Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Ridning Min häst har så länge jag har haft henne (sen december) små stegrat då och då. Inte stort, bara lättat lite när hon blir sur. Jag har...
Svar
18
· Visningar
1 878
Senast: Breccia_
·
R
Ridning Jag har fått höra att 3,5 meter är 1 Galoppsprång? ''H'' stor för hinder ''H'' <___ 3,5 m____> ''H'' Är det 1 galopp...
Svar
5
· Visningar
5 048
Senast: Trollungen
·
Träning Jo , lite dum fråga men jag är osäker. Jag ska få en egen ponny! Och det kanske några redan vet , och idag var vi och titta de på en...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 257
Senast: ElinaS
·
J
Ridning jag är en riktig gröngöling när det kommer till hästar. jag har en fråga om skummet som hästen får i munnen när man rider. jag hr...
Svar
19
· Visningar
4 326
Senast: Annie3
·
T
Ridning I annonser står det ibland att hästen är pigg men inte het. Vad är egentligen skillnaden för er? Och vad skiljer het från stressad??
2
Svar
22
· Visningar
4 718
Senast: Annie3
·
Hästhantering Något jag är lite fundersam på. Om ni är ute och rider och hästen får syn på ex. en stillastående cykel och tycker den är ett...
2
Svar
37
· Visningar
2 638
Senast: Cizma
·
Ridning Ska ta min historia lite kort. Ända sedan jag var liten så drömde jag om att rida svår hoppning. När jag skulle börja gymnasiet...
2
Svar
21
· Visningar
2 339
Senast: muppia
·
V
Träning Hej! I sommar ska jag för första gången vara riktig ledare på ett ridläger. Jag måste alltså ha ett antal ideér på ridövningar som jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 511
Senast: Anonym94
·
L
Ridning Hej! Nu undrar jag vad maxvikten på ponny är både grövre moddellen och tunnare moddellen (alla säger olika:confused:)? A-ponny...
Svar
5
· Visningar
905
·
F
Ridning Vi står i samma stall, hon tycker stallet är "skit". Det finns två stycken ridhus, "lilla" och "stora". Konversation mellan mig och...
Svar
17
· Visningar
2 468
·
R
Träning Jag är en 14 årig tjej, som står ut med alla killarna i klassen säger hästar är ett korkat dumt djur! Jag tycker vi själva framstår...
Svar
6
· Visningar
1 062
·
D
Ridning Nu vill jag veta vad ni tror. Här om dagen pratade jag och en vän om hästens form. Hon sa till mig att en häst som skummar i munnen är...
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: Chili
·
N
Ridning Jag är helt kluven i det här :( Vet varken ut eller in. Jag har en häst som enligt mig är underbar. Samarbetsvillig, snäll, smart osv...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: Rie
·
L
Hästhantering Vi har skaffat grisar, alla våra hästar accepterar dom och bryr sig inte alls, alla utom min ponny. Jag vet inte vad jag ska göra för...
Svar
2
· Visningar
766
·
  • Låst
Ridning hejsan behöver råd och hjälp vart man kan vända sig för att få hjälp med träningsschema till sin häst???
Svar
1
· Visningar
715
Senast: IngelaH
·
Ridning Hur ska man göra för att sätta igång hästen på bästa sätt efter en lång vila? Dock är det inte min häst men den står hos mig - ägaren...
Svar
10
· Visningar
1 492
Senast: Sinfonie
·
R
Ridning Jag har en häst som när jag ska rida på ängen blir han stark o pigg som dom flesta hästarna? :) När jag ska galoppera ''bort'' från...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Reew
·
O
Hästhantering Jag har en häst som har lite fuffens för sig i hagen. han gör en helt rund stig sen går han där hela dagarna flera timmar i sträck. Han...
2
Svar
34
· Visningar
6 032
Senast: mackan
·
J
Hästhantering Började hantera en shettishingst vid namn Wilson i vintras, han behövde framförallt få stimulera hjärnan och tänka så jag presenterade...
Svar
14
· Visningar
1 850
Senast: moonstone_lover
·
F
Träning hej, min pålle är 8 år gammal och jag håller på att skola henne till ridhäst. Hon är kallblodstravare, aldrig startad. Men iaf så tyckte...
Svar
11
· Visningar
1 821
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25