Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Jag rider en fullblodskorsning som knappt går att galoppera på. Det funkar varken i ridhuset eller på uteritt, även om det är går lite...
2
Svar
20
· Visningar
2 808
Senast: barrow
·
P
Ridning Då fortsätter vi väl här:idea: Nea går i min större lösdrift sen igår,äntligen har det torkat upp så pass... Hon har en kompis, Magi...
Svar
15
· Visningar
1 407
Senast: Mitrolle
·
Ridning Jag har lagt ut en annons om att jag söker medryttare åt min ena häst. Men när man fått några bra svar, jag har sagt att de är välkomna...
Svar
12
· Visningar
1 144
Senast: Inka-90
·
M
Hästhantering Ligger tråden fel så flytta gärna, är lite novis på trådskrivande:angel: Nu till saken-Flugor överallt, hela tiden! Pållen blir...
Svar
18
· Visningar
1 699
Senast: Draumsyn
·
H
Ridning Nån mer än jag som rider monte??=), Tävlar ni?, eller tränar ni bara??? Vill veta hihi:D Själv så jobbar ja som tränings monteare (...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Hairspray
·
I
Ridning Jag o min mamma har en ridtravare som min mamma har haft hur länge som helst runt 20 år tror jag och hon har gått i travet innan. men...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: icanfeelit
·
Ridning Vad kan det bero på? Om jag böjer hästen i höger varv, ber om längning av överlinjen och en "jämn" böjning så hoppar vänster bak ut...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 078
Senast: Susan
·
S
Ridning Kanske dum fråga men, vissa hästar är ju så enormt heta vid hoppnig och jag har funderat på vad det egentligen beror på - är det för att...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: Uffe
·
Hästhantering Jo jag undrar en sak, vi har två hästar en shettis och ett gammalt halvblod. De går i samma hage på nätterna, en utan särskilt mycket...
Svar
9
· Visningar
1 583
Senast: Yrja
·
C
Hästhantering Hej. Har en halvblods valack på 11 år som är extremt svårlastad. Har tränat med honom i de ca fyra år som jag haft honom. Har provat i...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 032
Senast: Tant Brun
·
Z
Träning Jag rider en 5-åring nu som inte gått så mycket på bana. Den här hästen ska gå i lite ridkurser inom kort och jag försöker alltså rida...
Svar
12
· Visningar
1 731
Senast: ZorroLouise
·
Träning Läste i tidningen idag att åskan hade slagit ner i en hästhage. Blixten slog ner i ett träd och fortsatte sedan ner i marken där...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 680
Senast: malin_lindqvist
·
Ridning Jag har funderat lite på skillnaderna mellan att rida i en akademisk skolsadel och en vanlig dressyrsadel. Vad anser ni var den största...
Svar
18
· Visningar
2 936
Senast: lektra
·
Träning Satt och funderade på det här med belastning, framför allt för unga hästar. Det verkar finnas 1000 olika ideer och tankar om vad som är...
Svar
8
· Visningar
1 882
Senast: flashlight
·
Träning Vad anser ni att en grundutbildad ridhäst är?
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: ZorroLouise
·
Ridning Tyckte det kom upp en intressant frågeställning i en annan tråd, nämligen: Vad är balans? Vad är balans hos ett ekipage för dig? Ser...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 038
Senast: axel
·
Ridning Ni som tränar regelbundet året om med uppstallning UTAN ridhus och nu menar jag att ni inte kan åka till ett par ggr veckan..Funkar det...
Svar
9
· Visningar
2 923
Senast: A-K.Eng
·
Ridning Hejhej (: kanske postat detta i fel tråd? jag har ett tag nu funderat på att sluta på ridskolan och börja rida privathäst, men jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 273
Senast: Eme_liie
·
Träning (Tror att tråden får flyttas , va ? Kom på det efter att jag skrivit) HejHej ! Jag har precis börjat rida min ponny med halsring . Det...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
18 959
Senast: Zab
·
L
  • Låst
Träning Hej jag har fått uppdraget att jag ska vidare utbilda en russ valack och ett russ sto om 1 vecka ska jag ge besked. (Dom ska vara hos...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ännu en kvinna
  • Motionscykel?
  • Offentliga verksamheter

Hund, Katt, Andra Djur