Ledare eller jämlik?

Sv: Ledare eller jämlik?

citat som passar utmärkt på horsemanship

“Don't walk in front of me; I may not follow. Don't walk behind me; I may not lead. Just walk beside me and be my friend.”

citat som passar utmärkt på horsemanship

“Don't walk in front of me; I may not follow. Don't walk behind me; I may not lead. Just walk beside me and be my friend.”

vilket bra citat!!! men sånna som pysslar med ledarskap vill väl att hästen ALLTID ska gå bakom om jag förstått rätt.. Min häst brukar gå bakom mig men jag brukar alltid "ta fram" honom så han går bredvid mig, för annars känns det som att han går ensam och jag ensam.. går han därframme, med mig, så går vi tillsammans!

Jag önskar jag och min häst kunde klia varandra så:love:

Jag har försökt men det är så att min kille tycker min hästsvans är alldeles oemotstådling och vill helst klia i den och jag är extremt håröm:crazy:
Så om vi ska klia varandra så får jag stå och vifta på huvudet när han försöker komma åt mitt hår :rofl:
(tänk om alla killar kunde tycka att mitt hår va så fint :angel:)

Killens mamma som jag hade när jag var yngre var lite mer försiktig. Henne kunde jag pussas med. Ställde jag mig framför henne och gjorde puss ljud fick jag alltid en puss på munnen. Ibland en riktig blötkyss oxå:love:
Gud vad jag saknar henne i bland, men hon är vid de eviga betesmarkerna nu:bow:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 049
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 631
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 295
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25