengar först :p

http://www.deuber.de/02_prodkatalog/iberisch/tack/0245.jpg

Det här är mitt drömträns, och jag har det faktiskt. Kostar 250 euro ca tror jag. Kaupre sålde ut för halva priset för några år sedan och då kunde jag inte missa chansen. Desmond har jobbat som sadelmakare på spanska ridskolan i massor m år och detta är designat m samma spännen som deras kapsoner (om jag minns rätt), fast tränset har två "hällor" SR´s kapsoner har tre. Var inte tillåtet att kopiera tydligen.

Här är en bild på när både tränset och Desmond sitter på min häst.

http://galleri1.southernwaves.se/#35.4

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Barret
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat