Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Har en häst, 4 år som gått på lösdrift och varit i stort sett helt ohanterad från 0-3års ålder. Hästen är extremt rädd om öronen och är...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: Mitrolle
·
Hästhantering Vilken morgon asså. jag ska som vanligt ta ut hästarna och allt går bra tills jag tar en av 4-åringarna. Den snällaste av dom som sldrig...
Svar
7
· Visningar
1 532
Senast: Kellog
·
Ridning Nu är man återigen fast i den ändlösa bett-djungeln och som vanligt har jag ingen aning om vad jag ska köpa för något. Ska försöka hitta...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: minponny
·
P
Ridning Kan någon förklara för mig vad man rider med grammantygel för? Vad hjälper detta? :confused: Är nybörjare här på Buke så vet inte...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Elektron
·
Träning Hej Funderar på att visa min häst på Kvaliten. Skulle vara kul att få reda på lite hur det går till. Har någon visat sin häst, och har...
Svar
10
· Visningar
1 161
Ridning Det här med klättring. Hur gör ni som inte har något fint grustag i närheten? Joggar ni upp och ner i mindre backar ? Vi hade tidigare...
Svar
17
· Visningar
1 083
Senast: chira
·
H
Hästhantering Hejsan, Skulle behöva lite råd och hjälp. Jag har en åring (hingst) som jag ska kastrera till hösten, men skulle vilja ha lite råd...
Svar
19
· Visningar
1 156
Senast: skuggi
·
I
Ridning skänkeldöd hur får man en häst att verkligen lyssna på en skänkel. jag vill att min medryttarhäst ska känna en skänkling och då öka...
2
Svar
22
· Visningar
2 505
Senast: Madick
·
M
Ridning Har börjat fundera lite på att skicka polle på tillridning då det känns som om vi bar står i still och stampar på samma ställe, har...
Svar
12
· Visningar
1 391
Senast: Angelique
·
M
Hästhantering Min häst går snällt på transporten och lugnt och snällt av. PÅ transporten står hon stilla och sparkar inte MEN hon stressar och är...
Svar
16
· Visningar
2 893
Senast: Pancakes
·
D
Hästhantering Hej! Mtt 20 åriga New Foreststo har plötsligt börjat totalvägra att bli riden mot skogen :( Det började häromdagen när vi kom ett par...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: ridtravare
·
C
Ridning Hej hej. Nu är det så att jag har ett rätt så stort problem med hästen som jag då rider och sköter i stort sett varje dag. Hans...
Svar
6
· Visningar
1 740
Senast: coyote
·
Hästhantering Jag kom att tänka på en sak i stallet igår... Jag brukar ju alltid klia min häst där det kliar och pyssla om honom. När jag kliar...
2
Svar
22
· Visningar
2 236
Senast: Draksus
·
Ridning Jag skall införskaffa mig en träningsdagbok till min häst eller kanske göra en själv. Någon som vet några bra träningsdagböcker man kan...
Svar
15
· Visningar
2 160
Senast: Emuliiaa
·
M
Träning Hejsan, om det står i en annons att en häst är "grundriden men ej skolad" hur mkt kan dom då? med andra ord, vad innebär grundriden? ska...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: TinyWiny
·
E
Träning En av hästarna här hemma har ingen frammåtbjudning alls... Hur kan man göra för att hon ska bli mer frammåt och vilja gå själv? Vi...
Svar
19
· Visningar
1 463
Senast: equus4immer
·
M
Träning Har en 3 årig hingst hemma som nyligen är inriden, skritt, trav och galopp. Har ridit honom lite lätt nu under sommaren inga större krav...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: Claudia2
·
C
Ridning Min ponny har svårt att ställa , hon går bara och stretar imot oftast i skritten och galoppen, i traven mjuknar hon lite och kan gå...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: ChilliPoP
·
P
Ridning Vad ser ni när ni tittar på honom utseendemässigt asså, jag tkr att han en riktigt stor hals men det kanske är vanligt bland basjkirer...
Svar
19
· Visningar
1 537
Senast: Welona
·
Ridning Ja, just som det låter. Jag önskar inte en krigstråd om ämnet huruvida det är svårt eller inte, utan härliga positiva tankar kring hur...
Svar
19
· Visningar
2 362
Senast: Kookaburra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama